تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۲۵۱۳۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان:
شهرستان شوش از نظر توسعه زیرساخت‌های ورزشی هشت سال عقب است
 مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: شوش از نظر توسعه زیرساخت‌های ورزشی گرفتار یک عقب ماندگی هشت ساله بوده و در این مدت هیچ طرح ورزشی در این شهرستان شوش اجرا نشده است.

 حمید بنی تمیم روز سه شنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات حوزه ورزش و جوانان شهرستان شوش در محل فرمانداری این شهرستان اظهارداشت: این حجم از عقب ماندگی در زمینه امکانات ورزشی شهرستان شوش با وجود اعتبارات اندک در مدت یک یا ۲ سال قابل جبران نیست اما امیدواریم بتوانیم با سرعت اقداماتی در زمینه توسعه برخی زیرساخت‌های ورزشی در این شهرستان انجام دهیم.
وی افزود: اگه بخواهیم نگاهی عادلانه در رابطه با توسعه زیرساخت‌های ورزشی در استان خوزستان داشته باشیم مناطق محرومی چون شهرستان شوش باید در اولویت باشند که البته نگاه اداره کل ورزش و جوانان نیز اینگونه است.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با انتقاد از نحوه اجاره دادن سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی در راستای اشتغالزایی و ایجاد درآمد برای جامعه ورزشی گفت: هر چند واگذاری سالن های ورزشی به بخش خصوصی طبق قانون و با هدف ایجاد اشتغال صورت گرفته اما با این اقدام نه تنها جامعه ورزش خوزستان از آن منتفع نشده بلکه ضرر و زیان انباشته شده نجومی و سنگینی نیز به اداره کل ورزش و جوانان استان تحمیل کرده است.
وی افزود: بخش خصوصی که سالن های ورزشی را در استان خوزستان اجاره کرده نه تنها اجاره خود را به درستی پرداخت نکرده بلکه بدهی آب و برق سالن‌ها و نیز حق بیمه کارکنان شاغل در سالن های ورزشی را نیز پرداخت نکرده است به طوریکه این اداره کل هم اکنون با بدهی ۱۰۰ میلیارد ریالی بابت برق و آب این فضاهای ورزشی مواجه است.

بنی تمیم بدهی یک هزار میلیارد ریالی سالن‌ها و فضاهای ورزشی خوزستان به تامین اجتماعی را یادآور شد و گفت: این سالن‌های ورزشی در سال‌های گذشته به بخش خصوصی در قالب اجازه واگذار شده‌اند ولی بدهی تامین اجتماعی آنها پرداخت نشده است.

وی افزود: بخش خصوصی بابت پرداخت نکردن و یا کامل پرداخت نکردن حقوق کارکنان شاغل در سالن های ورزشی یک هزار میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است که این بدهی نجومی اکنون به این اداره کل تحمیل شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به مشکلات ناشی از بی نظمی حاکم در ورزش استان در سال‌های گذشته اظهارداشت: در واگذاری فضاهای ورزشی به بخش خصوصی نه تنها جامعه ورزشی منتفع نشده بلکه اشتغال درستی نیز ایجاد نشده است.
وی درخصوص احداث استخر در شهرستان شوش نیز گفت: مناقصه احداث استخر شوش انجام شده و پیش‌بینی می شود ساخت فاز نخست آن به عنوان یکی از مطالبات جامعه ورزش شهرستان ظرف ۱۰ روز آینده آغاز شود.
بنی تمیم با اشاره به ظرفیت های ورزشی شهرستان شوش به ویژه در رشته سوارکاری بیان کرد: احداث پیست سوارکاری برای شهرستان شوش ضروری است و می‌طلبد به جای زمین ۳۱ هکتاری اختصاص یافته که مشکل معارض دارد زمین دیگری در شوش جانمایی و نسبت به احداث پیست سوارکاری و اتومبیلرانی در آن اقدام شود.
وی از شرکت‌ها و کارخانه های مستقر در شهرستان شوش خواست در امر ورزش، حمایت از ورزشکاران و توسعه زیرساخت‌های ورزشی بیشتر مشارکت کنند.
 مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان به احداث سالن ورزشی برای ورزش‌های رزمی در شوش نیز اشاره کرد و گفت: تلاش می شود در راستای جبران عقب ماندگی شهرستان شوش در زمینه زیرساخت های ورزشی اقدامات جبرانی انجام شود اما تحقق این امر مستلزم تامین اعتبارات عمرانی از سوی وزارت ورزش و جوانان است.

توزیع امکانات ورزشی در شهرستان متعادل نیست
فرماندار شوش نیز در این نشست گفت: توزیع امکانات ورزشی در این شهرستان متعادل نبوده و این مشکل باعث محرومیت ساکنان برخی مناطق شهرستان از این امکانات شده است.
محمود عیدانی افزود: در حالیکه در هفت تپه سه استخر وجود دارد شهر شوش از داشتن استخر محروم است.
وی توزیع متعادل امکانات و تجهیزات ورزشی در مناطق مختلف شهرستان شوش را ضروری دانست و ادامه داد: در سال‌های گذشته هیچگونه طرح ورزشی در شوش اجرا نشده است لذا از اداره کل ورزش و جوانان انتظار می رود توجه ویژه ای به توسعه زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان داشته باشد.
فرماندار شوش با اشاره به مشکِلات هیات‌های ورزشی این شهرستان علاوه بر کمبود امکانات و تجهیزات ورزشی اظهارداشت: هیات‌های ورزشی شوش برای اعزام به مسابقات نیز با مشکل مالی و خودرویی مواجه هستند.
وی از شرکت ها و کارخانه های مستقر در شوش خواست به وظایف فرهنگی. عمرانی و  زیست محیطی خود عمل و در زمینه توسعه زیر ساخت های ورزشی در این شهرستان مشارکت کنند.

دادستان شوش نسبت به تصرف زمین های ورزشی این شهرستان هشدار داد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش ضمن هشدار نسبت به تصرف زمین‌های ورزشی  این شهرستان از سوی برخی افراد گفت: دستگاه قضایی با عوامل تصرف زمین‌های ورزشی در شهرستان شوش با قاطعیت برخورد می‌کند.
سجاد اسدی مهر افزود: به منظور جلوگیری از دخل و تصرف مکان های ورزشی در این شهرستان صدور سند تک برگ برای این اماکن ورزشی ضروری است.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه زیر ساخت های ورزشی در شهرستان شوش با وجود جوانان مستعد و ورزشکاران صاحب نام در این شهرستان ادامه داد: یکی از عوامل موثر در سلامت روح و جسم افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان زیر ساخت های ورزشی و تشویق جوانان و دیگر افراد جامعه به ورزش است.
 دادستان شوش در ادامه با بیان اینکه هر جامعه ای که نگاه ویژه ای به مقوله ورزش داشته باشد آمار جرم و جنایت در آن بسیار کمتر است، اظهارداشت: شوش با تمدنی چندهزار ساله می طلبد در زمینه ورزش نیز ورزشکاران مدال آور جهانی را در رشته های مختلف تربیت و پرورش دهد که البته لازمه این مهم ایجاد و توسعه زیر ساخت های ورزشی است.
به گزارش ایرنا مسایل و مشکلات حوزه ورزش و جوانان شهرستان شوش در بخش سخت افزاری و نرم افزاری در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین ازپیشکسوت ورزش رضامعتمدنیا تجلیل به عمل آمد و هیات‌های ورزشی نیز به بیان مسایل و مشکلات خود پرداختند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار