تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۲۵۰۳۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روحیه جهادی مردم آبادان در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود

  رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: مردم آبادان از روز نخست حادثه با روحیه جهادی کنار گروه های امدادی بودند و مثل این روحیه در هیچ جای دنیا ددیده نمی شود.

پیرحسین کولیوند افزود: مردم شریف آبادان در چند روز اخیر با تلاش خود در شتاب بخشی عملیات آواربرداری و امدادرسانی کمک شایانی به گروه‌های امداد و نجات کردند.

وی اظهار داشت: به جرات می‌توان گفت این روحیه جهادی در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود و مردم آبادان همانند هشت سال دفاع مقدس در امدادرسانی و کمک به نیروهای عمل کنند در آواربرداری جهادی عمل کردند.

رییس هلال احمر کشور گفت: نیروهای مردمی از همان دقایق نخست این حادثه تلخ بدون تجهیزات پای کار آمدند و با دل و جان برای شهروندانشان که زیر آوار بودند کار کردندـ

وی افزود: از همه مردمی که کنار نیروهای امدادگر بودند قدردانی می‌کنم و قطعا این گزارش به رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهد رسید.

کولیوند با اشاره به ادامه عملیات امدادرسانی گفت: اکنون عملیات امدادرسانی و آوارربرداری از چهار جبهه ساختمان در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به تغییر تاکتیکی که امروز در روند آواربرداری داده شد سرعت عملیات افزایش یافته و اگر خطری در جریان کار تهدید نکند روند آواربرداری افزایش خواهد یافت.

بخش‌هایی از برج دوقلوی در دست ساخت متروپل آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ دچار ریزش شد.

از زمان ریزش این سازه تاکنون ماموران امدادی با تمام تجهیزات همچنان در حال جست و جو و آواربرداری هستند.

تاکنون ۲۹ نفر در حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان جان خود را از دست داده اند و ۳۸ نفر مجروح شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار