تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۹۵۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارش/ کمبود روغن در برخی فروشگاه‌های خوزستان
بررسی‌های صورت گرفته از سطح شهرهای مختلف خوزستان نشان می‌دهد بازار به آرامش نسبی رسیده ولی کماکان ضعف‌هایی در توزیع برخی کالاها مشاهده می‌شود.
 بعد از التهابات ایجاد شده در تأمین کالاهای اساسی در بازارهای خوزستان و نایاب و کمیاب شده برخی کالاها مثل روغن، مرغ، تخم مرغ و … امروز شنبه و با تعیین قیمت‌های جدید، بازارها به آرامش نسبی رسیده‌اند.

از شهرهای مختلف خوزستان خبر می‌رسد، کالاهای اساسی به اندازه کافی در فروشگاه‌های تأمین شده و مردم مشکلی برای تأمین آنها ندارند هر چند برخی‌ها با قیمت‌های جدید شوکه شده‌اند و این بار مشکل آنها گرانی این کالاها است.

علی میاحی مدیر یک فروشگاه بزرگ در آبادان در خصوص شرایط توزیع کالاهای اساسی به خبرنگار مهر گفت: از امروز صبح فروشگاه ما همه کالاهای اساسی و ضروری مردم را به اندازه کافی دارد و از روز گذشته محموله‌های این کالا به فروشگاه ما ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه کالاها با قیمت جدید به فروش می‌رسد، افزود: مراجعه مردم امروز به صورت عادی بوده است و با وجود اینکه مردم خرید زیادی انجام می‌دهند ولی هجومی به فروشگاه در کار نیست ضمن اینکه اقلام به اندازه کافی در فروشگاه ما موجود است و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.

کمبود روغن در برخی فروشگاه‌های خوزستان

میاحی بیان کرد: بیشترین تقاضای در خریدهای مردم برای دریافت روغن بوده است که خوشبختانه به اندازه کافی در فروشگاه موجود است.

کمبود روغن در اهواز

در اهواز هم بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر نشان می‌دهد آرامش نسبی در بازار حاکم است ولی هنوز برخی فروشگاه هیچ روغنی در ویترین خود ندارد و اعلام می‌کنند هنوز به دست آنها رسیده است.

علی طهماسبی یک مغازه دار اهوازی به خبرنگار مهر گفت: تقاضا برای روغن زیاد داشتیم ولی تا ظهر امروز روغن به دست ما نرسیده ولی در جریان هستیم که در حال توزیع است.

وی افزود: چندی روزی هست که اصلاً موفق به تأمین روغن برای خرید مردم نشده بودیم ولی به نظر می‌رسد با قیمت‌های جدید اعلام شده به زودی بازار به اندازه کافی دارای روغن خواهد شد ولی تخم مرغ به اندازه کافی و به قیمت جدید به دست ما رسیده است.

کمبود روغن در برخی فروشگاه‌های خوزستان

طهماسبی عنوان کرد: بیشترین درخواست خرید مردم امروز روغن بوده است که انتظار داریم مسئولان به سرعت نسبت به تأمین و توزیع آنها اقدام کنند.

مرغ به اندازه کافی داریم

علی صمدی یکی از فروشندگان مرغ اهوازی نیز به خبرنگار مهر گفت: امروز به اندازه کافی مرغ داریم و مردم در حال خرید هستند و مشکلی از بابت تأمین مرغ وجود ندارد.

وی افزود: در چند روز اخیر تقاضا برای خرید مرغ بسیار زیاد بود و سهمیه ما جوابگوی این همه تقاضا نبود برای همین با نوعی ازدحام مواجه شدیم.

صمدی بیان کرد: امروز مرغ با قیمت جدید عرضه می‌شود و به نظر می‌رسد تقاضا برای خرید مرغ کاهش یافته است چرا که مردم هنوز با قیمت جدید کنار نیامده‌اند و اندکی زمان می‌برد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در خصوص بازار مرغ گفت: یکی از اقدامات ضروری که در طرح مردمی سازی عادلانه یارانه‌ها مدنظر قرار گرفته اطمینان از تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در زمان اجرای این طرح است.

علی رحم کریمی با بیان اینکه یکی از این کالاها که تحت تأثیر بیشتری در این طرح قرار دارد گوشت مرغ است، افزود: با اقدامات صورت گرفته در فروردین ماه سال جرای پنج میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در سطح مرغداری‌های استان انجام شد که ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته در اردیبهشت ماه نیز تاکنون حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شه که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

کمبود روغن در برخی فروشگاه‌های خوزستان

وی در ادامه گفت: این اطمینان به مردم داده می‌شود که مرغ مورد نیاز در مرغداری‌ها جود دارد و متناسب با نیاز روزانه وارد کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان می‌شود.

کریمی نیاز روزانه استان به گوشت مرغ را حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر این میزان در استان در حال تأمین است.

 قیمت‌های جدید اعلام شده برای کالاهای اساسی به این علت که قدرت خرید مردم را کاهش داده است اکنون با تقاضای کمتری مواجه شده‌اند ولی نبود برخی اقلام در برخی فروشگاه‌های سطح شهر به خصوص در اهواز کاملاً محسوس است و باید مسئولان در این زمینه تلاش و برنامه ریزی بیشتری از خود نشان دهند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار