تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۴۹۷۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث تصفیه خانه جدید آب در اهواز، دزفول و اندیمشک
مدیر عامل آبفا خوزستان:احداث سه تصفیه خانه در سه شهر خوزستان شامل دزفول، اندیمشک و اهواز در دستور کار است.
 محمدرضا کرمی نژاد گفت: پروژه ساماندهی فاضلاب شهر دزفول از سال ۱۳۷۷ آغاز شد و اکنون این طرح حدود ۶۳ درصد پیشرفت داشته است.

احداث تصفیه خانه جدید آب در اهواز، دزفول و اندیمشک

مدیرکل آبفا خوزستان با بیان اینکه تصفیه خانه طرح فاضلاب دزفول وارد مدار شده است افزود: با توجه به پیشرفت قابل توجه این طرح، در حال حاضر بخش عمده‌ای از مشکلات فاضلاب منطقه برطرف شده است.

وی پیگیری و تکمیل فاضلاب شهر دزفول و تمام استان به ویژه شهر‌های جنوبی که دارای مشکلات حادی در این زمینه هستند را از مهمترین اولویت‌ها و اهداف خود برشمرد و عنوان کرد: از سال گذشته پیگیری‌های زیادی از طریق ماده ۵۶ برای اخذ یک وام قابل توجه برای حوزه فاضلاب دزفول انجام شده که خوشبختانه این پیگیری‌ها نتایج مثبتی در پی داشته به طوری که پیش بینی می‌شود با وام ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومانی که درخواست داده ایم موافقت و در سال جاری عملیاتی شود.

کرمی نژاد با اشاره به مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به خوزستان اضافه کرد: یکی از بند‌های این مصوبات اختصاص ۹ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آب و فاضلاب اهواز و ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سایر شهر‌های استان بود.

وی ادامه داد: از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار، سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای پنج شهر خوزستان در نظر گرفته شده که با پیگیری‌های انجام شدخ، دزفول و اندیمشک در شمال خوزستان در این پنج شهر قرار گرفته که بر این اساس سهم شهرستان دزفول ۸۰۰ میلیارد تومان و سهم شهرستان اندیمشک ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

مدیرکل آبفای خوزستان با بیان اینکه با مساعدت معاون اول ریاست جمهوری این اعتبار تصویب شده و به زودی اخذ می‌شود ابراز کرد: به معاونت فاضلاب اعلام کرده ایم که مناقصه‌ها را انجام و پیمانکار قوی و قابل قبولی برای این مهم انتخاب کند.

وی در ادامه بیان کرد: علاوه بر این موارد، در حال حاضر ۲ پیمانکار با اعتبار بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان در حال انجام عملیات در حوزه فاضلاب دزفول هستند و قطعا این پروژه به نقطه قابل توجهی خواهد رسید.

کرمی نژاد با بیان اینکه احداث سه تصفیه خانه در سه شهر خوزستان شامل دزفول، اندیمشک و اهواز در دستور کار است اذعان کرد: در این زمینه به نتایج خوبی رسیده ایم و عملیات احداث این تصفیه خانه‌ها به زودی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با تمام توان به دنبال رفع مشکلات در حوزه آب و فاضلاب دزفول هستم، خواستار همکاری مسئولان این شهرستان در راستای تکمیل هرچه زودتر و بهتر پروژه‌ها شد.

مدیرکل آبفای خوزستان خاطرنشان کرد: در ۲ ماه اخیر ۲ حلقه چاه در دزفول وارد مدار بهره برداری شده و چاه مصلی نیز در حال تکمیل و لوله گذاری است تا با انجام این اقدامات مشکلات موقت آب آشامیدنی این شهرستان برطرف شود.

وی گفت: در صورت احداث تصفیه خانه‌ای که برای دزفول مدنظر است تمام مشکلات آب آشامیدنی دزفول تا افق ۳۰ ساله برطرف خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار