تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۲۵۰۱۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رشد قد معمولا تا حدود چند سالگی ادامه دارد؟ (نکات ناگفته)

سن رشد قد یا سن متوقف شدن رشد قد در انسان یکی از اولین و مهم‌ترین سؤالاتی است که برای هر کس در سنین مختلف مطرح می‌شود که امروز دراین‌خصوص صحبت می‌کنیم. موضوع این است که سن رشد در پسران و دختران متفاوت است، اجازه دهید نخست در مورد پسران صحبت کنیم، در واقع اغلب اوج رشد برای پسران در سن 16 سالگی شروع می‌شود که این سن به‌نوعی یک بلوغ تکامل‌یافته را شامل می‌شود.

که سبب می‌شود  فرد به بهترین حالت خود در رشد و تراکم قد برسد، در واقع گاهی نقصان ژنتیکی و همین‌طور مشکلات مادرزادی می‌تواند سبب بروز یک سری اختلال‌ها شود. دراین‌خصوص سن رشد قد در دودسته دیرهنگام و زودهنگام نیز قرار می‌گیرد که عده‌ای ممکن است زودتر به اوج قد خود برسند و این اتفاق برای عده دیگری دیرتر رخ می‌دهد. همین‌طور برخی از پسران تا 25 سالگی رشد خود را به شکل تکامل شده انجام داده و در نهایت پس از آن باید از روش‌های پزشکی خاص برای رشد بیشتر استفاده کنند که این میزان رشد نیز در نهایت رشد قد 5 سانتی‌متر خواهد بود اما به‌هرحال بارها به این موضوع اشاره کرده این که دو سانتی‌متر هم در دنیای قد زیاد است و می‌تواند حس خوبی به فرد دهد.

رشد قد در پسران و دختران

رشد قد در پسران و دختران

در مورد دختران باید بگوییم که به‌طورکلی رشد قد کم‌تر از پسران است و معمولاً میانگین رشد قد برای پسران از 20 سال و بالاتر تا 69 اینچ خواهد بود که یعنی ممکن است یک مرد در حالت نرمال به قد 175 سانتی‌متر برسد؛ درصورتی‌که پسر پس از 20 سالگی از پدر خود کوتاه‌تر باشد، لازم است که این مشکل ریشه‌یابی و نسبت به درمان آن اقدام گردد؛ در این وضعیت موضوع سن رشد قد بیش‌ازپیش اهمیت و نمود پیدا می‌کند. معمولاً برای دختران نیز انتظار می‌رود که قدی بلندتر از مادر خود داشته باشند البته کم‌تر پیش می‌آید که یک دختر از برادر خود قدبلندتر باشد مگر این که پسر دچار مشکلات خاص ژنتیکی باشد.

بلوغ دیرهنگام نیز می‌تواند از 14 سالگی شروع شود البته بهتر است که حد نرمال در نظر گرفته شود و این بلوغ خودش را از سن 13 سالگی نشان دهد. 92 درصد قد در دوران بلوغ به دست می آید و پس از آن روند افزایش قد بسته به شرایط جسمانی و فیزیکی می‌تواند متفاوت باشد. در مورد تمام افراد نمی‌توان نظر یکسان داد چونکه همه به یک‌شکل رشد نمی‌کنند؛ گاهی برخی درگیر مشکلات خاص ژنتیکی می‌شوند و لازم است که به پزشک متخصص غدد مراجعه کنند.

مشکلات ژنتیکی و راه‌حل آن‌ها

دراین‌خصوص باید بگوییم که یک شخص سالم تا سن 25 سالگی بهترین حالت رشد خود را می‌گذراند و پس از آن تقریباً رشد متوقف می‌شود. البته شاید شما هم در اینترنت آموزش‌ها روش‌هایی دیده باشید که ادعا می‌کنند قد شما را تا 15 سانتی‌متر افزایش می‌دهند، درصورتی‌که چنین ادعایی کذب محض است و اصلاً روی انسان قابل‌اجرا نیست. سن رشد قد در مردان و زنان ممکن است در نهایت کمی متفاوت باشد اما به‌هرحال می‌توان از روش‌های کنترل هورمون‌های رشد، ترشح مصنوعی انسولین و همین‌طور کنترل هورمون‌های جنسی استفاده کرد.

سندروم داون نیز در نهایت یکی از اختلالاتی است که شاید پدر و مادر در ابتدا آن‌ها را متوجه نشوند. درصورتی‌که درگیر مشکلات و اختلالات رشد هستید، آرزوی شما این است که قدتان چند سانتی‌متر بلند شود، پیشنهاد می‌کنیم از ویژه‌برنامه‌ای که وب‌سایت وان قد در اختیار شما قرار می‌دهد برای این امر استفاده کنید؛ در واقع این آموزش و پکیج تکمیلی برای اولین‌بار در سطح اینترنت را می‌توانید با جستجو در گوگل بیابید.

دقت کنید که روش‌های درمانی که معمولاً اعداد کذب و دروغ به شما می‌دهند فوق‌العاده خطرناک هستند و باید در همان ابتدا از آن‌ها دوری کنید.

سن رشد قد

چگونه رشد قد پسران و دختران را بهبود ببخشیم؟

سن رشد قد به ژنتیک و همین‌طور شرایط جسمانی، فیزیکی و تغذیه نیز بستگی دارد. بخش مهمی از رشد یک فرد در جنین انجام می‌شود، اگر در جنین وضعیت خوب نباشد به طبع بدن دچار مشکلات شدید خواهد شد که در این مورد در وان قد قبلاً صحبت کردیم اما لازم دانستیم که دوباره به آن اشاره کنیم. فراتر از این موضوع نه‌تنها رشد را می‌توان کنترل کرد، بلکه حتی برخی بحث‌ها گویای این است که صفحه رشد نیز امکان تقویت دارد؛ استفاده از برخی فرمول‌های غذایی خاص نیز می‌تواند این مشکلات را در جسم انسان حل کند. درصورتی‌که با مشکل کوتاهی قد روبرو هستید و از این مشکل که روی شما تأثیر روحی و جسمی می‌گذارد رنج می‌برید، باید بدانید که سن رشد قد را می‌توان امروزه با بهره‌گیری از علم‌های مدرن و همین‌طور انرژی‌درمانی تا حد زیادی کنترل کرد.

استفاده از مواد معدنی، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و همین‌طور کربوهیدرات‌ها می‌تواند روند رشد را بهبود ببخشد. در این مورد دقت داشته باشید که هیچ‌گاه مصرف بی‌رویه نیز نمی‌تواند جوابگوی مشکل شما بوده و بیماری‌تان را حل کند در واقع باید بااحتیاط روند درمان را طی کنید و چه‌بهتر که از یک پزشک باتجربه نیز در این حوزه کمک بگیرید و از او بخواهید که راهنمای شما باشد.

داروی رشد قد

نتیجه‌گیری نهایی

اگر نگران رشد کودک خود هستید باید چند موضوع مهم را به یاد داشته باشید، اول این که اطمینان حاصل کنید که فرزند شما وضعیت مطلوبی از نظر جسمانی دارد که با یک چکاپ کامل خون می‌توانید این پروسه را شروع کنید و پس از آن به سراغ ورزش بروید؛ انجام یک سری ورزش‌ها روی جسم و روح کودک شما تأثیر می‌گذارد. اگر خودتان هم با مشکل مواجه هستید نگران نباشید، هنوز هم راه‌هایی وجود دارد که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانید مشکل کوتاه بودن قد خود را تا 99 درصد حل کنید اما دقت کنید که باید به سراغ چند تکنیک بروید و همه آن‌ها را به‌صورت ترکیب شده استفاده کنید.

سبک زندگی سالم، دوری از سیگار و هر نوع دود و همین‌طور استفاده از گینرها و مکمل‌های ورزشی راهکار کلیدی است که نباید هیچ‌گاه آن را فراموش کنید. در نهایت یک شخص می‌تواند برای کنترل صفحه رشد خود از روش‌هایی مانند حجامت نیز استفاده کند که هرکدام مزایای خاص خود را دارند اما از آن طرف باید بدن خود را با اغذیه مقوی تقویت کند و به‌سلامت فیزیکی و جسمانی خود نیز بیندیشد در غیر این صورت نه‌تنها از رشد قد خبری نیست، بلکه حتی دچار کمبود آهن، ویتامین و... نیز می‌شود.

منبع: وان قد

:
:
:
آخرین اخبار