تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۴۹۷۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روایت یک زورگیری؛ از انتشار ویدیو تا دستگیری سارق
  در روزهای اخیر ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد در یکی از محله‌های مسکونی شهر اهواز یک زن به طرز بسیار خشن مورد حمله دو سارق قرار گرفته و سارقان طلاهای وی را به سرقت برده‌اند؛ انتشار این ویدیو واکنش‌های زیادی در پی داشت.

  این فیلم که توسط یک دوربین مداربسته گرفته شده است، نشان می‌دهد زنی در یک خیابان خلوت مسکونی در حال راه رفتن است و یک خودروی پراید نیز در سمت دیگر خیابان پارک شده و ناگهان یکی از سرنشینان این خودرو پیاده می‌شود و به سمت زن حمله می‌کند. سارق در ادامه از پشت دستش را روی صورت و گردن زن می‌گذارد و وی روی زمین پرت می کند. راننده خودرو نیز به کمک همدستش می‌آید و با کمک هم طلاهای زن را با خشونت از دستش درمی‌آورند و پا به فرار می‌گذارند.

چند روز پس از ماجرا، این سارقان توسط نیروهای انتظامی اهواز دستگیر شدند و فرماندهی انتظامی استان خوزستان امروز با دعوت از رسانه‌ها در مقر پلیس آگاهی، امکان بازخوانی ماجرا از زبان مالباخته و سارقان را فراهم آورد.

روایت یک زورگیری؛ از انتشار ویدیو تا دستگیری سارق

خانم مالباخته این سرقت خشن، با حضور در پلیس آگاهی خوزستان در مورد این ماجرا می‌گوید: ساعت ۱۳ روز ۲۲ اردیبهشت‌ماه برای انجام کاری به دستگاه خودپرداز مراجعه کرده بودم که متوجه شدم دو نفر به من نگاه می‌کنند اما فکر نکردم که ممکن است سارق باشند.

وی ادامه می‌دهد: در نزدیکی منزل، ناگهان یک نفر از پشت سر دستش را روی دهانم گذاشت و بعد از آن نفر دوم با انبردست، طلاها را از دستم برد. من آسم دارم؛ آن‌ها مرا خفه کردند و دیگر صدایم درنمی‌آمد و حتی نمی‌توانستم فریاد بزنم.

این مالباخته جای زخم‌های روی دستش را نشان می‌دهد و می‌گوید: پس از این ماجرا بسیار ترسیده‌ام و حتی در منزل فکر می‌کنم کسی از پشت سر می‌خواهد مرا خفه کند.

وی ادامه می دهد: از دستگاه قضایی می خواهم این افراد بعد از چند ماه یا یک سال با قید وثیقه آزاد نشوند و خواستار اشد مجازات هستم.

این مالباخته خطاب به سارق که در محل حاضر است نیز می‌گوید: شما بی‌غیرت هستید که این کار را انجام می‌دهید. شما راضی می‌شوید کسی با خواهر یا مادر شما این کار را انجام دهد؟ به هیچ وجه رضایت نمی‌دهم.

روایت یک زورگیری؛ از انتشار ویدیو تا دستگیری سارق

در مقر پلیس آگاهی خوزستان، مرد جوان مالباخته‌ای نیز از آبادان حضور دارد که از قربانیان همین باند زورگیر است. وی در مورد نحوه سرقت خودرویش می‌گوید: راننده تاکسی اینترنتی  هستم؛ ساعت ۲۲:۴۲ شب ۲۴ اردیبهشت‌ماه یک درخواست برای سفر از آبادان به اهواز داشتم. دو مسافر بودند و در مسیر سویسه نفر سوم نیز سوار شد. 

وی ادامه می‌دهد: بعد به سمت غیزانیه رفتیم و آن‌ها به بهانه خرید آب پیاده شدند. من هم برای تعمیر چراغ خودرو پیاده شدم که ناگهان از پشت سر یک نفر درب صندوق خودرو را روی سرم بست. می‌خواستند موبایلم را هم ببرند.

این مالباخته جوان می‌گوید: آن‌ها دو تیر هوایی شلیک کردند اما من موبایلم را ندادم. آن‌ها سوار خودروی من شدند و رفتند. در این شرایط یک خودرو دیدم و به سمتش دویدم و سوار شدم. تا بخشی از مسیر، سارقان را دنبال کردیم اما آن‌ها را ندیدیم.

وی ادامه می‌دهد: پس از سه روز پیگیری و با تلاش نیروی انتظامی این سارقان را دستگیر کردند. اکنون هم خواستار اشد مجازات هستم و به هیچ وجه رضایت نمی‌دهم.

روایت یک زورگیری؛ از انتشار ویدیو تا دستگیری سارق

به گزارش ایسنا، سارق جوان که متاهل و دارای فررند است نیز در مورد انگیزه سرقت طلا از زن تنها می‌گوید: پدر زنم گفته بود که در این محله زنی هست که طلا دارد و ما به سمت این محله رفتیم و طلاهای زن را سرقت کردیم.

وی در مورد سرقت پژو از راننده تاکسی اینترنتی نیز می‌گوید: از یکی از بچه‌ها سیم کارتی برای نصب برنامه درخواست تاکسی اینترنتی گرفتم و بعد از نصب برنامه، در خواست سفر به اهواز دادم.

این سارق ادامه می‌دهد: زمانی که به غیزانیه رسیدیم و راننده پیاده شد، رفیقم پشت فرمان نشست و من هم سوار ماشین شدم و حرکت کردیم و راننده شروع به داد زدن کرد و سوار یک خودروی دیگر شد و ما را دنبال کردند اما "دَر رفتیم".

وی می‌افزاید: به هیچ وجه شلیک نکردم. قبل از این مورد، سرقت نمی‌کردم و تنها ماشین‌های سرقتی را برای من می‌آوردند و به یک نفر دیگر می‌دادم تا بفروشد. قبل از این هم تنها سابقه درگیری با اقوام داشتم.

یکی دیگر از سارقان نیز می‌گوید: در سرقت خودروی پژو همکاری داشتم و تنها سوار خودرو شدم و کاری نکردم. قبل از این نیز تنها دو موتورسیکلت سرقت کردم.

وی می‌گوید: بچگی کردم و بسیار پشیمان هستم. انتظار نداشتم دستگیر شوم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار