تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۲۵۰۷۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خیابان‌های پر از زباله اهواز/ عضو شورای شهر: ۴ روز است زباله‌ها جمع آوری نشده‌اند
عدم جمع آوری پسماند از سطح معابر اهواز در یک سال گذشته به یکی از چالش‌های اهواز تبدیل شده و از مناطق کم‌برخوردار به مناطق مرکزی شهر گسترش یافته است.
 
خیابان‌های پر از زباله اهواز/ عضو شورای شهر: ۴ روز است زباله‌ها جمع آوری نشده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، چند روزی است که معضل انباشت زباله در شهر اهواز تکرار و شهروندان را آزرده خاطر کرده است. عدم جمع آوری به موقع پسماند از سطح معابر اهواز در یک سال گذشته به یکی از چالش‌های اهواز تبدیل شده و از مناطق کم‌برخوردار به مناطق مرکزی شهر گسترش یافته است.

حجت الله زارع زاده عضو شورای شهر اهواز در توییتی در این رابطه نوشت: ۴ روز است که زباله های خانگی اهواز جمع آوری نشده است.

وی با بیان اینکه مسوولان شهرستان از این مشکل انباشت زباله اطلاع دارند، عنوان کرد: این مشکل آخرین تقلای مافیای فساد در مدیریت شهری است!

 

خبری از رفت و روب نیست

یکی از شهروندان اهوازی در این باره می‌گوید: در روزهای گذشته خبری از نیروهای رفت و روب شهرداری در محله سپیدار نبود و خیابان‌ها به حال خود رها شده بودند؛ نیروهای شهرداری شب‌ها اقدام به جمع آوری زباله‌های تر می‌کردند اما خبری از جمع آوری نخاله‌های ساختمانی نبود.

یکی از شهروندان ساکن منطقه زیتون کارمندی نیز می‌گوید: چند وقتی است که زباله‌های منطقه جمع آوری نمی‌شوند و با توجه به جولان سگ‌های ولگرد این موضوع برای شهروندان ناامنی ایجاد کرده است.

وی ادامه می‌دهد: این اتفاق برای چندمین بار در یک سال اخیر تکرار شده و راه حلی برای پایان دادن به آن اعلام نشد. ما نگران تکرار این اتفاقات و عادی شدن آنها هستیم.

 

تحصن کارگران خدمات شهری شهرداری اهواز

ساختمان مرکزی شهرداری طی ماه‌های اخیر چندباری شاهد تجمع اعتراض کارگران بوده و در روزهای گذشته بازهم تجمعات پرسنل شهرداری اهواز شروع شده که در اعتراض به حقوق و مزایا اقدام به تحصن کردند.

 هرچند انتظار می‌رفت که شهردار اهواز به‌عنوان مسئول مستقیم این قضایا را مدیریت کند اما او فعلا سکوت را بر توضیح ترجیح داده تا سردرگمی شهروندان بیش از پیش شود.

مشکلات بین کارگر و پیمانکار

شهرداری منطقه ۳ اهواز نیز با صدور اطلاعیه‌ای نوشت: این مسئله به دلیل اعتصاب نیروهای بخش رفت و روب و حمل زباله‌های شهری و مشکلاتی است که میان پیمانکار و کارگران این حوزه بر سر حق قانونی خود به وجود آمده است. 

در ادامه این اطلاعیه آمده است: ضمن عرض پوزش مجدد به دلیل اتفاق رخ داده و تشکر از صبوری شما، به اطلاع می‌رساند شهرداری منطقه ۳ اهواز به منظور حل مسئله رأسا وارد عمل شده و نسبت به جایگزین کردن بخش رفت و روب از طریق جذب نیرو اقدام و در حال تکمیل نیروی انسانی در این بخش است. 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، تکرار انباشت زباله در شهر اهواز ابهاماتی درباره کارآمدی اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری ایجاد کرده است. چرا که تا پیش از دوره کنونی شهرداری، خبر انباشت پسماند تنها گاهی از منطقه کم برخوردار به گوش می‌رسید.

آنطور که مشخص است شورای شهر اهواز نیز فعلا از ابزارهای نظارتی خود استفاده نکرده که این موضوع ممکن است مردم اهواز در روزهای گرم سال روی آرامش نبینند.

تعطیلی یا پیشرفت ضعیف پروژه‌های عمرانی شهر اهواز از جمله طرح محرومیت‌زدایی، طرح نهضت آسفالت، کمربند سبز، شبکه‌آبهای سطحی، پروژه‌های متعدد تقاطع چندسطحی و... موجی از انتقادات را برانگیخته است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار