تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۲۴۹۹۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دلیل صف‌های شلوغ نان در خوزستان چیست؟
مشاهدات میدانی نشان می‌دهد در بیشتر شهرهای خوزستان نانوایی‌ها کم‌کار شده‌اند و ساعات پخت‌ نان کاهش یافته است.
  مشاهدات میدانی خبرنگاران فارس نشان می‌دهد در بیشتر شهرهای خوزستان نانوایی‌ها کم‌کار شده‌اند و ساعات پخت‌ نان کاهش یافته است.

تعطیلی غیرمجاز نانوایی، عدم رعایت ساعت کاری و فروش آرد از جمله تخلفات محرزی است که طی روزهای گذشته توسط بعضی از نانوایی‌ها در خوزستان مشاهده شده است.

این درحالی است که ساعات کار نانوایی‌ها متناسب با تعداد سهمیه، نوع نان و الگوی مصرف در مناطق شهری و روستایی تعیین شده است و باید بر آن اساس پخت داشته باشند.

نانوایی‌های کشور به‌طور میانگین روزانه ۱۰ کیسه آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند و برخلاف بعضی فضاسازی‌های نادرست رسانه‌ها، سهمیه آنها کاهش نیافته است و آرد یارانه‌ای هم به روال سابق به نانوایی‌ها عرضه می‌شود.

قیمت هر کیسه آرد دولتی ۴۰ هزار تومان است درحالی که هر کیسه آرد با نرخ آزاد ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد و حتی گفته می‌شود در مرزها تا یک میلیون تومان هم فروخته می‌شود. پرواضح است که این تفاوت قیمت انگیزه زیادی برای فروش آرد در بازار آزاد و قاچاق ایجاد کرده است و از نظر برخی نانوایان نپختن نان به صرفه‌تر می‌شود.

محمد صالح صیوانی رئیس اتحادیه صنف نانوایان اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفته است پس از اعلام قیمت جدید برخی از اقلام نظیر آرد و افزایش قیمت آن برخی از واحدهای نان‌فانتزی در اهواز بسته شدند و هم‌اکنون شاهد ازدحام مردم برای خرید نان در نانوایی‌های سنتی هستیم.

وی در ادامه میگوید: طی روزهای گذشته تقاضای مردم برای خرید نان بسیار بیشتر از ظرفیت تولید نانوایی‌هاست و این امر فشار مضاعفی را بر آنان ایجاد کرده است.

 بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت یا سازمان بازرسی باید با نظارت و کنترل بیشتر در این زمینه جلوی تخلف نانوایی‌هایی را که از شیفت کاری خود کاسته‌اند بگیرند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار