تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۴۹۶۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۴ پرواز ورودی و خروجی فرودگاه اهواز لغو و یا دچار تاخیر شد
 به دلیل شرایط جوی و بروز پدیده گرد و خاک در استان خوزستان، تعداد ۱۴ پرواز ورودی و خروجی شامگاه دوشنبه فرودگاه بین المللی اهواز لغو و یا دچار تاخیر شده‌اند.

  برابر با اعلام اطلاعات پرواز فرودگاه بین المللی اهواز، پرواز شماره IRC۳۸۹۱ هواپیمایی آسمان از اهواز به شیراز در ساعت ۱۹:۱۰ باطل و پرواز ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه اهواز به تهران مربوط به هواپیمایی

آسمان با شماره IRC۸۳۳ به ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه موکول شد.

همچنین پرواز هواپیمایی کارون در ساعت ۲۰:۵۰ دقیقه به شماره KRU۲۶۴۵ به مقصد تهران و پرواز هواپیمایی ایران ایر با شماره IRA۳۴۷۰ از مقصد اهواز به تهران در ساعت ۲۱:۵۰ دقیقه نیز با تاخیر انجام می‌شوند.

علاوه بر این نیز پروازهای خروجی فرودگاه بین المللی اهواز، پروازهای شماره TBZ۵۶۴۰ هواپیمایی آتا در ساعت ۲۲، پرواز هواپیمایی زاگرس با شماره IZG۴۱۱۲ در ساعت ۲۲:۲۰ به مقصد مشهد و پرواز هواپیمایی کارون به

شماره KRU۲۶۱۷ در ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه به مقصد تهران با تاخیر انجام می‌شوند.

به دلیل تداوم شرایط جوی در آسمان خوزستان، تعدادی از پروازهای ورودی به فرودگاه بین المللی اهواز نیز باطل و یا با تاخیر انجام می‌شوند.

اطلاعات پرواز فرودگاه بین المللی اهواز تاکنون فقط ابطال پرواز ورودی هواپیمایی آسمان از مبدا شیراز در ساعت ۱۸:۳۵ دقیقه به شماره IRC۳۸۹۰ را اعلام کرده است.

همچنین پرواز شماره KRU۲۶۳۴ هواپیمایی کارون از مبدا مشهد در ساعت ۱۹، پرواز IRC۸۳۲ هواپیمایی آسمان از مبدا تهران در ساعت ۱۹، پرواز هواپیمایی کارون در ساعت ۲۰:۱۰ دقیقه از مبدا اصفهان با شماره KRU۲۶۲۲، پرواز

هواپیمایی آتا در ساعت ۲۰:۵۵ دقیقه با شماره TBZ۵۶۳۵ از مبدا تهران، پرواز هواپیمایی ایران ایر با شماره IRA۳۴۷۱ در ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه از مبدا تهران و پرواز شماره IZG۴۱۱۳ در ساعت ۲۱:۳۵ دقیقه هواپیمایی زاگرس از مبدا

مشهد دچار تاخیر شده‌اند.

اداره کل هواشناسی خوزستان و اداره کل مدیریت بحران استانداری، امروز با صدور اطلاعیه‌های سطح نارنجی، نسبت وقوع گرد و غبار با منشاء کشور عراق، ابتدا بر مناطق نیمه غربی، سپس مرکزی و سایر نقاط استان هشدار دادند.

بر این اساس، پیش بینی شده است که پدیده گرد و غبار تا اوایل وقت چهارشنبه در خوزستان ادامه داشته و باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گرد و غبار شود.

توصیه شده است که بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

پدیده گرد و غبار با منشاء کانون‌های عراق، در روز ۱۲ اردیبهشت و ادارات و مراکز آموزشی خوزستان را به تعطیلی کشانده بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار