تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۲۵۰۳۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش بیش از ۱۵ هزار تنی خرید گندم در رامشیر
 مدیر جهاد کشاورزی رامشیر با بیان اینکه عملیات برداشت گندم در مزارع شهرستان به پایان رسید، از افزایش بیش از ۱۵ هزار تنی خرید گندم در رامشیر خبرداد.

مصطفی هنرمندیان با اعلام پایان عملیات برداشت گندم در شهرستان اظهار کرد: علی رغم وقوع خشکسالی شدید و کاهش نزولات جوی، خرید گندم از مرز ۶۴ هزار تن گذشت که نسبت به سال گذشته که حدود ۴۸ هزار و ۵۰۰ تن بود نزدیک به ۱۵هزار و۵۰۰ تن بیشتر است.

وی از عوامل افزایش عملکرد را اجرای طرح قراردادی گندم در سطح مصوب شهرستان و استفاده کشاورزان از کودهای پایه، انتقال یافته‌های علمی و اصول فنی کاشت، داشت و برداشت در سطح مزرعه با برگزاری کلاس‌های ترویجی، حضور محققان مرکز تحقیقات کشاورزی در شهرستان، انجام مزرعه p.v.s و نمایشی، تهیه مکفی ‌نهاده پایه و سرک و استفاده از انواع ریزمغزی‌ها با توجه به مراحل رشدی گیاه، مدیریت اصولی مزارع، استفاده از کارنده‌ها براساس نوع خاک، تاریخ کاشت، تغذیه، آبیاری و پیشگیری از عوامل خسارت رسان مخصوصا زنگ زرد عنوان کرد.

 بنابر اعلام جهاد کشاورزی خوزستان، هنرمندیان عنوان کرد: با توجه به شرایط خشکسالی سازمان آب و برق نهایت همکاری جهت تامین آب را داشته‌ است ولی اگر شرایط اجازه می‌داد که آب اراضی پایین دست شبکه‌های ابیاری و زهکشی در زمان نیاز و به اندازه مکفی تامین می‌شد قطعا عملکرد گندم آبی در مزارع بیشتر می‌شد.

وی با اشاره به این‌که مشکلی در خرید محصول گندم وجود نداشت، افزود: عملیات خرید محصول گندم توسط دو مرکز خرید از کشاورزان خریداری شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار