تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۲۵۱۹۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر آموزش و پرورش: مدارس کانکسی زیر ۱۰ نفر دانش آموز جمع آوری می‌شوند
 معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور گفت: جمع آوری مدارس کانکسی با جمعیت دانش آموزی بیش از ۱۰ نفر از اولویت های این سازمان است.

  مهراله رخشانی مهر روز جمعه که به دعوت نماینده مردم رامشیر و رامهرمز در مجلس شورای اسلامی به استان سفر کرد در نشست با مسئولان شهرستان رامشیر در فرمانداری این شهرستان بیان کرد: جمع آوری مدارس کانکسی از یک سال گذشته با یک روند خوب در خوزستان آغاز شده است.

معاون وزیر آموزش وپرورش اظهارداشت: خوشبختانه تعداد قابل توجهی پروژه نیمه تمام مدرسه سازی در مناطق روستایی شهرستان رامشیر وجود دارد که برای تکمیل آنها باید برنامه ریزی کرد.

وی افزود: اولویت این سازمان تکمیل طرح‌های نیمه تمام مدرسه سازی است که از محل منابع ملی و یا استان و خیران تامین اعتبار می شوند.

رخشانی مهر بیان کرد: تعدادی از این طرح‌ها را می‌توان تا مهرماه تکمیل کرد و سایر طرح‌ها را نیز می توان در دهه مبارک فجر تحویل داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در اولین تخصیص منابع سال ۱۴۰۱ اعتبارات لازم برای تکمیل این طرح‌ها را تأمین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای اجرای یک طرح جدید مدرسه سازی در شهرستان رامشیر تصمیمات خوبی گرفته شده و از محل اعتبارات نفت و یا محرومیت زدایی اولین طرح شهری را در این منطقه آغاز خواهیم کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور با تاکید بر لزوم تامین تجهیزات آموزشی در این شهرستان افزود: مقرر شد تجهیزات آموزشی و سرمایشی برای مدارس این شهرستان به ویژه در حوزه های امتحانی تامین شود؛ ۲۰ میلیارد ریال نیز برای تامین تجهیزات آموزشی و سرمایشی در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

رخشانی مهر بیان کرد: هشت استان وجود دارد که سرانه آموزشی آنها زیر ۵.۲ مترمربع و زیر متوسط کشوری هستند و خوزستان جزء این پنج استان است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های این سازمان  جمع آوری کانکس های فرسوده و خریداری کانکس های جدید برای مناطق محروم است.

معاون وزیر آموزش و پرورش امروز به دعوت نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی به استان سفر کرد تا مسائل و مشکلات آموزشی این مناطق را بررسی نمایند.

وی از مدرسه پنج کلاسه بانه در مشراگه، مدرسه ۶ کلاسه مشراگه و دبیرستان دخترانه رشد در این شهرستان بازدید کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار