تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۴۹۴۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نکونام باز هم گربه سیاه استقلال می‌شود؟
 تیم فولاد خوزستان به همراه جواد نکونام در این فصل بازی‌های خوبی به نمایش گذاشته و اکنون به تیمی تبدیل شده که شکست آن به ویژه در اهواز کار آسانی نیست.

 هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که ۲ تیم‌ فولاد خوزستان و استقلال عصر روز شنبه در اهواز به مصاف یکدیگر می روند تا یکی از بازی‌های حساس هفته را برگزار کنند؛ دیداری که برای آبی‌های پایتخت نشین از اهمیت بالایی برخوردار است.

تیم استقلال در این فصل بر خلاف ادوار گذشته به لحاظ نتیجه گیری روند رو به رشدی را طی کرد به گونه‌ای که اکنون با گذشت ۲۶ هفته از مسابقات لیگ هنوز شکستی را متحمل نشده است که این موضوع باعث خوشحالی هواداران تیم استقلال شده است اگرچه آنها به خوبی می‌دانند که در بازی با فولاد کار سختی در پیش دارند.

آبی‌های پایتخت تاکنون نتواسته‌اند تیم فولاد را در استادیوم خانگی شان (شهدای فولاد) شکست دهند که این موضوع یادآور خاطرات تلخی برای تیم فرهاد مجیدی است.

تیم استقلال در ۲ سفر قبلی خود به اهواز در دیدار با فولاد،  متحمل شکست شد و همین امر سبب شده تا فرهاد مجیدی در پی شکستن طلسم ناکامی‌ تیمش مقابل فولاد در اهواز باشد هر چند شاگردان نکونام به دنبال هت تریک در شکست دادن استقلال هستند.

دیدار گذشته بین ۲ تیم در اهواز با برتری ۲ بر یک سرخپوشان اهوازی همراه شد، اگرچه روزبه چشمی نخستین گل‌ آن بازی را به ثمر رساند اما در ادامه با اخراج علی کریمی، عارف غلامی و همچنین فرهاد مجیدی، تیم استقلال ۹ نفره و بدون سرمربی با نتیجه ۲ بر یک برابر میزبان خود مغلوب شدند.

همچنین نخستین دیدار ۲ تیم در ورزشگاه شهدای فولاد باز هم با گلزنی آبی ها همراه شد اما در ادامه این بازیکنان فولاد بودند که برای ۲ بار دروازه استقلال را باز کرده و با نتیجه ۲ بر یک پیروز میدان شدند. حال باید دید استقلالی ها که برای سومین بار در ورزشگاه خانگی فولاد به مصاف این تیم می روند، می توانند روند ناکامی خود را قطع کنند.

استقلالی ها که برای کسب عنوان قهرمانی خود نیازمند کسب ۶ امتیاز از چهار دیدار باقی‌ مانده خود هستند، باید در دیدار مقابل فولاد با کسب امتیاز از زمین خارج شوند در سوی مقابل شاگردان نکونام که اکنون در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارند برای ارتقا جایگاه خود تلاش می‌کنند. 

تیم فولاد که در نیم فصل دوم عملکرد ایده آلی داشته و در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به‌ عنوان تیم نخست گروه خود راهی مرحله یک‌ هشتم نهایی شد، حریف سرسختی برای شاگردان مجیدی به شمار می رود.

فولاد در صورت برد در این بازی، نخستین شکست فصل استقلال را رقم می زند اتفاقی که دور از دسترس نیست و به واسطه آن رکورد شکست‌ ناپذیری آبی های پایتخت نیز شکسته می‌شود.

بازیکنانی همچون یامگا، حسین زاده، مهدی پور و حسینی برای استقلال و نفراتی همچون پریرا، آبشک، رضاوند، پاتوسی و کولیبالی از تیم فولاد می توانند در روند نتیجه گیری بازی موثر باشند. 

کوین یامگا بازیکن فرانسوی استقلال که در چند هفته اخیر در امر گلزنی ناموفق بوده، می‌تواند در نبرد با فولاد به روند ناکامی‌ خود پایان داده و با گل زدن به این تیم، استقلال را به قهرمانی نزدیک‌ تر کند البته فولادی ها از خط دفاعی مستحکمی برخوردار هستند.

تیم فولاد تاکنون در ۱۱ بازی به برتری رسیده همچنین ۹ تساوی و ۶ باخت در کارنامه دارند اما در سوی مقابل استقلال ۱۷ برد و ۹ مساوی کسب کرده است.

نفت مسجدسلیمان - نساجی

جدال تیم‌های نفت مسجدسلیمان و نساجی در واقع رقابت بین تیم‌های ندار فوتبال ایران است که حساسیت خاص خود را دارد. هر ۲ تیم از یکدیگر شناخت خوبی داشته و برای کسب امتیاز وارد میدان می‌شوند. 

تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل تاکنون ۱۳ باخت، ۱۰ تساوی و سه برد در پرونده دارد که نسبت به فصل های قبل عملکرد ضعیف تری است. این تیم اگر نتواند در چهار بازی باقیمانده تا پایان فصل، امتیاز لازم را کسب کند در ادامه باید برای بقا در لیگ بجنگد.

پیش از این قرار بود که این دیدار با حضور تماشاگر برگزار شود اما جمعه شب با تصمیم سازمان لیگ، از حضور تماشاگران در این بازی ممانعت شد، اتفاقی که برای هواداران متعصب نفتی چندان خوشایند نیست.

در بازی خانگی قبلی، تیم نفت مسجدسلیمان در مصاف با تراکتورسازی هواداران را کنار خود داشت و از این بابت انرژی بسیاری به این تیم تزریق شد. 

نتیجه بازی امروز نفت مسجد سلیمان و نساجی برای تیم های شهر خودرو و فجر سپاسی که برای ماندن در لیگ تلاش می کنند بسیار مهم است اگرچه نفت با تمام قوا و برای برد وارد میدان می شود.

با توجه به قانون تیمداری نکردن شرکت‌های وابسته به وزارت نفت در لیگ برتر، نفتی‌های مسجدسلیمان برای فصل آینده باز هم به لحاظ مالی دچار مشکل خواهند شد که لازم است مسوولان استانی و شهری از اکنون فکری برای این موضوع کنند.

یکی از نقاط ضعف تیم نفت مسجدسلیمان ناهماهنگی در خط دفاعی آنها است که تاکنون ۳۰ گل دریافت کرده است و در خط حمله عملکرد بسیار ضعیفی از خود به نمایش گذاشته‌ است.

آلومینیوم اراک - نفت آبادان 

نفت آبادان با وجود مشکلات مالی که دارد، در نیم فصل دوم توانست با کیفیت و تلاش بازیکنان و حمایت هوادارانش به نتایج موفقیت آمیزی برسد و جایگاه خود را در میانه جدول تثبیت کند. آنها اکنون با ۳۲ امتیاز در مکان هشتم جدول رده بندی جای گرفته‌اند. 

شاگردان منصوریان در صورت برد مقابل آلومینیوم اراک، می‌توانند خود را به صدر جدول نزدیک‌تر کنند. برزیلی‌های ایران هفته گذشته مقابل فولاد بازی نه چندان دلچسبی به نمایش گذاشته و در پایان با نتیجه یک بر صفر مغلوب شدند.

تیم آلومینیوم در ابتدای فصل بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت تا حدی که برخی از کارشناسان آنها را جزو مدعیان حضور در بین سه تیم بالایی جدول می دانستند اما رفته  رفته و با ورود حاشیه به این تیم صنعتی، شرایط برای آلومینیوم تغییر کرد و اکنون در رده یازدهم جدول قرار دارد.

تیم آلومینیوم پس از اینکه دستش از رسیدن به جام حذفی فوتبال ایران کوتاه ماند اکنون به دنبال کسب نتایج ایده آل در لیگ و قرار گرفتن در بین هشت تیم بالایی جدول رده بندی است.

با توجه به نزدیکی تیم ها در جدول رده بندی و فاصله هفت امتیازی نفت آبادان با تیم ششم جدول، رسیدن به رتبه‌های بالایی جدول برای این نماینده خوزستان نیز دور از دسترس نیست.

تیم های فولاد خوزستان، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان اکنون به ترتیب با ۴۲، ۳۲ و ۱۹ امتیاز در مکان های چهارم، هشتم و چهاردهم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال جای گرفته‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار