تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۴۹۴۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخلف بزرگ فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سستی دستگاه‌های نظارتی!
پس از اعلام جدید قیمت‌ جدید روغن از سوی دولت، گویا فروشگاه‌های زنجیره‌ای در خوزستان به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند.

صبح دیروز دولت قیمت‌های جدید اقلام اساسی از جمله روغن را تحت آنچه «اصلاح قیمت‌ها» عنوان شد، اعلام کرد.

زمزمه‌هایی افزایش قیمت کالاهای اساسی که از چند ماه پیش شنیده می‌شد، سرانجام به مرحله عملیاتی رسیده.

این مسئله که حالا اعتراض وسیع مردم را از افزایش قیمت کالاها در پی داشته، به نظر می‌رسد تبدیل به موقعیتی استثنایی به منظور سود بیشتر برای سرمایه‌گذاران دارد.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای که همواره ادعا دارند، کالاها را با قیمت گرانتر نمی‌فروشند بلکه به دلیل تورم و افزایش روز افزون قیمت‌ها سامانه هایشان مدام به روز می‌شود.

اینبار اما گویا قضیه متفاوت است و این فروشگاه‌ها پس از اعلام قیمت جدید روغن، از فروش آن امتناع کردند، تا قیمت‌های جدید را در سامانه‌ها اعلام کنند.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از خوزستان یک فروشنده فروشگاه‌های زنجیره‌ای واقع در منطقه ناحیه بندر ماهشهر میگوید که از صبح روغن‌های خوراکی با قیمت‌های قدیمی درج شده روی کالا به دست ما رسید، اما تا بعد از ظهر و پس از تغییر بهای آنها بر اساس نرخ جدید در سامانه، اجازه فروش آن را به ما ندادند.

قیمت روغن ۸۱۰ گرمی «اویلا» ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان است اما بر اساس تغییر قیمت در سامانه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت ۶۹ هزار تومان فروخته می‌شود.

و این در حالی است که همچنان قیمت ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان روی کالاها درج شده و این کلاهبرداری آشکار و پر سود از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.

علی رغم آنکه دولت و مقامات محلی استان خوزستان از جمله سازمان صمت ادعا دارند بر روند عرضه کالا نظارت دارند، اما به نظر می‌رسد این رسیدگی به گونه‌ای نیست که بتواند از گران‌فروشی جلوگیری کند.

سازمان صمت و تعزیرات حکومتی شماره‌هایی را برای پاسخگویی اعلام کرده‌اند اما به گفته شهروندان هیچ کدام از این سامانه‌ها جوابگو نیستند.

در آشفته بازار افزایش قیمت‌ها و احتکار حالا به نظر می رسد سرمایه داران در پی گرفتن لقمه چربی از آن هستند، اقدامی که بیشترین فشار را به مردم وارد می‌کند.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار