تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۵۰۷۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲هکتار از جنگل‌های دز در آتش سوخت
 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: بیش از ۲ هکتار از جنگل‌های زاویه شهرستان دزفول با سرایت آتش از زمین‌های کشاورزی در آتش سوخت.

 مسعود نوری پور روز شنبه افزود: سرایت شعله های آتش از مزارع کشاورزی حاشیه روستاهای زاویه به جنگل های این منطقه موجب سوختن حدود ۲ هکتار از اراضی ملی در آتش شد.

وی ادامه داد: متاسفانه هر ساله پس از برداشت محصولات کشاورزی، عده ای سودجو با بهانه تسریع در کشت مجدد مزارع  اقدام به سوزاندن پسماند گیاهی خود کرده که موجب تخریب و آلودگی محیط زیست خواهد شد.

نوری پور گفت: طبق ماده ۶۷۵ و ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و همچنین ماده۲۰ قانون هوای پاک فرآیند و عملیات صورت گرفته جرم است.

نوری پور از مراجع قضایی خواست نسبت به محکومیت متخلفان این حوزه اهتمام ویژه ورزیده و برای حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان به عنوان مدعی العموم دستورات لازم را صادر کنند.

واحدهای آلاینده محیط زیست در دزفول تعطیل شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول از تعطیلی سه واحد آلاینده محیط زیست در این شهرستان خبر داد و اظهارداشت: پس از آلایندگی شدید سه کارگاه تولید زغال و شکایت صاحبان مشاغل در مجتمع صنعتی شماره یک، بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با برقراری پایش های مرتبط و بهرمندی از ابزارهای قانونی در این زمینه طی همکاری مشترک با ادارات صنعت، معدن و تجارت و همچنین شرکت گاز شهرستان اشتراک گاز واحدهای مذبور قطع و از ادامه فعالیت آلاینده و مخرب محیط زیست آنان پیشگیری شد.

نوری پور بیان کرد: طبق ماده ۱۱ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست هر عاملی که موجب تهدید سلامت، بهداشت عمومی و تضییع حقوق شهروندان شود خط قرمز این اداره بوده و با متخلفان این حوزه برخورد مقتضی صورت می‌گیرد.

 وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلفات محیط زیستی از طریق تلفن گویای ۱۵۴۰ مراتب اعتراض یا شکایت خود را به ادارات محیط زیست شهرستان اطلاع رسانی کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار