تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۵۰۲۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیریت بحران خوزستان نسبت به وزش باد و وقوع گرد وخاک هشدار داد
 اداره کل مدیریت بحران خوزستان روز چهارشنبه با توجه به هشدار سازمان مدیریت بحران کشور، هشدار سطح نارنجی(اخطاریه) برای استان صادر کرد. 

 وزش باد شدید، گرد و خاک و تداوم آلودگی هوا در سطح استان خوزستان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (چهارم و  پنجم خرداد ۱۴۰۱) در اخطاریه مذکور پیش بینی شده و شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک، خسارت به صنعت کشاورزی و تأخیر یا احتمال لغو پروازها از اثرات مخاطره یادشده اعلام شده است. 

ﺧﻮدداری از ﺗﺮدد ﻏﯿﺮﺿﺮوری ﺑﯿﻤﺎران ﺗﻨﻔﺴﯽ‌، اﻓﺮاد ﺳﺎﻟﺨﻮرده، کودکان، اﺣﺘﯿﺎط در ﺗﺮدد ﺑﯿﻦ ﺷﻬﺮی و اﺗﺨﺎذ ﺗﻤﻬﯿﺪات ﻻزم ﺗﻮﺳـﻂ ﻣﺴـﺌﻮلان مربوطه توصیه شده است.

هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و سایر دستگاههای مرتبط  جهت اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم، تداوم آماده باش و انجام اقدامات مورد نیاز جهت پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی از دیگر موارد این هشدار است. 

براساس این اخطاریه اقدامات لازم از سوی مدیریت بحران در قالب ۲۳ بند به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

گرد و غبار شدید از عصر دوشنبه از کانون‌های عراق وارد خوزستان شد که تعطیلی سراسری مدارس و ادارات استان را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری به دنبال داشت.

بیشترین غلظت گرد و غبار در سه روز اخیر در حمیدیه در ساعت ۲۰ روز دوشنبه با ۱۰ هزار، اهواز با هفت هزار و ۱۴۳، شادگان با هشت هزار و ۳۳۵ و شوشتر با پنج هزار میکروگرم برمترمکعب ثبت شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار