تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۵۰۳۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجوز لایروبی نهرهای طبیعی بخش اروندکنار آبادان اخذ شد

  بخشدار اروندکنار آبادان گفت: مجوز لایروبی ۴۵۰ هزار متر از نهرهای طبیعی بخش اروندکنار تا رودخانه اروندرود از ارگان‌های ذیصلاح اخذ و این طرح بزودی آغاز می شود.

صادق جلالی اظهار داشت:تاکنون لایروبی نهر سنتی تا دژ و خاک‌ریزهای به جا مانده از دوران جنگ که از اروندرود فاصله دارند انجام شده که این امر باعث بازگشت گل و لای به نهرها شد.

وی افزود:با پیگیری انجام شده لایروبی سایر نهرها تا اروندرود انجام خواهد شد تا سرعت انتقال آب به نهرها با پدیده جزر و مد بیشتر شده و از رسوب گل‌ولای در بستر نهرهای طبیعی جلوگیری شود.

جلالی گفت:لایروبی نهرهای حوزه شهری و دهستان‌های منیوحی، نوآباد و قسمت باقی مانده دهستان نصار در دستور کار قرار گرفته و این کار به زودی آغاز خواهد شد.

بخشدار اروندکنار افزود:لایروبی نهرهای سنتی در حوزه شهری و روستاهای اروندکنار که تاکنون لایروبی نشده اند در اولویت قرار دارند و در تلاش هستیم حجم لایروبی را افزایش دهیم.

۷۴ نهر سنتی در اروندکنار کار آبیاری زمین های کشاورزی و نخلستان های منطقه را به صورت طبیعی با جزر و مد انجام می دهند.

نهرهای طبیعی اروندکنار آبادان که روزگاری چشم انداز زیبایی برای این منطقه بودند به دلیل لایروبی نشدن به گندابی تبدیل شده که بوی تعفن ناشی از فاضلاب و تخلیه زباله در آنها ، بهداشت و سلامت اهالی ساکن در اطراف آنها را تهدید می کند.

به گزارش ایرنا حوزه شهری اروندکنار دارای ۱۳ نهر منشعب از اروندرود است که روزگاری علاوه بر زیبایی ، آبیاری نخلستان‌ها و زمین‌های کشاورزی منطقه را برعهده داشتند که به نیزار تبدیل شده اند.

اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار