تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۴۹۸۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تکلیف پرونده 36 هزار کولر قاچاق بعد از 4 سال روشن شد/کولرهای توقیفی در راه بازار خوزستان
مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: پرونده ۲۹ هزار کولر قاچاق کشف شده در خوزستان مختومه، و با رای صادر شده، این تعداد کولر وارد بازار استان خواهد شد.
  نعمت اله بیرانوندی مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان  امروز جمعه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در استانداری در اهواز اظهار کرد: یکی از مطالبات مردم و مسئولان تعیین تکلیف پرونده ۲۹ هزار کولر قاچاق در استان بود که به سرانجام رسید و طبق رأی صادر شده تمامی این کولرها وارد بازار خوزستان خواهند شد تا مردم امکان خرید را داشته باشند.

خردادماه سال ۹۷  بود که خبر کشف ۳۶ هزار کولر قاچاق در خوزستان با تلاش عوامل نیروی انتظامی در استان در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد.

 پس از کشف این محموله، پرونده قاچاق ۳۶ هزار کولرگازی خردادماه سال ۹۷ تشکیل شد که پس از بررسی‌های فراوان و در فرایند زمانی حداقل یک‌ساله حکم قطعی و لازم‌الاجرای آن صادر شد.

در این پرونده قاضی شعبه تعزیرات در استان خوزستان حکم به ضبط کلیه  ۳۶ هزار و ۵۱۲ دستگاه کولرگازی و همچنین جریمه حدود ۱۴۹ میلیاردتومانی شرکت ت.ن داد که البته این‌ها در کنار منع دوساله فعالیت این شرکت بوده است.

حدود چهار سال از کشف پرونده ۳۶ هزار کولر قاچاق و سه سال از عدم اجرای حکم مربوط به این پرونده می‌گذرد، اما تعلل در اجرای حکم مربوطه سبب شده است علاوه بر رسانه‌های استانی، رسانه‌های کشوری نیز به این موضوع بپردازند.

از طرفی با وجود تأیید آراء صادره مربوط به پرونده ۳۶ هزار کولر قاچاق توسط رئیس دادگستری خوزستان اما درخواست ماده ۴۷۷ سبب شد اجرای حکم این پرونده متوقف شود.

مجموع همین عوامل و سکوت مسئولان مربوطه کافی است تا این پرونده و حواشی زیادی که در استان به دنبال داشت برای افکار عمومی ایجاد شبهه کند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار