تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۵۰۲۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:
مسئولان به فکر جبران خسارت آسیب دیدگان حادثه متروپل آبادان باشند
 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: از مدیریت عالی استان و همچنین وزرای مربوطه انتظار می رود با تشکیل نشست ویژه موضوع تعیین و پرداخت خسارات وارده به کسبه بازار امیری و آسیب دیدگان و افرادی که متحمل هزینه شده اند را تعیین تکلیف و چاره ای برای آن بیاندیشند.

 آیت الله عبدالکریم فرحانی شامگاه چهارشنبه تصریح کرد: شرایط اقتصادی مردم درحدی نیست که بتوانند از عهده این خسارت ها و هزینه ها برآیند، بنده از طریق ریاست قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور و وزرای مربوطه پیگیر حقوق مردم آبادان خواهم بود.

وی گفت: فاجعه دردناک ریزش برج متروپل مصداق فساد مزمن است که نتیجه آن قربانی شدن شهروندان مظلوم آبادانی بود.

این نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن ابراز همدری با خانواده آسیب دیدگان حادثه تلخ ریزش ساختمان متروپل آبادان و آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای مصدومان گفت: این حادثه که ابعاد آن بسیار بیشتر از مجتمع تجاری پلاسکو است بیش از آنکه ناشی از سانحه غیرمترقبه باشد، معلول فساد اداری و ترک فعل اشخاص حقوقی و حقیقی است که متاسفانه تاوان آنرا کسبه و عابرین مظلوم دادند.

آیت الله فرحانی افزود: اینکه چرا عده ای با وجود تذکرات ناظران و تخلفات واضح از ساخت این برج جلوگیری نکرده و با تساهل و ترک فعل زمینه ساز چنین فاجعه دردناکی شدند، محل سئوال و شک برانگیز است و بنده از نهادهای نظارتی بویژه دستگاه قضایی می خواهم با بررسی دقیق ابعاد حادثه ریزش ساختمان متروپل خاطیان و مقصرین را به میز محاکمه بکشانند و برخورد جدی با متخلفان شود.

دوم خرداد ماه جاری ساختمان ۱۱ طبقه متروپل آبادان فرو ریخت که تاکنون ۱۶ نفر جان خود را از دست دادند و ۳۷ نفر مصدوم از زیر آوار خارج شدند.

آوار برداری همچنان ادامه دارد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی همچنان در صحنه حادثه حضور دارند
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار