تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۲۵۰۳۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرورش دهندگان آبزیان و مرغداران خوزستانی مشمول دریافت دامدارکارت شدند
  مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: پرورش دهندگان آبزیان و مرغداران خوزستانی علاوه بر دامداران عشایری و روستایی، مشمول دریافت "دامدار کارت " شدند.

جهانپور معماریان افزود: صدور دامدارکارت از سوی همه شعب بانک کشاورزی خوزستان با سود ۱۰ ،۱۲ و ۱۵ درصد به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت تا تولیدکنندگان این بخش بتوانند با تامین گردش مالی، نهادهای مورد نیاز از بازار و فروشگاه‌های منتخب را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه صدور دامدارکارت به صورت شناور بوده و محدودیتی برای تعداد آن وجود ندارد از تولیدکنندگان مواد پروتیینی خواست با مراجعه به شعب بانک کشاورزی خوزستان و دریافت آن، از تسهیلات یارانه دار دولت استفاده کنند.

معماریان با اشاره به اینکه حداکثر اعتبار دامدار کارت ۲ میلیارد ریال است افزود: اعتبار دامدارکارت قابل نقد و تورم زا نیست و تنها باید برای تهیه نهادهای مورد نیاز تولیدکنندگان هزینه شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه نخستین دامدار کارت، پنجم خرداد امسال در شعبه مرکزی بانک کشاورزی ایذه صادر و تحویل دامدار متقاضی شد ادامه داد: هم اکنون همه شعب بانک کشاورزی فعال در سطح خوزستان می‌توانند برای متقاضیان دامدار کارت صادر کنند.  

معماریان، هدف از صدور دامدارکارت را رونق واحدهای تولیدی دام ، طیور و آبزیان و ارتقای امنیت غذایی کشور بیان کرد و افزود:تسهیلات یارانه دار خرید نهاده‌های دامی به واحدهای کوچک با نرخ سود ۱۰ درصد و به واحدهای متوسط و بزرگتر از طریق سامانه بازارگاه با نرخ سود ۱۲ و ۱۵ درصد پرداخت خواهد شد.

پارسال برای نخستین بار دامدارکارت با سقف اعتباری ۵۰۰میلیون ریال از سوی بانک کشاورزی خوزستان به منظور حمایت از بخش تولید و تامین گردش مالی تولیدکنندگان مواد پروتیینی صادر شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار