تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۲۵۱۴۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چگونه زبان انگلیسی خود را با رمان خواندن تقویت کنیم؟

خواندن رمان انگلیسی و داستان کوتاه انگلیسی (short story)، یکی از بهترین و ارزان ترین راه ها برای بهبود زبان انگلیسی شماست.

اهمیت رمان و داستان کوتاه انگلیسی

در میان زبان‌آموزان، تفاوت زیادی بین آن‌هایی که مرتباً به زبان انگلیسی رمان یا داستان کوتاه می‌خوانند و آنهایی که نمی‌خوانند، هست. کسانی که به طور منظم مطالعه می کنند، انگلیسی خود را سریعتر بهبود می بخشند و نتایج امتحانات بهتری می گیرند. (کتاب دیکشنری انگلیسی)

مشکل بزرگ این است که بدانید کدام کتاب را بخوانید. اما قبل از اینکه به شما توصیه کنم چگونه کتاب های مناسب برای سطح خود را انتخاب کنید، بیایید ببینیم چرا خواندن به زبان انگلیسی سطح شما را بهبود می بخشد.

چرا خواندن رمان و داستان کوتاه به زبان انگلیسی شما کمک می کند؟

اگرچه خواندن به زبان انگلیسی به شما کمک می کند واژگان و عبارات جدید را یاد بگیرید، اما به شما کمک می کند واژگان و ساختارهای گرامری را که قبلاً یاد گرفته اید به خاطر بسپارید. مانند یادگیری نواختن گیتار، بهترین راه برای بهبود زبان انگلیسی از طریق تمرین و تکرار است.

خواندن کتاب به زبان انگلیسی همچنین به شما کمک می‌کند تا با استفاده از بافت جمله برای حدس زدن معنای کلمات و عباراتی که نمی‌دانید تمرین کنید. استفاده از زمینه برای حدس زدن معنی هم برای تسلط بر زبان انگلیسی و هم برای یادآوری واژگان جدید اساسی است.

انتخاب کتاب

همانطور که قبلاً گفتم، مشکل بزرگ انتخاب کتاب مناسب برای شماست. فقط باید آنقدر سخت باشد که واژگان جدید یاد بگیرید، اما نه خیلی سخت. اگر کتابی را انتخاب کنید که برای سطح انگلیسی شما خیلی سخت یا پیچیده باشد، گیج، ناامید شده و خواندن کتاب را متوقف می کنید.

چگونه بفهمیم یک کتاب برای شما مناسب است؟

تنها راه برای دانستن اینکه آیا رمانی به زبان انگلیسی برای شما مناسب است یا خیر، خواندن چند صفحه اول کتاب است. اگر معنی بیش از پنج کلمه در هر صفحه را نمی دانید، پس می دانید که کتاب برای شما بسیار دشوار است. 

اگر هر کلمه یا عبارتی را که در چند صفحه اول کتاب خوانده‌اید می‌دانید، کتاب برای شما بسیار آسان خواهد بود

یک رمان برای شما مناسب خواهد بود، اگر در چند صفحه اول موقعیت را درک کنید (آنها کجا هستند، چرا آنجا هستند، چه می کنند و ...)، اما معنی بین دو تا پنج را ندانید. کلمات یا عبارات در هر صفحه

اهمیت داستان کوتاه انگلیسی

قبل از خرید داستان کوتاه (short story) چند صفحه اول را بخوانید

برای صرفه جویی در هزینه، همیشه باید چند صفحه اول کتاب/رمانی را که می خواهید به زبان انگلیسی بخوانید، قبل از خرید آن بخوانید.

اگرچه می توانید برای این کار به یک کتابفروشی/فروشگاه بروید، اما ساده ترین راه برای انجام این کار این است که به کتابی که قصد خواندن آن را دارید از سایت کتابانه خرید کنید.

رمان برای افرادی که انگلیسی می آموزند

علاوه بر خواندن کتاب‌هایی که برای افراد بومی انگلیسی نوشته شده‌اند، می‌توانید داستان کوتاه انگلیسی (شورت استوری) را نیز بخوانید که برای افرادی که انگلیسی را یاد می‌گیرند نوشته یا اقتباس شده‌اند. این کتاب ها " خوانندگان " نامیده می شوند و شما می توانید کتابی را مخصوصاً برای سطح زبان انگلیسی خود (مثلاً مبتدی، متوسط ​​و غیره) انتخاب کنید.

مقالات انگلیسی نیز بخوانید

علاوه بر خواندن رمان، باید مقالات و اخبار آنلاین را نیز مطالعه کنید. مزیت انجام این کار این است که کوتاه‌تر از رمان‌ها هستند و می‌توانید واژگان را در موضوعات مختلف یاد بگیرید.

این به ویژه برای افرادی که در حال مطالعه برای امتحان زبان انگلیسی هستند (مانند Cambridge FCE، CAE، IELTS و غیره) مفید است.

مشکل این است که پیدا کردن یک مقاله آنلاین که مناسب سطح شما باشد دشوار است.

. در حین مطالعه و بعد از خواندن از خود سؤال بپرسید

یادگیری نحوه خواندن کتاب های انگلیسی چیزی فراتر از خواندن کلمات است! چند کار وجود دارد که می توانید قبل، حین و بعد از خواندن انجام دهید تا به درک بهتر متن کمک کنید. قبل از خواندن، متن را مرور کنید. این بدان معناست که شما باید بدون خواندن هر کلمه به سرعت به متن نگاه کنید.

پس از خواندن، کمی زمان بگذارید تا دوباره مرور کنید و آنچه را که به خاطر می آورید خلاصه کنید. سعی کنید به سرعت چند جمله بگویید یا بنویسید که توضیح دهد متن درباره چه چیزی بود. فکر کردن به مطالبی که می‌خوانید به شما نشان می‌دهد که واقعاً چقدر از آن را فهمیده‌اید و به شما کمک می‌کند بفهمید که آیا هنوز سؤالی دارید یا خیر.

 اول تسلط را بهبود بخشید

حالا تصور کنید که یک مقاله یا حتی کتابی مانند این را کامل بخوانید و بعد از هر کلمه متوقف شوید. درک آن دشوار خواهد بود، اینطور نیست؟

وقتی کلمه به کلمه را به جای جملات کامل می خوانید، درک درستی از آنچه می خوانید دشوار است. به همین دلیل، برای بهبود درک خود، مهم است که ابتدا تسلط خود را بهبود بخشید .تسلط این است که چگونه می توانید روان بخوانید. وقتی در ذهن خود مطالعه می کنید، باید ریتم خاصی برای کلمات داشته باشید. کلمات باید به طور طبیعی در کنار هم جاری شوند، مانند زمانی که کسی در حال صحبت کردن است. به این ترتیب می توان کتاب های انگلیسی را مانند یک زبان مادری خواند.

بهبود روانی می تواند به سادگی انتخاب متون ساده تر برای خواندن باشد، یا ممکن است کمی زمان و تمرین طول بکشد. با این حال، اگر برای بهبود روان خواندن خود کمی زمان بگذارید، در آینده به شما کمک خواهد کرد. شما خواندن و حتی صحبت کردن خود را بهبود می بخشید. همچنین باعث می شود خواندن احساس لذت بخش تر و طبیعی تر کند.

نگامی که یاد گرفتید سرعت خود را افزایش دهید، سرعت خود را کاهش دهید!

بعد از اینکه خواندن انگلیسی را روان تر یاد گرفتید، می توانید نگران سرعت خود نباشید و به متن و معنای آن فکر کنید.

درست است، حالا که می توانید تند بخوانید، زمان آهسته خواندن است. زمانی را صرف کنید تا واقعاً به متنی که می خوانید وارد شوید، به جای اینکه آن را با سرعت زیاد مرور کنید.

سوالات زیادی بپرسید

سوال پرسیدن نیز راه خوبی برای اطمینان از درک مطالبی است که می خوانید. پرسیدن سوالاتی مانند "الان چه اتفاقی می افتد؟" یا "چه کسی اینجا صحبت می کند؟" می تواند به تمرکز شما کمک کند. پرسیدن سوالاتی مانند "چرا او این کار را کرد؟" یا "او به چه چیزی فکر می کند؟" می تواند به شما کمک کند تا عمیق تر به داستان فکر کنید.

خرید اینترنتی کتاب زبان انگلیسی با تخفیف‎ از کتابانه

برای خرید انواع کتاب های آموزش زبان با تخفیف به فروشگاه اینترنتی کتابانه مراجعه کنید و در میان کتابهای متنوع این فروشگاه با بررسی قیمت محصولات مورد نظر خود اقدام به خرید کتاب آموزش زبان انگلیسی کنید.

در کتابانه علاوه بر کتابهای آموزش زبان، کتابهای کودک و نوجوان، بزرگسال، کمک درسی، کنکوری و دانشگاه در دسترس شنا هستند.

 

:
:
:
آخرین اخبار