تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۵۰۳۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون ایمنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا:
عملیات انفجار ساختمان متروپل آبادان منتفی شد
  معاون ایمنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: جلسات متعدد کارشناسی با حضور مهندسین و متخصصین حوزه انفجارات برگزار شد و آن ها پس از بررسی شرایط این سازه و موقعیت حساس منطقه، انفجار درجا را منتفی دانستند و عملیات آواربرداری با طرح‌های دیگری در حال انجام است.

 عباس معظمی جمعه شب در خصوص آخرین اقدامات جهت امدادرسانی و آواربرداری در محل حادثه متروپل اظهار داشت: پس از حادثه برج متروپل به دستور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، تیمی متشکل از ۱۲ نفر از بهترین اساتید مهندسی ساختمان و سازه و مهندسی انفجارات در کشور تشکیل و به شهرستان آبادان اعزام شدند.

وی افزود: در ابتدای کار کارگاهی تشکیل شد و تمامی تجهیزات سبک و سنگین، تراکتور، لودر، کامیون و نیروهای متخصص با همکاری انجمن مهندسین شهرداری، ستاد بحران استانداری و هماهنگی با وزیر کشور بکارگیری شد.

معاون ایمنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ادامه داد: جلسات متعدد کارشناسی برگزار و در نهایت مهندسین و متخصصین حوزه انفجارات، انفجار درجا را منتفی دانسته و آن را با توجه به شرایط منطقه امکان‌پذیر ندانستند.

وی تصریح کرد: در نهایت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با همکاری قرارگاه کربلا، ارتش و سپاه خوزستان در منطقه مستقر شد و تخریب چند منزل مسکونی را برای ایجاد راه دسترسی بهتر ماشین آلات به ساختمان متروپل آغاز کرد.

معظمی گفت: امید است با کار جهادی و دلسوزانه همکاران ما در سپاه خوزستان، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بتوانیم هرچه سریعتر پیکر مطهر جان باختگان را از زیر آوار خارج کنیم تا شاید خانواده‌های داغدار و عزادار آبادان را بیشتر از این چشم انتظار نگذاریم.

وی ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار این حادثه، افزود: ما تا آخرین لحظات در منطقه هستیم و بر حسب نیاز تجهیزات دیگری به این مجموعه اضافه می‌کنیم و طرح‌های مختلف مهندسی را برای آواربرداری ارزیابی و بررسی می‌کنیم.

بخش‌هایی از برج دوقلوی در دست ساخت متروپل آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ دچار ریزش شد.

از زمان ریزش این سازه تاکنون نیروهای امدادی با تمام تجهیزات همچنان در حال جست و جو و آواربرداری هستند. 

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار