تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۲۵۰۲۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آب آشامیدنی پایدار مطالبه این روز‌های مردم روستا‌های کرخه
سرپرست فرمانداری کرخه گفت: تسریع ِاجرای طرح آبرسانی به روستا‌های کرخه ضروری است، زیرا تأمین آب آشامیدنی پایدار یکی از مطالبات مردم این مناطق است.
 حسن ستاری فر گفت: تکمیل و بهره برداری از طرح آبرسانی یکی از مطالبات مردم روستا‌های شهرستان کرخه است که امید است هرچه سریع‌تر این پروژه‌های مهم آبرسانی به بهره‌برداری برسند.

او به عملیات احداث مخزن ذخیره آب تأسیسات آبرسانی منطقه آهودشت اشاره کرد و گفت: این مخزن به منظور افزایش ظرفیت ذخیره آب پاک و در راستای تعدیل فشار آب منطقه‌ی آهودشت احداث خواهد شد.

سرپرست فرمانداری کرخه ادامه داد: انتظار داریم با تلاش جهادی مجری این طرح، قرارگاه سازندگی سپاه و کارفرمایی شرکت آب و فاضلاب خوزستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد تا مردم روستا‌های کرخه پس از سال‌ها محرومیت نیز طعم شیرین این طرح را بچشند.

پروژه‌های آبرسانی به ۵۸ روستای شهرستان کرخه در ۲ گام اجرایی خواهد شد که گام اول این طرح آبرسانی به ۳۸ روستای خلیفه حیدر با جمعیت ۱۵ هزار نفر است؛ این طرح با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال اجرا می‌شود و با تکمیل این طرح نیز امکان تأمین آب ۲۵ هزار نفر عملیاتی خواهد شد.

همچنین در گام دوم این طرح که شامل آبرسانی به ۲۰ روستای میان آب شهرستان کرخه است با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال، آب آشامیدنی پایدار و باکیفیت را برای ۶ هزار نفر فراهم می‌کند.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار