تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۲۵۰۱۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چتر بیمه سلامت روی زوج‌های نابارور گشوده شد
بیمه سلامت خوزستان از زوج‌هایی که از مشکل ناباروی رنج می‌برند، حمایت می‌کند.
 معاون بیمه و درمان اداره کل بیمه سلامت خوزستان گفت: به منظور عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جوان سازی جمعیت و فرزندآوری و با هدف حمایت از زوج‌های نابارور، از پارسال هزینه‌های درمان ناباروری در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است.

جمال امام‌زاده می گوید: این تعهدات ۹۰ درصد هزینه‌ها را در مراکز دولتی و در سایر مراکز نیز معادل ۹۰ درصد تعرفه‌های عمومی غیردولتی را

به گفته او آن‌ها باید به مراکز درمانی، پزشکان و بیمارستان‌ها مراجعه کرده و پس از با دریافت مدارک به اداره‌های بیمه سلامت در سطح استان مراجعه کنند تا به صورت نشان دار در سیستم تعریف شوند و بتوانند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

امام‌زاده می‌گوید: هر زوج نابارور تا ۳ مرحله و تا سقف ۵۰ میلیون تومان مجاز به استفاده از خدمات درمانی است.

به گفته معاون بیمه و درمان اداره کل بیمه سلامت خوزستان؛ سازمان بیمه سلامت علاوه بر اینکه هزینه‌های بیمه شدگان خود را پرداخت می‌کند، مکاتبه‌ای با سازمان تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح انجام داده تا در ۵ ماه سال ۱۴۰۰ اگر هزینه‌های درمان ناباروری بیمه‌های این سازمان را داشتند، به آن‌ها کمک کند.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که "از زوج‌هایی که به مراکز خصوصی مراجعه کرده اند، چگونه حمایت می‌شوند؟ " گفت: اگر این افراد به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه کنند، هزینه‌ها به صورت بیمه‌ای محاسبه می‌شوند و در صورتی که مدارک خود را به اداره بیمه تحویل دهند، اسناد مطابق ضوابط بررسی و هزینه‌ها پرداخت خواهند شد.

امام‌زاده گفت: پارسال ۱۱ پرونده درمان ناباروی داشتیم و معادل ۴۰ میلیون تومان به بیمه شدگان پرداخت کردیم.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار