تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۲۵۰۳۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توضیحی درباره منتفی شدن انفجار درجا در ساختمان متروپل
 معاون ایمنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: پس از بررسی شرایط سازه متروپل و موقعیت حساس منطقه، در نهایت با نظر مهندسین و متخصصین حوزه انفجارات، انفجار درجا در متروپل منتفی شده است و با توجه به شرایط منطقه امکان‌پذیر نیست.

عباس معظمی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین اقدامات برای امدادرسانی و آواربرداری در محل حادثه متروپل اظهار کرد: پس از حادثه ساختمان متروپل به دستور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، تیمی متشکل از ۱۲ نفر از بهترین اساتید مهندسی ساختمان و سازه و مهندسی انفجار در کشور تشکیل و به آبادان اعزام شدند.

 وی افزود: در ابتدا کارگاهی تشکیل شد و تمام تجهیزات سبک و سنگین شامل لودر، بیل مکانیکی، کامیون و نیروهای متخصص با همکاری انجمن مهندسین شهرداری، ستاد بحران استانداری و هماهنگی با وزیر کشور به کار گیری شد.

معاون ایمنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: جلسات متعدد کارشناسی برگزار و پس از بررسی شرایط سازه متروپل و موقعیت حساس منطقه، در نهایت با نظر مهندسین و متخصصین حوزه انفجارات، انفجار درجا در متروپل منتفی شده است و با توجه به شرایط منطقه امکان‌پذیر نیست.

وی عنوان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با همکاری قرارگاه کربلا، ارتش و سپاه خوزستان در منطقه مستقر است و تخریب چند منزل مسکونی را برای ایجاد راه دسترسی بهتر ماشین‌آلات به ساختمان متروپل آغاز کرده است.

معظمی گفت: امید است با کار جهادی و دلسوزانه همکاران ما در سپاه خوزستان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بتوانیم هر چه سریعتر پیکر مطهر جانباختگان را از زیر آوار خارج کنیم تا شاید خانواده‌های داغدار و عزادار آبادان را بیشتر از این چشم انتظار نگذاریم.

وی افزود: ما تا آخرین لحظات در منطقه هستیم و بر حسب نیاز تجهیزات دیگری به این مجموعه اضافه می‌کنیم و طرح‌های مختلف مهندسی را برای آواربرداری ارزیابی و بررسی می‌کنیم.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار