تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۲۵۱۹۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرکنسول سفارت یمن در ایران: مقابل جنگ نرم و اقتصادی دشمن سر خم نمی‌کنیم
 سرکنسول سفارت یمن در ایران و نماینده جنبش انصار الله با بیان اینکه جنگ نرم و اقتصادی دشمن علیه ایران، یمن و سایر کشورهای اسلامی برپا است، گفت: مقابل این جنگ سرخم نمی‌کنیم.

 سید عدنان قفله روز جمعه در سخنرانی بین نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر ایستادگی در برابر جنگ نرم و اقتصادی را ضروری دانست و افزود: شهیدان زیادی در راه مقابل با ظلم تقدیم کرده‌ایم و برای پاسداشت خون آنها باید ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه جنگ‌های اقتصادی با اعمال تحریم‌ها و جنگ‌های فرهنگی و اجتماعی علیه مردم یمن و ایران به راه افتاده است، ادامه داد: حمایت از افراد حاضر در صحنه جنگ با دشمن مسوولیت بزرگی است که بر گردن ما است.

قفله گفت: همه ما مسلمان هستیم و امیدواریم همین برادری و اخوت باعث استقامت بیشتر و تبدیل همه مسلمانان به یک امت واحد در برابر دشمن شود.

وی با تاکید بر لزوم ادامه مسیر استقامت و استکبارستیزی افزود: شهادت، مقاومت، ایستادگی و مقابله با ظالم راه خداوند متعال و اسلام است.

سرکنسول سفارت یمن در ایران توانایی ایستادن مقابل ظلم را نعمتی الهی دانست و اظهارداشت: حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نعمتی خدادادی و نمونه‌ای بارز و علنی برای تمام کشورها و احزاب است که باید راه ایشان را برای ایستادگی مقابل ظلم ادامه دهیم.

نماینده جنبش انصارالله یمن بیان کرد: همین روحیه مقاومت مردم ایران به ویژه دزفول همراه با شجاعت و تقوا باعث حماسه آفرینی و پیروزی در جنگ مقابل صدام شد.

وی ایجاد انصارالله یمن برای ایستادگی و مقابله با ظلم را یادآور شد و افزود: اکنون آمریکا و حامیانش در یمن به دنبال نابودی ملت ما هستند و انصارالله مقابل آنها ایستاده است.

قفله بیان کرد: دشمن بعد از هشت سال جنگ هنوز نتوانسته مردم یمن را شکست دهد همانطور که رژیم بعثی عراق بعد از هشت سال جنگ با ایران موفقیتی کسب نکرد.

سرکنسول سفارت یمن در ایران، دزفول را از شهرهایی دانست که تمام قد مقابل دشمن ایستاد و در تقویم ایران روزی به نام مقاومت خود ثبت کرد.

وی افزود: دزفول در جنگ هشت ساله شاهد حملات زیادی بود همانطور که اکنون شهرهای زیادی در یمن با سلاح‌ها و جنگنده‌های پیشرفته در حال بمباران هستند.

قفله با بیان اینکه انصارالله یمن با یاری خداوند دشمنان را روز به روز از شهرهای خود بیرون می‌رانند، گفت: خوشبختانه در حملات اخیر هم ما پیروز شدیم و امیدواریم این پیروزی‌ها ادامه یابند.

نماینده جنبش انصارالله یمن در بخش دیگری از سخنان خود تقوا را ملاک برتری انسان‌ها از یکدیگر دانست و اظهارداشت: خداوند متعال ما را از یک‌ پدر و یک مادر خلق کرده و هیچ کس بر دیگری برتری ندارد مگر با تقوا.

وی افزود: همانطور که امام جمعه دزفول در خطبه‌های نماز جمعه به تقوا اشاره فرمود در عالم خلقت خداوند تقوا را مایه سنجش انسان‌ها قرار داده است.

قفله یکی از مصادیق تقوا را راستگویی فرد و همنشینی و ارتباط او با افراد راستگو دانست و بیان کرد: راستگویی نه فقط در برخی موارد خاص بلکه در همه اعمال و در هر حالت باید جاری باشد.

وی با قدردانی از استقبال مردم دزفول گفت: برادری واقعی حضرت امام خمینی(ره) با مردم یمن را در دزفول لمس کردم.

سرکنسول سفارت یمن در ایران، دزفول را از برجسته ترین سنگرهای علم برشمرد و افزود: این شهر در دوران جنگ ناعادلانه با رژیم بعثی عراق پیشگام دفاع از اسلام و ایران بود.

 سرکنسول سفارت یمن همراه با سفیر یمن در ایران از روز گذشته برای شرکت در نشست علمی مطالعات فرق شیعه و امضای پیش نویس خواهرخواندگی شهرهای دزفول و صعده یمن به دزفول سفر کردند.

آنها امروز نیز علاوه بر شرکت در نماز جمعه دزفول از آثار تاریخی و مذهبی شهرستان شوش نیز دیدن کردند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار