تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۲۵۰۱۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وحیدی: عملیات امداد و نجات در آبادان با دقت ادامه دارد
 وزیر کشور گفت‌: با توجه به سازه ناپایدار در محل حادثه عملیات امداد و نجات و آواربرداری در حادثه متروپل آبادان با حساسیت خاص دنبال می شود.

 احمد وحیدی سه‌شنبه با حضور در محل حادثه ریزش ساختمان تجاری متروپل آبادان در جمع خبرنگاران با عرض تسلیت این واقعه تلخ به ملت ایران‌ و مردم شریف آبادان به خصوص خانواده جانباختگان اظهار داشت: از روز گذشته و در دقایق اولیه حادثه تمامی مسوولان استانی و محلی وارد عمل شدند و همه تلاش خود را برای مهار حادثه آغاز کردند تا آوار برداری ها شروع شود.
وزیر کشور نجات حادثه دیدگان زیر آوار را مهمترین هدف گروه های امداد و نجات برشمرد و گفت: با تلاش امدادرسانان ‌۲۹ شهروند از زیر آوار نجات یافتند و عملیات آوار برداری همچنان ادامه دارد.
وحیدی با بیان اینکه همه دستگاه ها همچنان در حال آواربرداری و امدادرسانی هستند افزود: استانداری، فرمانداری، هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و نیروهای پالایشگاه آبادان همچنان مشغول عملیات آواربرداری هستند.
وی وجود سازه‌های ناپایدار در کنار سازه فرو ریخته را مهمترین مشکل در عملیات امدادرسانی عنوان کرد و گفت: با این وجود کار امدادرسانی و آوار برداری با احتیاط و حساسیت بیشتری دنبال می شود..
وحیدی از امکان فرو ریختن سازه ناپایدار در ساختمان متروپل خبر داد و افزود: به همین دلیل کار با حساسیت خاصی ادامه دارد زیرا خطر پذیری بالایی دارد.
وی با اعلام حضور تعدادی آتش نشان از تهران و استان های همجوار برای امداد رسانی در آبادان گفت: از شهروندان آبادانی درخواست داریم برای جلوگیری از کاهش سرعت امداد رسانی و خطرات احتمالی به محل حادثه مراجعه نکنند.

وزیر کشور اظهار داشت: حضور مردم ضمن خطرآفرینی کار را برای تیم های امداد و نجات سخت تر می کند و باید خارج از منطقه باقی بمانند.
وحیدی گفت: نمی توان پیش بینی کرد عملیات آواربرداری چه زمانی پایان خواهد یافت ولی تلاش داریم با آواربرداری عزیزانی که احتمالا زیر آوار مانده اند را بیرون بیاوریم.
وی از جان باختن ۱۰ شهروند آبادانی در این حادثه خبر داد و گفت: ۳۲ شهروند نیز در این حادثه مصدوم شدند که ۱۵ نفر از مصدومان شرایط مناسبی دارند.
وحیدی از وجود امکانات مناسب امداد و نجات در آبادان خبر داد و گفت: در منطقه هیچ مشکلی نداریم، تمامی امکانات وجود دارد ولی محدودیت های محیطی و سازه ها باعث شده روند کار با حساسیت خاصی دنبال شود.

برج دوقلوی متروپل آبادان ظهر دوشنبه دچار حادثه ریزش شد.

با گذشت بیش از ۲۴ ساعت از این حادثه امداد رسانان همچنان مشغول امداد رسانی هستند تا افراد احتمالی گرفتار زیر آوار را نجات دهند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار