تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۴۹۹۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ضرورت راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعت در خوزستان
  سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم راه‌اندازی هنرستان‌های جوار کارخانه و وابسته، گفت: مجموعه این هنرستان‌ها باید بتواند کسری آموزش فنی و حرفه‌ای را در استان خوزستان جبران کند.

مسعود حمیدی‌نژاد در پایان جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که امروز (اول خردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: امروز بحث هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و ضرورت توسعه و تقویت این هنرستان‌ها در جلسه شورا مطرح شد.

  وی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی هنرستان‌های جوار کارخانه و وابسته، گفت: مجموعه این هنرستان‌ها باید بتواند کسری آموزش فنی و حرفه‌ای را در استان خوزستان جبران کند. خوزستان در بحث شاخص آموزش فنی و حرفه‌ای، مقداری عقب است که باید با توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش آن را جبران کنیم. شاخص ملی آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش ۳۷ درصد و این رقم در استان خوزستان ۳۵ درصد است.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به وجود مجموعه صنایع بزرگ در خوزستان، انتظار داریم که رشد هنرستان‌ها بیشتر و بهتر شود. در هنرستان‌های کشاورزی به عنوان استان قطب کشاورزی، می‌توانیم وضعیت بهتری داشته باشیم. هنرستان تخصصی ویژه دختران نیز در استان خوزستان وجود ندارد که باید راه‌اندازی شود. همچنین باید مهارت‌هایی مانند بهیاری را برای دختران به وجود بیاوریم.

وی تاکید کرد: در مقطع ابتدایی اسامی بیش از ۱۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل، داده شد که باید آن‌ها را شناسایی کنیم و به تحصیل بازگردانیم. این کودکان در سال‌های گذشته در مدرسه ثبت نام نکرده‌اند. این دانش‌آموزان باید به صورت دقیق شناسایی و با برنامه‌ریزی به تحصیل جذب شوند و پس از جذب نیز کلاس‌های جبرانی برای آن‌ها برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: شعار امسال ما این است که در تابستان مدارس ما تعطیل نیست. البته بحث آب و هوا ما را دچار چالش‌هایی خواهد کرد اما امیدواریم با کمک خیرین و معلمان، بتوانیم این مشکل را حل کنیم و در ادامه سال با برگزاری کلاس‌های جبرانی، عقب‌ماندگی درسی که در دوره کرونا برخی از دانش‌آموزان به آن دچار شده‌اند را جبران کنیم.

حمیدی‌نژاد در پاپان عنوان کرد: ‌یکی از مواردی که دنبال می‌کنیم این است که هر مدرسه دارای یک مهارت باشد و دانش‌آموزان تنها سراغ حفظیات نروند. باید بتوانیم به دانش‌آموزان هنرها را آموزش دهیم و تلاش بر این است که برای همه دانش‌آموزان یعنی بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی این امر را اجرایی کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار