تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۵۰۱۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال
 نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف حریفان خود می‌روند تا یک هفته مانده به پایان مسابقات جایگاه شان را در جدول رده بندی بهبود بخشند.

  هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که ۲ تیم‌ فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان در خانه، و تیم نفت آبادان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند.  

تیم نفت مسجدسلیمان در هفته بیست و هشتم این پیکارها به مصاف گل گهر رفت و در یک بازی نسبتا ضعیف با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب شد. نفت آبادان نیز در یک بازی خانگی در مصاف با مس رفسنجان با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب شد و تیم فولاد نیز میهمان تیم پیکان بود که این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود سرخپوشان اهوازی به پایان رسید.

تیم فولاد خوزستان تاکنون در ۱۲ بازی به برتری رسیده و پیروزی آنها در هفته قبل برابر پیکان، کارشان را برای رسیدن به جایگاه چهارم جدول رده بندی آسان تر کرد اگر چه آنها در این هفته باید به مصاف تیم قدرتمند سپاهان اصفهان بروند.

تیم‌ نفت آبادان نیز در هفته گذشته باخت و بر خلاف پیش‌بینی‌ها نتوانست جایگاه خود را در جدول رده‌بندی ارتقا دهد که این موضوع ناراحتی هواداران نفت را به همراه داشت.

تیم نفت مسجدسلیمان نیز در این فصل تاکنون ۱۴ باخت، ۱۱ تساوی و سه برد در پرونده دارد که نسبت به فصل‌های قبل عملکرد ضعیفی است. این تیم برای بقا در لیگ باید از ۲ بازی آینده خود نهایت استفاده را ببرد.

فولاد - سپاهان

در هفته بیست و هشتم رقابت ها ۲ تیم‌ فولاد خوزستان و سپاهان سه شنبه شب در اهواز به مصاف یکدیگر می روند تا یکی از بازی‌های حساس هفته را برگزار کنند؛ دیداری که برای هر ۲ تیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

تیم سپاهان در این فصل به لحاظ نتیجه گیری روند نسبتا رو به رشدی را طی کرد به گونه‌ای که اکنون با گذشت ۲۸ هفته از مسابقات لیگ بهترین خط حمله را در اختیار دارد اگرچه آنها به خوبی می‌دانند که در بازی با فولاد آن هم در اهواز کار سختی در پیش دارند.

فولادی ها که برای کسب عنوان چهارمی لیگ نیازمند کسب ۶ امتیاز از ۲ دیدار باقی‌ مانده خود هستند، باید در دیدار مقابل سپاهان با دست پر از زمین خارج شوند در سوی مقابل شاگردان نویدکیا که اکنون در رده دوم جدول رده بندی قرار دارند برای رسیدن به عنوان نایب قهرمانی رقابت ها، نیازمند سه امتیاز بازی هستند.

تیم فولاد که در نیم فصل دوم عملکرد ایده آلی داشته و در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به‌ عنوان تیم نخست گروه خود راهی مرحله یک‌ هشتم نهایی شد، حریف سرسختی برای سپاهان به شمار می رود.

فولاد در صورت برد در این بازی، می توانند نوار بردهای زردپوشان اصفهانی را قطع کنند اتفاقی که دور از دسترس نیست.

بازیکنانی همچون مغانلو، شهباز زاده، رفیعی و نورافکن برای سپاهان و نفراتی همچون پریرا، آبشک، رضاوند، پاتوسی و کولیبالی از تیم فولاد می توانند در روند نتیجه گیری بازی موثر باشند. 

لوسیانو پریرا بازیکن خارجی فولاد که چند هفته اخیر در امر گلزنی ناموفق بوده، می‌تواند در نبرد با سپاهان به روند ناکامی‌ خود پایان داده و با گل زدن به این تیم، جایگاه فولاد را ارتقا دهد البته سپاهانی ها از خط دفاع خوبی برخوردار هستند.

تیم فولاد تاکنون در ۱۲ بازی به برتری رسیده همچنین ۹ تساوی و هفت باخت در کارنامه دارند اما در سوی مقابل سپاهان ۱۶ برد و هفت مساوی و پنج باخت کسب کرده است.

نکونام تاکنون به همراه فولاد، قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی و سوپرجام باشگاه های ایران را کسب کرده و در کارنامه خود قهرمانی در لیگ ایران را کم دارد، چیزی که دور از دسترس نیست. 

هر ۲ تیم فولاد و سپاهان از خط هافبک بسیار مقتدری بهره می برند؛ در یک سو پاتوسی، رضاوند و آبشک روزهای خوبی را برای فولاد رقم زده اند و در سوی مقابل نورافکن، رفیعی و ریگی به خوبی مهاجمان کاربلد سپاهان را در موقعیت گلزنی قرار می دهند.

نفت مسجدسلیمان - نفت آبادان 

جدال تیم‌های نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان در واقع رقابت بین تیم‌های ندار فوتبال ایران است که حساسیت خاصی دارد. هر ۲ تیم از یکدیگر شناخت خوبی داشته و برای کسب امتیاز تلاش خواهند کرد. 

تیم نفت مسجدسلیمان تهاجمی بازی می‌کند و در جریان بازی موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف به‌وجود می‌آورد که در امر گلزنی ناموفق هستند این تیم در صورت کسب سه امتیاز بازی، جایگاه خود را در لیگ برتر تثبیت خواهد کرد.

این نماینده خوزستان در لیگ برتر با ۲۰ امتیاز از ۲۸ بازی در کنار شهرخودرو و فجرسپاسی همچنان یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ یک است.

تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل تاکنون ۳۳ گل دریافت کرده که نشان می دهد در خط دفاعی با مشکل مواجه هستند؛ همچنین نفتی ها در خط حمله عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشته‌ و تنها ۱۲ گل به ثمر رسانده اند.

تیم نفت آبادان از ۲۸ بازی گذشته خود هشت برد، هشت مساوی و ۱۲ باخت کسب کرده و به دنبال نهمین پیروزی خود است. نفت آبادان در نیم فصل دوم توانست به نتایج موفقیت آمیزی برسد و خود را در لیگ امسال تثبیت کند. 

شاگردان منصوریان در صورت برد مقابل نفت مسجدسلیمان، می‌توانند حتی تا چهار پله در جدول صعود کنند.

علی منصور در این فصل با نفت آبادان نشان داد که راه نتیجه گرفتن با تیم های بی بضاعت را به خوبی بلد بوده و مردم آبادان از عملکرد این مربی نسبتا راضی هستند هر چند نتایج آنها در ۲، سه هفته قبل، خوب نبود.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که ۲ تیم در بازی هفته گذشته برابر حریفان مغلوب شدند، تیم صنعت‌نفت در بازی گذشته برابر میهمان خود مس رفسنجان شکست خورد و در آن سوی میدان نیز تیم نفت مسجدسلیمان برابر گل گهر سیرجان مغلوب شد.

هر ۲ تیم نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت به دنبال صعود در جدول هستند و تساوی در این بازی برای تیم‌های پایین جدولی خبر خوشحال کننده‌ای خواهد بود.

در این بازی تقابل میرهادی میرجوان و حسن بیت سعید مهاجمین ۲ تیم دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید کدامیک در امر گلزنی موفق تر است.

با توجه به جایگاه نفت مسجدسلیمان در جدول رده بندی و رقابت آنها بر سر نیافتادن، استرس بالایی بر بازیکنان این تیم حاکم بوده که منجر به از دست دادن موقعیت های گلزنی می شود. 

۲ رقیب نفت مسجدسلیمان یعنی تیم های شهرخودرو و فجرسپاسی در این هفته باید به مصاف پرسپولیس و تراکتورسازی بروند که برای نتیجه گرفتن کار سختی در پیش دارند.

در صورتی که نتایج این هفته همانگونه که نفت مسجدسلیمان می‌خواهد، رقم بخورد، شاید نفتی‌ها بقای خود در لیگ امسال را قطعی کنند.

تیم های فولاد خوزستان، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان اکنون به ترتیب با ۴۵، ۳۲ و ۲۰ امتیاز در مکان های پنجم، دوازدهم و چهاردهم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال جای گرفته‌اند. 

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته بیست و نهم مسابقات به شرح ذیل است:

سوم خرداد:

نفت مسجدسلیمان - نفت آبادان (ورزشگاه شهید بهنام محمدی - ساعت ۲۰)

فولاد خوزستان - سپاهان ( ورزشگاه شهدای فولاد - ساعت ۲۰)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار