تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۴۹۵۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ماجرای اجرای طرح‌های عمرانی در رودخانه کارون چیست؟
شهردار اهواز گفت: طرح‌های عمرانی فعال در حاشیه رودخانه کارون ارتباطی به شهرداری ندارند.
 رضا امینی درخصوص اجرای طرح‌های عمرانی در حاشیه رودخانه کارون در مقطع اهواز گفت: شهرداری حق دخل و تصرف، ورود به بستر رودخانه، لایروبی و اعمال تغییرات در آن را ندارد، زیرا این طرح‌ها مربوط به شرکت آب و فاضلاب خوزستان است و شهرداری هیچگونه اطلاعی از آن ندارد.ماجرای اجرای طرح‌های عمرانی در رودخانه کارون چیست؟

وی افزود: هم اکنون یک دستگاه لایروب درون رودخانه در حال فعالیت است و نرده گذاری‌هایی که پیمانکار قبلی انجام داده، در حال جابجایی هستند و عرض رودخانه هیچ تغییری نمی‌کند، زیرا بتنی بوده و امکان جابجایی این سازه‌ها وجود ندارد.

امینی علت اصلی توقف فرایند رشد و توسعه اهواز و پسرفت آن را ترجیح اقوام، قومیت‌ها و عقاید قومی بر مسائل شهری دانست و ادامه داد: افرادی که توانایی انجام کاری را ندارند، جای افراد کارآمد و متخصص را در پُست‌ها و منصب‌های مختلف گرفته اند.

به گفته شهردار اهواز؛ مقرر است وقتی وجهی از مردم دریافت می‌شود، ۷۰ درصد آن برای عمران و ۳۰ درصد آن برای هزینه‌های جاری صرف شود و در واقع نُرم طبیعی مخارج و اعتبار‌های کلانشهر‌ها است.

وی می‌گوید: این فرایند در اهواز به نسبت ۲۰ به ۸۰ و حتی ۹۰ است، بطوریکه حدود ۱۰ درصد برای عمران و ۸۰ تا ۹۰ درصد برای هزینه‌های جاری صرف می‌شود و بدون شک نمی‌توان شرایط بهتری به لحاظ امکانات را انتظار داشت، اما در حال حاضر در تلاش هستیم نرم طبیعی و قانونی کلانشهر‌ها را در اهواز نیز اجرایی کنیم.

امینی از صنایع، شرکت‌های بزرگ، مدیران کشوری اهل خوزستان و پایتخت نشینان خواست با همکاری و مشارکت، برای تحقق مطالبه‌های مردم اهواز کمک کنند.
مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار