تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۲۴۹۶۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعطیلی دانشگاه‌ها و لغو امتحانات مدارس خوزستان در روز سه شنبه

 دبیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان با اشاره به تعطیلی همه مدارس و دانشگاه‌های استان در روز سه شنبه (فردا) گفت: امتحانات همه مدارس خوزستان در روز سه شنبه برگزار نمی‌شود.

 محمدجواد اشرفی شامگاه دوشنبه در گفت وگو با بخش خبر سیمای خوزستان، با تشریح تصمیمات کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان در پی ورود توده گرد و غبار با منشاء سوریه و عراق، اظهار داشت: بر اساس تصمیمات این کارگروه همه امتحانات مدارس خوزستان برای فردا (سه شنبه) برگزار نمی‌شود و زمان برگزاری این امتحان متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی افزود: همه دانشگاه‌های استان نیز برای روز سه شنبه تعطیل اعلام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه کرد: همه ادارات استان به استثنای مراکز خدماتی در روز سه شنبه با ۲ ساعت تاخیر آغاز به کار می‌کنند و بر اساس وضعیت جوی برای ادامه کار ادارات فردا تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

بندرامام ۵۸ برابر حدمجاز

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد و غبار را در ساعت ۲۲ امروز (دوشنبه) در شهرستان‌های بندرامام هشت هزار و ۳۵۷، شادگان هفت هزار و ۴۱۹، ماهشهر هفت هزار و ۳۷۷، اهواز پنج هزار و ۵۲۹، شوشتر پنج هزار و ۵۲۱، آبادان سه هزار و ۷۵۸، شوش ۲ هزار و ۶۶۰، امیدیه ۲ هزار و ۶۱۵، گتوند ۲ هزار و ۲۳۴، اندیمشک یک هزار و ۸۵۸، بهبهان ۱۶۸، حمیدیه یک هزار و ۵۹۰، دشت آزادگان یک هزار و ۱۹۲، هندیجان یک هزار و ۷۶۱ ایذه ۳۴۴، میکروگرم برمترمکعب گزارش کرده است. حدمجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

توده گرد و غبار با منشاء کانون‌های کشور عراق از عصر امروز وارد خوزستان شده و به تدریج در حال افزایش است. این پدیده، در اغلب شهرستان‌ها به بیش از ۲۰ برابر حدمجاز رسیده که بیشترین آن در شهرستان حمیدیه با ۶۷ برابر حدمجاز بوده است. هم اکنون شدت گرد و غبار در برخی شهرستان‌ها همچون حمیدیه، دشت آزادگان و اهواز کاهش یافته و در برخی دیگر افزایشی بوده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان و اداره کل مدیریت بحران استانداری، با صدور اطلاعیه‌های سطح نارنجی، نسبت وقوع گرد و خاک با منشاء کشور عراق، ابتدا بر مناطق نیمه غربی، سپس مرکزی و سایر نقاط استان هشدار دادند. بر اساس این اطلاعیه، پیش بینی شده است که پدیده گرد و خاک تا اوایل وقت چهارشنبه ادامه داشته و باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گرد و خاک بشود. توصیه شده است که بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

پدیده گرد و غبار با منشاء کانون‌های عراق، در روز ۱۲ اردیبهشت و ادارات و مراکز آموزشی خوزستان را به تعطیلی کشاند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار