تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۲۴۹۵۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه امتیاز از جنوب؛ استقلال یک‌ نَفَس تا قهرمانی

  تیم فوتبال استقلال در ادامه عملکرد درخشان خود در دیدار خارج از خانه مقابل فولاد خوزستان به برتری دو بر یک دست یافت تا تنها یک نفس با کسب جام قهرمانی فاصله داشته باشد.

  تیم فوتبال استقلال صدرنشین مقتدر لیگ برتر شنبه شب از هفته بیست و هفتم این مسابقات به میهمانی فولاد خوزستان رفت و دو بر یک برنده شد تا در آستانه قهرمانی باشد.

استقلال با این پیروزی، ۶۳ امتیازی شد تا در سه دیدار آینده و در بدترین حالت برای رسیدن به مقام قهرمانی، تنها نیاز به سه امتیاز داشته باشد.

قضاوت این دیدار را «محمدحسین زاهدی‌فر» با کمک‌های «حسین مرادی» و «علی احمدی» برعهده داشتند.

سه امتیاز از جنوب؛ استقلال یک‌ نَفَس تا قهرمانی

جواد نکونام و فرهاد مجیدی همبازیان سابق، امروز در ورزشگاه فولاد ‌آره‌نا روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند. آنها از روی نیمکت تلاش کردند تا تیم‌هایشان را به سمت پیروزی رهنمون سازند.

استقلال در شرایطی پا به این مسابقه گذاشت که هفته گذشته شهر خودرو را از پیش رو برداشت و به دنبال این بود با کسب یک نتیجه ایده‌آل در بیرون از خانه جام را در یک قدمی خود ببینید که به این مهم رسید.

فولاد خوزستان تیمی است که با جواد نکونام پیشرفت چشمگیری داشته و در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان تیم اول صعود کرد. آنها می‌خواستند اولین شکست استقلال را ثبت کنند تا نشان دهند تیمی ویژه هستند که با شایستگی رقیبان ریز و درشت آسیایی را از پیش رو برداشتند اما ناکام ماندند.

دقیقه ۲، حرکت خوب امیرحسین حسین‌زاده از جناح چپ با ارسال زمینی وی همراه شد اما توپ قبل از این که در بهترین شرایط به یامگا برسد توسط سلمانی دفع شد تا این فرصت مناسب از دست برود.

سه امتیاز از جنوب؛ استقلال یک‌ نَفَس تا قهرمانی

دقیقه ۳، ارسال کرنر مهدی‌پور به بازیکنان فولاد خوزستان برخورد کرد و توپ به شکل بسیار خطرناکی از کنار تیرک افقی دروزاه شهاب گردان به خارج رفت.

دقیقه ۸، حرکت ابوالفضل جلالی از سمت چپ با شوت این بازیکن همراه شد و توپ پس از برخورد به مدافعین فولاد راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۷، ارسال مهدی شیری از جناج راست با ضربه سر لوسیانو پریرا همراه شد اما ضربه سر این بازیکن به‌راحتی توسط سیدحسین حسینی مهار شد.

دقیقه ۳۷، فولاد روی یک حرکت تیمی صاحب موقعیت شد که توپ توسط مدافعان استقلال برگشت و به مهدی شیری رسید اما ضربه کم دقت و کم اثر این بازیکن به بیرون رفت.

سه امتیاز از جنوب؛ استقلال یک‌ نَفَس تا قهرمانی

دقیقه۴۲، شوت ابوالفضل جلالی از پشت محوطه جریمه فولاد خوزستان به شکلی خطرناک از بالای دروازه گردان به خارج رفت.

دقیقه ۵۰، ارسال فولادی‌ها پشت مدافعان استقلال با اشتباه عارف غلامی همراه شد که ساسان انصاری در جدال بر سر توپ با سیدحسین حسینی برخورد کرد و گلر آبی ها که توانست با شیرجه ای دیدنی توپ را دور کند.

دقیقه ۵۳، صالح حردانی از جناح راست حرکت کرد و توپ را به امیر حسین حسین‌زاده پاس داد و این بازیکن به مهار توپ عالی و شوتی دیدنی دروزاه شهاب گردان را گشود تا استقلال به گل برسد.

دقیقه ۶۵، ارسال کرنر پاتوسی به روی دروازه استقلال با ضربه سر موسی کولیبالی همراه شد که توپ به شکل بسیار خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

سه امتیاز از جنوب؛ استقلال یک‌ نَفَس تا قهرمانی

دقیقه ۷۳، استقلال در ضد حمله با نفرات زیاد به دروازه فولاد یورش برد که توپ به صالح حردانی رسید و این بازیکن با حرکتی در عرض و شوتی دیدنی توپ را به گوشه دروازه گردان فرستاد و گل دوم تیمش را به‌ثمر رساند.

دقیقه ۸۱،  ارسال به دهانه دروازه با ضربه برگردان و زیبای ساسان حسینی همراه شد که توپ به شکل بسیار خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۶، «وحید حیدریه» مدافع پیش تاخته فولاد نتوانست دروازه خالی استقلال را باز کند.

در دقیقه ۹۲ حملات فولاد جواب داد و «علیرضا کوشکی» یکی از گل‌های خورده میزبان را پاسخ داد.

ترکیب فولاد خوزستان:

شهاب گردان، عارف آغاسی، موسی کولیبالی، مهدی شیری، وحید حیدریه، آرش رضاوند(محمد آبشک)، حمید بوحمدان(ساسان حسینی)، ساسان انصاری، آیاندا پاتوسی، محمدرضا عباسی(مجتبی نجاریان)، لوسیانو پریرا

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی، محمد دانشگر، رافائل سیلوا، عارف غلامی، زبیر نیک نفس، مهدی مهدی‌پور، صالح حردانی(وریاغفوری)، ابوالفضل جلالی، کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده(ارسلان مطهری) و آرمان رمضانی(سعید مهری)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار