تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۲۴۹۷۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اسپاتیفای Spotify چیست؟ ۶ کاربرد برنامه Spotify

اسپاتیفای چیست

برنامه اسپاتیفای چیست؟ نحوه استفاده از آن چگونه است؟ کاربرد نرم افزارSpotify چیست؟ اسپاتیفای یک پلتفرم پخش کننده ی موسیقی است که شما می توانید به کمک آن به قطعات موسقی، ویدئو و پادکست هنرمندان دسترسی پیدا کنید. بواسطه ایمیل یا Facebook می توانید از برخی سرویس های اسپاتیفای به صورت رایگان استفاده کنید، به همین دلیل این برنامه مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

 استفاده از نسخه رایگان اسپاتیفای علاوه بر ساده بودن نیاز به صرف هزینه و تعهدی از طرف شما ندارد. اسپاتیفای امکانات زیادی دارد که برای استفاده از آنها باید هزینه کنید. البته اگر فقط می خواهید اسپاتیفای را نصب کنید و علاقه‌ای به استفاده از امکانات آن ندارید و صرفا می‌خواهید موسیقی گوش کنید، می‌توانید از نسخه رایگان آن استفاده کنید.

اگرچه در نسخه رایگان اسپاتیفای از شما هزینه‌ای دریافت نمی‌شود اما شرکت‌هایی که به این پلتفرم درخواست پخش تبلیغات بین آهنگ ها را می دهند، اسپانسر این نسخه به حساب می آیند. شما به راحتی می توانید از طریق موبایل، کامپیوتر و یا لب تاپ خود از این برنامه استفاده کنید. البته برای برخورداری از تمام امکانات اسپاتیفای، باید اکانت خود را پریمیوم کنید و برای آن هزینه بپردازید. اگر دوست دارید با ساختار اسپاتیفای بیشتر آشنا شوید، ما را همراهی کنید.

سرویس اسپاتیفای چگونه کار می‌کند؟

استفاده از اسپاتیفای و گوش دادن به موسیقی کار سختی نیست:

در ابتدا لازم است که به وب سایت اسپاتیفای مراجعه کرده و یک حساب کاربری بسازید. پیشنهاد می کنیم اگر در فیسبوک حساب کاربری دارید از این طریق وارد شوید. ورود به اسپاتیفای با حساب کاربری فیسبوک مزایایی دارد.

مثلا می توانید با دوستانتان ارتباط بگیرید و با موسیقی‌هایی که آنها گوش می دهند، آشنا شوید؛ همچنین می‌توانید آهنگ های محبوب خود را با آنها به اشتراک بگذارید.

سپس باید نوع اشتراک خود را تعیین کنید. بهترین نوع اشتراک، پریمیوم است. در این نسخه دسترسی به تمام امکانات اسپاتیفای امکان پذیر است. این نسخه مضاف بر امکاناتی که دارد، می توان از طریق دستگاه‌های دیگر نیز از آن استفاده کرد.

برای خرید اسپاتیفای پرمیوم،  مجموعه جک‌بلک با ارائه قانونی اشتراک و تضمین آن در خدمت شماست.

طبق دستگاهی که قرار است اسپاتیفای را روی آن نصب کنید، نسخه‌ی مورد نظر را دانلود کنید. اسپاتیفای بر روی گوشی های اندروید، آیفون، آیپد و دسکتاپ قابل نصب است. از طریق یکی از این‌ها وارد برنامه اسپاتیفای شوید و از شنیدن موسیقی لذت ببرید.

جالب است بدانید اگر به موسیقی های بیشتری گوش دهید کاربر هوشمندتری به حساب می آیید.

۶ کاربرد نرم افزار spotify چیست؟

۱- دانلود آهنگ از طریق اسپاتیفای

برنامه اسپاتیفای چیست و آیا می شود در این برنامه آهنگ دانلود کرد؟ دانلود آهنگ در نسخه ویژه این پلتفرم امکان پذیر است اما در نسخه‌ی رایگان، امکان دانلود آهنگ نیست. البته دقت داشته باشید، شما نمی توانید تعداد بیشماری آهنگ یا آلبوم را دانلود کنید و آن ها را روی موبایل یا فلش ذخیره کنید و سپس اشتراک خود را لغو کنید.

در واقع وقتی می‌گوییم یکی از قابلیت های نسخه پریمیوم اسپاتیفای، گوش دادن آفلاین به موسیقی است؛ منظور زمانی است که دسترسی به اینترنت امکان پذیر نیست. در این حالت شما می‌توانید آهنگ گوش کنید اما امکان ذخیره دائمی موسیقی ها در جایی دیگر را ندارید. شما می توانید در نسخه پرمیوم، به 3333 عدد موسیقی روی سه دستگاه مختلف گوش بدهید.

همچنین برای ذخیره کردن موسیقی یا آلبوم و گوش کردن به آن در حالت آفلاین کافی است روی دکمه‌‌ی save کلیک کنید. همچنین برای ذخیره کردن می توانید، اول روی سه نقطه‌ای که کنار موسیقی قرار دارد و بعد روی Save to Your Music کلیک کرده و آهنگ را ذخیره کنید.

۲- میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای

واقعیت این است که مقدار مصرف اینترنت اسپاتیفای شما وابسته به کیفیتی است که برای گوش دادن به آهنگ انتخاب می کنید. در ادامه میزان مصرف اینترنت در کیفیت های مختلف را رصد خواهیم کرد.

  • اگر شما یک ساعت به موسیقی، با کیفیت عادی گوش کنید، 50 مگابایت اینترنت مصرف خواهید کرد.
  • در صورتی که اگر بخواهید 24 ساعت به موسیقی گوش بدهید یک گیگابایت از اینترنت شما کسر خواهد شد.
  • اگر کیفیت بالا را انتخاب کنید با 15 ساعت موسیقی شنیدن، یک گیگابایت اینترنت مصرف خواهید کرد.
  • در نهایت اگر کیفیت خیلی بالا را انتخاب کنید در طی هفت ساعت آهنگ شنیدن، یک گیگابایت اینترنت مصرف خواهید کرد.
  • توجه داشته باشید که تماشا کردن ویدئو در اسپاتیفای به اینترنت بیشتری نیاز دارد.

البته میزان مصرف و کیفیت پخش موسیقی در تنظیمات اکانت قابل تنظیم است.

۳- پخش موسیقی با کیفیت بالا

همانطور که گفته شد در اسپاتیفای سه سطح کیفیت وجود دارد. تمام آهنگ ها با فرمت Ogg Vorbis در اسپاتیفای پخش می شوند.

نرخ بیت سطح های مختلف بدین شرح است:

گوش دادن به موسیقی با کیفیت معمولی 64 کیلو بایت ، کیفیت بالا 160 کیلو بایت و کیفیت خیلی بالا 320 کیلو بایت بر ثانیه است.

 بدون شک سطح کیفیت موسیقی به انتخاب شما بستگی دارد اما کیفیت بسیار بالا در نسخه ویژه اسپاتیفای وجود دارد.

برنامه اسپاتیفای چیست

۴- نحوه پیدا کردن دوستان خود در اسپاتیفای

همانطور که قبلا گفتیم اگر از طریق حساب فیس‌بوک وارد شوید به راحتی می توانید دوستانتان را پیدا کنید و از موسیقی هایی که گوش می کنند با خبر شوید. Feed فعالیت در بخش راست نسخه دسکتاپ وجود دارد؛ از این طریق می توانید به موسیقی مورد علاقه دوستانتان گوش دهید و نظر بدهید.

علاوه بر آن در برنامه اسپاتیفای، گزینه ی دوستان را پیدا کن وجود دارد که به وسیله ی آن می توانید هنرمندان جدید و دوستانتان را پیدا کنید.طبق گفته ی اسپاتیفای بهترین روش برای فالو کردن دوستان، استفاده از جعبه جستجو با این نوع فرمت است:

 Spotify: user:USERNAME

اگر شما به جای USERNAME اسم دوستتان را بنویسید، می توانید به راحتی او را پیدا کنید. اگر از این راه هم موفق نشدید، از دوستتان بخواهید لینک پروفایلش را به طور مستقیم از پروفایل کپی کرده و برای شما ارسال کند.

جالب است بدانید وقتی در اسپاتیفای یک پلی لیست درست می کنید نام کاربری شما در URL به عنوان یک عدد ثبت می شود. اگر دوست شما بتواند یک پلی‌لیست برایتان ارسال کند از طریق آن می توانید او را فالو کنید.

۵- معرفی آهنگ های جدید، پلی لیست‌ها و رادیو

شما در اسپاتیفای به راحتی می‌توانید پلی لیست بسازید. این کار به دو روش انجام می شود. اول، با راست کلیک کردن روی آهنگ مورد نظر و سپس Add to playlist براحتی می توانید آهنگ را به پلی لیست اضافه کنید.

دومین روش، استفاده از سه نقطه ی کنار آهنگ در اسپاتیفای است.

برنامه اسپاتیفای بسیار هوشمندانه عمل می کند. طبق موسیقی هایی که گوش می کنید، آهنگ‌هایی مشابه با سلیقه شما معرفی می کند. می توانید وارد بخش Discover شوید و بررسی کنید که اسپاتیفای متناسب با آهنگ‌هایی که اخیرا گوش کردید به شما موسیقی های جدید معرفی کرده. موسیقی های جدید و البته باب سلیقه و طبعتان را گوش کنید و لذت ببرید.

یک پلی لیست به نام Discover Weekly در اسپاتیفای وجود دارد که هر دوشنبه بروزرسانی می شود. این بخش شامل آهنگ هایی است که طبق موسیقی هایی که اخیرا گوش کرده‌اید انتخاب شده‌اند. اگر هنرمندان محبوبتان را فالو کنید هنگام انتشار قطعات جدید، اسپاتیفای شما را مطلع خواهد کرد.

بخش Release Rader شامل منتخب قطعات جدید موزیسین هایی است که دنبال می کنید. علاوه بر اینها در آرشیو آهنگ‌هایتان منتخبی از پلی لیست های دیگر با نام Your Daily Mixes وجود دارد که شامل ترکیب‌های روزانه شما است. این بخش شبیه Discover است با این تفاوت که موسیقی های متنوع و بیشتری دارد.

اگر میخواهید موسیقی های جدید کشف کنید روی منو و سپس روی Go to Playlist Radio کلیک کنید. با این کار به طور خودکار به بخش ایستگاه رادیویی منتقل می شوید. در ایستگاه رادیویی منتخبی از پلی لیست اصلی نمایش داده می شود.

علاوه بر آن می توانید با استفاده از رادیو آهنگ یا رادیو هنرمند از موسیقی های هنرمندی خاص استفاده کنید. ویژگی مثبت این بخش پیدا کردن موسیقی، متناسب با ذائقه تان و همچنین شنیدن آهنگ های جدید است.

۶- امکان اتصال اسپاتیفای به بلوتوث

برنامه اسپاتیفای از طریق بلوتوث به دستگاه‌های دیگر مانند هدفون بلوتوث، اسپیکر، دستگاه پخش صوت خودرو و گیرنده های صوتی خانگی متصل می شود. با داشتن اسپاتیفای روی موبایل خود، می توانید به دستگاه های مختلف و متعدد متصل شوید و موسیقی گوش کنید.

Spotify Connect چیست؟

Spotify Connect فقط در نسخه ویژه اسپاتیفای وجود دارد. فایده این بخش این است که می توانید از طریق دستگاه هایی که به  Wi-Fiمتصل هستند، موسیقی بشنوید. این ویژگی اسپاتیفای به شما آزادی عمل می دهد و شما را محدود به استفاده از یک دستگاه نمی کند.

همچنین از طریق حساب خود می توانید موسیقی در حال پخش از دستگاه های مختلف را کنترل کنید. به عنوان مثال اگر موبایل شما به اسپیکر متصل است و در جایی دورتر از شما قرار دارد، به راحتی می توانید بالا یا پایین بودن صدا، ساخت پلی لیست و تغییر قطعه ها را کنترل کنید.

 کاربرد نرم افزار spotify

هزینه استفاده از نسخه پرمیوم اسپاتیفای

همانطور که می دانید اسپاتیفای در دو نسخه ویژه و رایگان در دسترس مخاطبان قرار دارد. هم اکنون حق اشتراک ماهانه نسخه ویژه اسپاتیفای ۹٫۹۹ پوند (قیمت اشتراک اسپاتیفای در سایت جک‌بلک بسیار کمتر است) است. امکانات این نسخه شامل حذف تبلیغات، رد کردن موسیقی ها به شکل نامحدود، پخش موسیقی با کیفیت بسیار بالا و Spotify Connect است. اسپاتیفای ویژه برای خانواده، مخصوص خانواده هایی است که تعدادی از اعضا یا همه ی آنها از اسپاتیفای استفاده می کنند.

کدهای اکانت اسپاتیفای چیست؟

یکی از خدماتی که اسپاتیفای به کاربران می دهد امکان اختصاص دادن کد به یک پلی لیست، آهنگ یا آلبوم است. با  وجود این قابلیت شما به سادگی می توانید کد ها را اسکن کنید و برای دوستان و خانواده ارسال کنید.

این ویژگی به شما کمک می کند موسیقی های مورد علاقه خودتان را به راحتی به دیگران معرفی کنید و همچنین با سلیقه دیگران آشنا شوید. این کد ها روی دستگاه های اندروید و آیفون قابل اجرا هستند. برای اشتراک گذاری این کد ها باید روی سه نقطه کنار موسیقی کلیک کنید.

پس از آن مشاهده خواهید کرد یک پاپ آپ با آهنگ، قطعه و پلی لیست ظاهر می شود که در زیر آن کد قرار می گیرد. وقتی روی کد کلیک کنید، زوم می شود و امکان اسکن کردن کد برای دیگران فراهم می شود.

در دستگاه های دیگر با انتخاب صفحه ی جستجو و کلیک روی دوربین در سمت راست بالا امکان اسکن کردن کد فراهم می شود. استفاده از کد های اسپاتیفای برای همه میسر است، بنابراین پیشنهاد می کنیم با پیدا کردن آهنگ ها و هنرمندان مورد علاقه تان آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

نحوه حذف حساب کاربری

اگر علاقه‌ای به  استفاده از اسپاتیفای ندارید یا به علت مشغله نمی توانید از آن استفاده کنید، می توانید به حذف اکانت spotify خود بپردازید. البته توجه داشته باشید که امکان انتقال از حساب ویژه به رایگان وجود دارد. بنابراین اگر تنها دلیل حذف حساب، مسائل مالی است می توانید به نسخه رایگان برگردید. اما اگر به هیچ وجه علاقه ای به استفاده از اسپاتیفای ندارید با طی مراحلی که ذکر می کنیم، می توانید حسابتان را حذف کنید.

  1. در ابتدا، برای اطلاع از نحوه ی بستن حساب باید به پشتیبانی وب سایت اسپاتیفای مراجعه کنید.
  2. سپس به حسابتان لاگین کنید.
  3. برای حذف حساب این لینک را لمس کنید.
  4. اگر با طی این مراحل موفق به حذف و بستن حساب نشدید، می توانید از این روش استفاده کنید: پس از لاگین مستقیم وارد صفحه پشتیبانی شوید.
  5. Account را با عنوان category انتخاب کرده.
  6. این جمله را انتخاب کنید I want to close my Spotify account permanently.
  7. این جمله به معنای درخواست بستن حساب برای همیشه است، پس از آن برای لغو اشتراک یا حذف حساب کلیک کنید.
:
:
:
آخرین اخبار