تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۲۵۰۱۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بی‌توجهی مالک متروپل آبادان به اخطار مهندس ناظر پروژه/ ۵ هزار ساختمان در خوزستان مشکل دارند!
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: یک ماه پیش مهندس ناظر پروژه متروپل آبادان اخطاریه‌هایی در مورد وضعیت سازه به مالک و مراجع مربوطه داد، اما توجه نکردند.
 کوروش خواجوی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان اظهار کرد: یک ماه پیش مهندس ناظر پروژه متروپل آبادان اخطاریه‌هایی در مورد وضعیت سازه پروژه به مالک و مراجع مربوطه داد.

وی افزود: متاسفانه سازمان‌های نظام مهندسی تنها اختیار اعلام وضعیت، هشدار و تذکر از نظر فنی را دارند و ضمانت اجرایی توقف پروژه را ندارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: اکنون هدف و تمرکز کار بر امداد و نجات است و در حال تلاش هستیم تا مشاوره‌های فنی برای کمک به عوامل امداد و نجات ارائه دهیم.

خواجوی بیان کرد: در فرصت مناسب باید همه اشکالات سیستمی در این زمینه بررسی شود. از نظر ساختاری وظیفه مهندس ناظر و مجموعه نظام مهندسی اعلام اشکالات فنی است و ما مسئول توقف پروژه نیستیم.

وی تصریح کرد: حتما پروژه‌های دیگری نیز داریم که از سوی ناظران و سازمان نظام مهندسی نامه‌های متعددی در خصوص این پروژه‌ها نوشته شده است.

خواجوی افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵ هزار تذکر فنی جدی به شهرداری‌های خوزستان اعلام شده است که این آمار یعنی ۵ هزار ساختمان دارای مشکل هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: البته قسمت عمده‌ای از این تذکرات منجر به توقف پروژه می‌شود و در اکثر موارد شهرداری‌ها در این زمینه اقدام می‌کنند.

وی گفت: اما موارد استثنایی نیز وجود دارد که حتی وقتی شهرداری هم در خصوص توقف پروژه اقدام می‌کند، مالک در اطراف پروژه حصار می‌کشد و به صورت نامحسوس به کار خود ادامه می‌دهد که آمار دقیقی از این بخش نداریم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار