تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۲۵۰۲۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجرم سامانه "ثنا" شهروندان خوزستانی دستگیر شد

 رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت : مجرم سایبری که با ترفند "ارسال پیامک با عنوان سامانه ثنا قوه قضائیه " اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان خوزستانی می کرد شناسایی و دستگیر شد.

 سرهنگ کارآگاه علی حسینی اظهار کرد : در پی ارسال پیامک‌های ثنا در نوروز سال جاری و وصول تعدادی پرونده در این خصوص موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا خوزستان قرار گرفت و تیم عملیات ویژه در این خصوص تشکیل شد. 

وی افزود : کارشناسان با اقدام تخصصی و بهره‌گیری از روش‌های فنی موفق شدند ردپای متهم را شناسایی و به هویت این شیاد دست پیدا کنند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌ اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن یکی از استان‌های غربی کشور بوده که با تعقیب و مراقبت و با هماهنگی مقام قضائی متهم در مخفی‌گاه خود دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی با اشاره به اینکه ارسال هر گونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره تلفن‌های شخصی و اپراتورهای مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سود جو است، از شهروندان خواست که به این گونه پیامک‌ها و پیام‌های ارسالی مشابه توجه نکنند.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه هیچ سازمان یا ارگان دولتی و خصوصی در هنگام ارسال ابلاغ‌ها به هیچ عنوان در خواست واریز وجه نقد نمی‌کند به شهروندان توصیه کرد در صورت مواجه شدن با هرگونه پیامک ثبت نام و یا ابلاغیه واریز وجه یقین بدانند که این ترفندی برای کلاهبرداری است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار