تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۲۴۹۶۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تداوم ریزگردها در شهرهای خوزستان
 اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تداوم گرد و غبار شدید را در ۱۵ شهرستان اعلام کرد که بیشترین آن در شوشتر با ۲۲ برابرحدمجاز است.

  میزان گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) در ساعت ۷ روز سه شنبه، در شهرستان‌های آبادان یک هزار و ۶۲۵، امیدیه ۲ هزار و ۷۰۸، اندیمشک ۲ هزار و ۳۶۱، اهواز ۲ هزار و ۶۲۰، بندرامام ۲ هزار و ۶۶۲، بهبهان ۲ هزار و ۶۲۵، حمیدیه یک هزار و ۶۰۷، دشت آزادگان یک هزار و ۶۷۰، شادگان ۲ هزار و ۷۶، شوش ۲ هزار و ۱۱۰، شوشتر سه هزار و ۳۰۴، گتوند یک هزار و ۶۸۶، ماهشهر ۲ هزار و ۶۵۴، مسجدسلیمان ۲ هزار و ۱۲۱ و هندیجان ۲ هزار و ۶۱۱ میکروگرم برمترمکعب بوده است.

حدمجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

توده گرد و غبار با منشاء کانون‌های کشور عراق و سوریه از عصر دوشنبه (دیروز) وارد خوزستان شده و در اغلب شهرستان‌ها به بیش از ۲۰ برابر حدمجاز رسید. بیشترین میزان گرد و غبار در ساعت ۲۲ در حمیدیه و در ساعت ۲۳ در بندرامام ۱۰ هزار میکروگرم برمترمکعب ( ۶۷ برابر حدمجاز) گزارش شده که حداکثر توان اندازه گیری ایستگاه‌های سنجش هوا در استان است.

کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان امروز (سه شنبه) همه مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان را تعطیل اعلام کرده است. بر اساس این مصوبه، همه امتحانات مدارس امروز برگزار نمی‌شود و زمان برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد. این کارگروه همچنین پیش از این ساعت آغاز به کار ادارات را با ۲ ساعت تاخیر اعلام کرده بود.

پدیده گرد و غبار امروز هشت استان کشور را به تعطیلی کشانده و پروازهای فرودگاه‌های اهواز، آبادان و دزفول را نیز با اختلال مواجه کرده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان و اداره کل مدیریت بحران استانداری، دیروز با صدور اطلاعیه‌های سطح نارنجی، نسبت وقوع گرد و خاک با منشاء کشور عراق، ابتدا بر مناطق نیمه غربی، سپس مرکزی و سایر نقاط استان هشدار دادند.

بر اساس این اطلاعیه، پیش بینی شده است که پدیده گرد و خاک تا اوایل وقت چهارشنبه ادامه داشته باشد و باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گرد و خاک ظود.

توصیه شده است که بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

پدیده گرد و غبار با منشاء کانون‌های عراق، در روز ۱۲ اردیبهشت و ادارات و مراکز آموزشی خوزستان را به تعطیلی کشاند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار