تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۲۵۰۲۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر کشور: خطرزدایی توده‌های آویزان بتنی برج متروپل آبادان شتاب گرفت
 وزیر کشور گفت: با دستور رهبر معظم انقلاب و ابلاغ رئیس جمهور عملیات آواربرداری و خطرزدایی از برج متروپل آبادان سرعت گرفته و به خانواده های جانباختگان رسیدگی می‌شود. 

احمد وحیدی اظهار داشت: سازه باقی مانده برج متروپل ناپایدار و خطر آفرین است و هم‌ اکنون وارد مرحله خطرزدایی برای سرعت بخشیدن به آواربرداری ناشی از توده‌های آویزان بتنی هستیم.

وی ، به در مسیر بودن تجهیزات و جرثقیل سنگین برای آواربرداری محل حادثه اشاره کرد و افزود: دستگاه‌ها و جرثقیل‌های متعدد، لودرهای مناسب و تجهیزات تخصصی در محل حادثه موجود است و همه اقدامات صورت گرفته با نظر کارشناسان زبده امر در حال انجام و نیازمند دقت و حساسیت زیادی است.

وحیدی ابراز امیدواری کرد حداکثر تا ۲ روز آینده مشکل خطرزدایی با ورود تجهیزات جدید برطرف شود و گفت:ساخت این برج یک فاجعه است و نیازمند بررسی است.

وزیر کشور افزود: ممکن است همچنان به پیکرهایی دست پیدا شود اما با توجه به استفاده از سگ‌های زنده‌یاب و هم از سیگنال های حیاتی احتمال زنده پیدا شدن کسی بسیار کم است.  

بخش‌هایی از برج دوقلوی در دست ساخت متروپل آبادان ظهر دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ دچار ریزش شد و مرگ ۱۹ نفر از هموطنان و مصدومیت بیش از ۳۸ نفر را تا روز چهارم خرداد رقم زده است و به گفته وزیر کشور احتمال افزایش تعداد جانباختگان وجود دارد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار