تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۲۵۰۳۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراسم بزرگداشت جانباختگان ساختمان متروپل آبادان در اهواز برگزارشد
 مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان عصر شنبه از سوی نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد.

 در این مراسم که جمعی از مردم اهواز ، مسئولان استانی ، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و خانواده‌های داغدیده این حادثه حضور داشتند یاد و خاطره جانباختگان ساختمان متروپل گرامی داشته شد.

حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی مدرس حوزه علمیه اهواز دراین آیین در سخنانی با اشاره به اینکه ملت ایران در سوگ جان باختن جمعی از هموطنان است بر برخورد با عوامل دخیل در بروز این حادثه تاسف بار تاکید کرد.

وی گفت: مقصران در بروز این حادثه باید طبق قانون مجازات و تنبیه شوند تا درس عبرتی برای دیگران باشد تا با جان و مال مردم بازی نکنند.

حجت الاسلام حاجتی جان باختن شماری از هموطنان در حادثه ریزش ساختمان متروپل را به خانواده های داغدیده تسلیت گفت و افزود: همه ما در این مصیبت شریک و غمخوار خانواده های داغدیده هستیم.

وی ضمن دعا برای شفای مصدومان این حادثه تلخ بر سرعت گرفتن عملیات آواربرداری با رعایت مسایل فنی و نجات احتمالی افراد گرفتار در طبقات زیرین این ساختمان تاکید کرد.

سخنران این مراسم با تجلیل از رشادت ها و ایثار مردم مقاوم آبادان در طول هشت سال دفاع مقدس افزود: نباید اجازه دهیم دشمن با ترفندهای روانی و رسانه‌ای و سوء استفاده از احساسات پاک مردم آبادان ، بر وحدت ملت ایران

خدشه وارد کند البته مطمئنا" مردم بصیر ما فریب بازی رسانه‌ای دشمن را نخواهند خورد.

 ساعت ۱۲.۴۰ روز دوم خرداد۱۴۰۱ بخشی از برج ۱۱ طبقه متروپل آبادان به علت رعایت نکردن اصول فنی و مهندسی دچار ریزش شد.

تاکنون در این حادثه متاسفانه ۲۹تن جان باختند۴۰نفر مصدوم از زیرآوار بیرون کشیده شده و تحت درمان قرار گرفتند.

محمد مخبر معاون رییس جمهور روز جمعه از ساختمان حادثه دیده متروپل آبادان بازدید و دستورهای لازم را برای سرعت بخشیدن به عملیات آواربرداری و نجات احتمالی افراد گرفتار در طبقات زیرین تاکید کرد.

روز چهارشنبه چهارم خرداد به مناسبت جان باختن شماری از هموطنان آبادانی ، عزای عمومی در خوزستان اعلام شد.

همچنین هیات دولت به دلیل ریزش ساختمان متروپل آبادان و جانباختن تعدادی از هموطنان فردا را عزای عمومی اعلام کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار