تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۲۵۰۲۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اهواز:
مقصران حادثه متروپل آبادان معرفی و تحت پیگرد قرار گیرند
  امام جمعه اهواز ضمن تسلیت به مصیبت دیدگان حادثه فروریختن برج متروپل آبادان بر پیگیری و معرفی مقصران این حادثه که به جانباختن تعدادی از شهروندان منجر شد تاکید کرد.

 حجت‌الاسلام سیدمحمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه این شهر، عدم حضور مسئولان را در محل حادثه رد کرد و افزود: از روز دوشنبه که این حادثه رخ داد، وزیر کشور شبانه روز در محل حاضر بوده و مدیریت را برعهده داشته، معاون اول رییس جمهوری نیز امروز به محل حادثه آمده، مسئولان استانی و نیروهای امدادی از خوزستان و برخی استان‌ها نیز حضور داشتند و خود نیز چندین بار برای پیگیری امور و بازدید حضور یافتم.

وی‌ اظهار داشت: افرادی که زیرآوار هستند شاید یک درصد احتمال زنده‌ بودنشان وجود دارد به همین دلیل باید اجازه دهیم که کار آواربرداری به سرعت انجام شود و مابقی اجساد نیز جستجو شود.

وی با بیان اینکه بخشی از طولانی شدن روند آواربرداری تقصیر خودمان است، ادامه داد: اگر چه حضور مردم برای امدادرسانی جای تقدیر دارد اما ازدحام جمعیت باعث کندی کار می‌شود به طوریکه شلوغی سبب مسدود شدن مسیرها شده و با وجود اصرار به این افراد برای خروج از محل حادثه، عده کمی به این توصیه عمل می‌کردند، برخی هم برای گرفتن عکس به محل می‌آیند.

موسوی‌فرد اضافه کرد: ماشین‌آلات بسیار برای امدادرسانی و آواربرداری در محل مستقر هستند که می‌توانند با سرعت کار را به انجام برسانند.

وی با تاکید بر تعیین یک سخنگو برای اطلاع رسانی و گفت وگوهای رسانه‌ای، گفت: نباید برای مسئولان چالش ایجاد شود و وقتی موضوعی را اعلام کرد بگویند دروغ می‌گوید.

لزوم برخورد قاطع با محتکران و دلالان

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه خواستار برخورد قاطع دادستان و رییس دادگستری خوزستان با محتکران و دلال‌ها شد و  افزود: در تلویزیون کشف پنج هزار تن برنج احتکاری، اعلام شده اما قیمت برنج در فروشگاه‌ها همچنان مثل گذشته بسیار بالاست، در حالیکه مسئولان باید این فضا را مدیریت کرده و اجناس را وارد بازار کنند تا قیمت‌ها تعدیل شود و مردم نتیجه عملکرد مسئولان در کشف کالاهای احتکار شده را احساس کنند.

وی با اشاره به گلایه‌های شهروندان از تخلف برخی نانوایان، تاکید کرد: باید نانوایی‌های متخلف و مغازه‌دارانی که اجناس را احتکار می‌کنند به سختی مجازات شوند چرا که محتکران، اخلاق، حقوق اجتماعی، آرامش و امنیت مردم را به خطر می‌اندازند.

موسوی‌فرد با بیان اینکه محتکران مورد لعن الهی هستند، اظهار داشت: برخی از محتکران کاسب هستند اما برخی دیگر محتکران خانگی هستند، به این معنی که بسیار بیش از نیاز خود کالا خریداری و در منزل نگهداری می‌کنند که کار درستی نیست.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اجتماع متولدان دهه ۸۰ و ۹۰ در ورزشگاه فولاد در اهواز، روز سه شنبه ۱۰ خرداد، از شهروندان برای شرکت در این برنامه دعوت کرد.

بر اساس این گزارش، بخشی از برج دوقلوی در دست ساخت متروپل آبادان ظهر دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ دچار ریزش شد. طبق گفته عباسپور فرماندار ویژه آبادان، با خارج کردن پیکرهای ۲ نفر دیگر از زیر آوار تعداد جانباختگان این حادثه تا ظهر جمعه به ۲۴ نفر رسیده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار