تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۲۴۹۵۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر کنسرسیوم بیوتکنولوژی پارک علم و فناوری استان:
صدور مجوز برای محصولات فناوران خوزستان تسهیل شود
 دبیر کنسرسیوم بیوتکنولوژی پارک علم و فناوری خوزستان خواستار تسهیل صدور مجوز برای محصولات فناوران و شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در حوزه بیوتکنولوژی در استان شد.

حسین یزدانی اظهار کرد: فناوران و شرکت‌های دانش بنیان در استان خوزستان متاسفانه با چالش‌های زیادی از جمله صدور مجوزها روبه‌رو هستند. بحث صدور مجوزهای فناوری در خوزستان بسیار مورد توجه است؛ به عنوان مثال در حوزه بیوتکنولوژی که زیرمجموعه‌های سلامت، تکنولوژی، کشاورزی، پزشکی، محیط زیست و علوم دامی را بر عهده دارد مجوزهای محصولات فناوران این بخش به شدت تحت تاثیر و دستخوش تغییرات سازمانی است.

وی با اشاره به بی‌توجهی در اعطای مجوزها ادامه داد: به عنوان مثال سازمان غذا و دارو تنها صدور مجوزهای بهداشتی آرایشی را به معاونت غذا و دارو تفویض کرده است و به زیرساخت‌های فناورانه این حوزه توجه نشده است، در حالی که پارک علم و فناوری خوزستان یکی از پارک‌های قدرتمند در حوزه تولید دارو و فرآورده‌های آن است و تعداد شرکت‌های ما در این حوزه کم نیستند اما متاسفانه هنوز برای دریافت مجوزها و پروانه‌ها با سازمان صنعت و معدن درگیر هستیم و از طرف دیگر، دریافت مجوزها و ثبت برند، زمان‌بر است در حدی که برخی شرکت‌ها بیش از یک سال است که درگیر هستند به این دلیل که پرونده‌ها بسیار دیر مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ امیدواریم این مسائل پیگیری و حل شوند.

دبیر کنسرسیوم بیوتکنولوژی پارک علم و فناوری خوزستان گفت: تفویض اختیارات به معاونت غذا و دارو باید بسیار بیشتر از این‌ها باشد. ما شرکت‌های بزرگ داروسازی مانند شرکت "رازی" را در استان خوزستان داریم اما متاسفانه تعطیل شد. کارخانه تولیدی "بوژنه" را نیز در استان خوزستان داشتیم که به علت نبود دانش فنی و نبود ارتباط سازمانی با پارک علم و فناوری، این شرکت نیز به استان دیگری منتقل شد.

یزدانی با بیان اینکه استان خوزستان از نظر جمعیتی در حال تبدیل شدن به استان خاکستری (سالمند) است، افزود: در این شرایط باید نرخ اشتغال را برای جوانان و دانشجویان افزایش دهیم و با یک برنامه سازمان‌دهی شده، دانشجویان را به حضور در مراکز رشد و پارک علم و فناوری تشویق کرد. توجه نکردن به این مساله، نرخ اشتغال را کاهش می‌دهد در حالی که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند نرخ اشتغال را افزایش دهند.

وی در پایان گفت: خواستار این هستیم که به جز توجه به حوزه نفت و گاز، به بیوتکنولوژی و پزشکی نیز توجه لازم انجام شود. خوزستان سومین استان با نرخ دیابت بالا در کشور و دارای حدود ۷ هزار بیمار دیابتی است؛ چهار شرکت در پارک علم و فناوری در حوزه دیابت فعالیت می‌کنند اما متاسفانه زیرساخت لازم برای فعالیت در این حوزه وجود ندارد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار