تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۴۹۸۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جشن بلوغ سازمانی، در سایه اعتماد به جوانان متخصص

 سعید کوچک زاده، مسئول رسانه شرکت فولاد اکسین خوزستان:/  در کنار‌ تمام جشن‌ها برای کسب موفقیت‌های مختلف در شرکت فولاد اکسین در سال ۱۴۰۰، جای جشن بلوغ سازمانی خالی بود، موضوع مهمی که با اعتماد سهامداران در انتخاب مدیران ارشد، میان رده به جوانان متخصص و از دل این مجموعه منجر به فتح قله‌های افتخار و موفقیت برای فولاد اکسین شد. سال ۱۴۰۰ بعد از ثبت موفقیت های این مجموعه عظیم فولادی ، جای یک جشن خالی بود، جشنی بنام جشن بلوغ سازمانی.

با احداث شرکت فولاد اکسین و اجرای تحریم‌ها در سال ۱۳۸۸ مهندسان شرکت توانستند با تکیه بر توان جوانان متخصص نواقص و اشکالات باقی مانده از احداث کارخانه سازنده را برطرف کرده و با راه‌اندازی این گوهر گرانبها در جنوب ایران، نیاز خاورمیانه به ورق‌های استراتژیک فولادی را برطرف کند.

شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز برای نخستین بار چنین ورق‌های عریضی را پس از تلاش‌های بسیار ساختند و این موضوع نشان می‌دهد شرکت‌های ایرانی در ساخت، تولید و تامین تجهیزات صنعتی چقدر توانمندند.

با تلاش بی حد و حصر پرسنل و تغییر عمده تولیدات کارخانه از ورق ساختمانی به ورق API نفتی، فولادهای آلیاژی و تمرکز جدی بر معیشت کارکنان به عنوان با ارزش‌ترین دارایی سازمان ماحصل تغییرات مدیریتی به حساب می‌آید.

محصولات جدید یکی از برنامه‌های مهم فولاد اکسین اسـت که اگر این روند سـرعت مناسبی بـه خود بگیرد، یقیناً فرهنگ اسـتفاده از تولیدات داخلی توسـط صنایع مختلف نیز نمایان خواهد شد؛ از طـرف دیگـر، بازاریابـی محصـولات اکسین، به ویژه در مناطق نوظهور جهان، یکی از برنامه‌های توسعه‌ای این شـرکت در چشم‌انداز آینده محسوب می‌شود که در کنار فولادسازی قطعاً به تثبیت این روند رو به رشد کمک می‌کند.

همزمـان با فعال شـدن حضور ایـران در بازار جهانی و از سرگیری صادرات محصولات به قلب اتحادیه اروپا، راهبرد اکسـین، تثبیت محصولات با کیفیت ایرانی در قلب اروپا و دیگر قاره‌های جهان است تا از این طریق، بتواند ظرفیت‌های بالقوه این شرکت را بالفعل سازد.

در پایان این نتایج را مدیون سهامدارانی هستیم که با اعتماد به جوانان این شرکت به ما جرأت طوفان دادند تا اعتماد به نفسی پیدا شود که بتوانیم به این سطح از موفقیت بین المللی رسیده و رسیدن به چشم‌اندازهای بزرگ را هدف قرار دهیم.

یک داستان کوتاه

کتابخانه‌ای برای نقل‌ مکان به ساختمان جدید خود با مشکل روبه‌رو شده بود، آنها برای جابه‌جایی همه کتاب‌ها باید هزینه گزافی برای حمل‌ و‌ نقل و نیروی کار پرداخت می‌کردند، اما یک مدیر باهوش توسط یک آگهی همه این هزینه را حذف کرد. او در آن آگهی به مردم اطلاع داد که کتابخانه به‌ دلیل جابه‌جایی کتاب‌های خود را به‌صورت رایگان و در ازای دریافت کارت شناسایی در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد و آن‌ها باید کتاب‌ها را طی ۲ هفته آینده به آدرس جدید کتابخانه تحویل دهند.

تفاوت افرادی که در فکر‌ کردن مهارت دارند با افرادی که فقط انجام کارها را بلدند، مانند داستان بالاست. شاید با پرداخت هزینه‌ای گزاف، حاشیه امنی برای کار وجود داشته باشد اما با قبول یک ریسک و مسئولیت‌پذیری در قبال آن تصمیم می‌توان راه‌حل‌های خلاقانه‌ای برای رسیدن به اهداف پیدا کرد. 

مدیریت علم کنترل منابع است و افرادی که فکر‌کردن بلد هستند، همیشه راه‌هایی برای استفاده هوشمندانه از منابع پیدا می‌کنند و این تفاوت بین مدیران سطح بالا و مدیران معمولی است و این راهی بود که سهامداران فولاد اکسین خوزستان با سپردن مدیریت این شرکت به افرادی که سال‌ها رده‌های سازمانی را پی در پی طی کرده‌اند توانستند با کمترین هزینه‌ها فولاد اکسینی بسازند که با قدرت می‌تواند در تمام رده‌های بومی سازی، صادرات، تولیدات استراتژیک و استفاده از نیروی های بومی عرض اندام کند.

:
:
:
آخرین اخبار