تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۵۰۱۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وقتی مردم آبادان مهربانیهای خود را تقسیم می کنند
 حادثه تلخ ریزش برجهای دوقلوی متروپل گرچه سخت و اندوهبار بود اما مهربانیهای مردم آبادان تلخی این حادثه برای امدادرسانان را کم و کمتر می کند.

اعلام حادثه تلخ ریزش و سقوط برج متروپل به دلیل گرفتار شدن تعدادی از شهروندان آبادانی در همان ساعات اولیه بسیاری از شهروندان را به خیابان امیرکبیر کشاند تا شاید در کنار امدادرسانان بتوانند جان همشهری و هموطن خود را نجات دهند هرچند این حضور شاید روند امداد رسانی را کند نماید اما نفس اصلی کار که همان توجه به جان افراد است شاید زیباییهای خود را داشته باشد.

محمود، کامیون یخچالدار خود را در  همان نزدیکیهای محل حادثه پارک کرده و مشغول توزیع آب در بین امدادگران است وقتی از او سوال کردم که با چه انگیزه ای به آنجا آمده است گفت: هرکس بایستی توانایی خود را پای کار بیاورد و الزاما امداد رسانی بایستی توسط متخصصان امر انجام شود و مردم عادی از این کار اجتناب کنند.

وی ادامه داد در این گرمای طاقت فرسا که نفس امداد رسانان را به شماره انداخته ترجیح دادم بطریهای آب سرد را تهیه کرده و در اختیار آنان قرار دهم تا حداقل عطش آنان را کاهش دهم بلکه امداد رسانان بهتر کارشان را انجام دهند.

این جوان آبادانی گفت: آبادانیها مردم مهربان و با تعصبی هستند و همواره نشان داده اند که در سختیها در کنار هم می باشند و به همین دلیل با توزیع آب در بین مردم و امدادرسانان ابراز همدودی خود با خانواده های قربانیان را اعلام کردم.

وی گفت: تا هر زمانی که نیاز باشد با هزینه های شخصی آب معدنی خنک در بین امدادگران توزیع خواهم کرد تا از امدادرسانانی که جان خود را در کف دستشان گذاشته تا جان همشهریانمان را نجات دهند تشکری کرده باشم.

فاطمه سادات نوجوان آبادانی که یک کارتن پر از کیک در دست دارد به میان امداد رسانان رفته و مشغول توزیع کیک  در بین آنهاست. او می گوید بعد از مشاهده تلاش این امدادرسانان از تلویزیون به ذهنم رسید که شاید این امدادرسانان حتی فرصت غذا خوردن نداشته باشند به همین دلیل تصمیم گرفتم تا پس از تهیه کردن کیک و کلوچه سهم خودم را در تقدیر از این عزیزان اعلام نمایم.

عبدالمحمد دیگر شهروند آبادانی ساکن در اطراف حادثه ریزش برج متروپل آبادان سینی بزرگی از لیوانهای چای بر سر گذاشته و مشغول توزیع در بین امدادگران است. وی به خبرنگار ایرنا گفت: ما همه برادر و خواهریم و بایستی مهربانیهای خود را در زمان سختی تقسیم کنیم.

وی اظهار داشت: از روز گذشته اعضای خانواده خود را فعال کرده و به صورت مستمر چای و قهوه در بین امداد رسانان توزیع می کنیم تا انرژی آنان برای کار کردن را افزایش دهیم. وی گفت: اگر در مواقع سختی هر کسی در توان خود به میدان بیاید همه کارها آسان می شود.

 وی با ابراز تقدیر از مسوولان کشوری و استانی که جانانه مشغول امداد رسانی هستند گفت: ما مردم آبادان هنگامی که می بینیم مسوولان به کمکمان می آیند رعایت انصاف به خرج می دهیم و خود را در کنارشان قرار می دهیم.

مهسا دیگر شهروند آبادانی است که خود را به بانک خون رسانده تا به مجروحان احتمالی خون اهدا کند.او گفت: نمیدانم اصلا مجروحان خون نیاز دارند یا نه ولی به ذهنم رسید که این کار شاید مفید باشد و کمترین کاری که می توان انجام دهم همین خون ناچیزم هست که برای هموطنم تقدیم می کنم.

بانک خون آبادان مملو از جمعیتی است که برای اهدای خون به آنجا مراجعه کرده اند هر چند معاون بانک خون آبادان با تقدیر از مردم از آنان خواست که کمبود خون در این شهر وجود ندارد و شهروندان نیازی نیست که به صورت گسترده به پایگاههای انتقال خون مراجعه کنند.

این گوشه ای از مهربانیهای مردم آبادان است که از رصد خبرنگاران ایرنا دور نمانده است ولی آنچه مهم است اینکه مردم ایران، مردم جنوب و آبادانیهای خونگرم همواره نشان داده اند که مرد روزهای سخت هستند  و در این شرایط  همدیگر را فراموش نخواهند کرد.

فرماندار ویژه آبادان ضمن تقدیر از شهروندان آبادانی و تشکر از تعصب و حمیت آنان گفت: کمیته پشتیبانی ستاد بحران فرمانداری آبادان کار پذیرایی از امداد رسانان را انجام می دهد و مردم در این زمینه نگران نباشند در عین حال نیامدن آنها به محل حادثه شاید بهترین کمک به امدارسانی باشد.

احسان عباسپور افزود: مردم آبادان مردمی مهربان و همیشه در صحنه هستند و هیچگاه مسوولان خود را رد مواقع سختی تنها نگذاشته اند و این مهربانی و تعصب آنان قابل تقدیر است.

وی گفت: به مردم این اطمینان را می دهیم که مسوولان بحران استان و شهرستان تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته اند و ذره ای نیز کوتاهی نخواهند کرد.

حادثه ریزش برج متروپل آبادان که ظهر دوشنبه حادث شد تا کنون ۱۱ کشته و ۳۳ مصدوم برجای گذاشته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار