تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۴۹۴۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جراحت یک آتش‌نشان و مأمور انتظامی در اندیمشک/هتک حرمت مسجدالنبی

 اعتراضات مردمی به گرانی‌ها طی شب گذشته در ایذه و اندیمشک توسط عده‌ای به آشوب کشیده شد به‌طوری‌که در اندیمشک یک آتش‌نشان و مأمور انتظامی مجروح و در ایذه هم حرمت مسجدالنبی این شهر هتک شد.

  شب گذشته برخی مناطق در دو شهر اندیمشک و ایذه شاهد اعتراض‌های مردمی به گرانی‌های اخیر بود. شنیده‌ها از اندیمشک حاکی است که شامگاه پنج‌شنبه از ساعت ۲۰ حدود ۳۰۰ نفر از شهروندان اندیمشکی با حضور در میدان امام خمینی این شهرستان نسبت به گرانی‌های اخیر شعارهای اعتراضی سر دادند.

درحالی‌که اعتراضات به‌صورت مسالمت‌آمیز در حال برگزاری بود، همه پاساژها و واحدهای صنفی در بازار اقدام به تعطیلی کردند.

به‌یک‌باره مسیر اعتراضات مردمی توسط چند نفر، از اعتراض به گرانی تغییر و رنگ و بوی اغتشاش به خود گرفت که در پی آن نیروی انتظامی مجبور به مداخله شد.

در ادامه عده‌ای اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و سنگ پراکنی کردند که متأسفانه یک آتش‌نشان و یک نفر از مأموران نیروی انتظامی در جریان این حوادث مجروح شدند.

درنهایت این تجمع پس از چند ساعت خاتمه یافت و وضعیت شهر به حالت عادی بازگشت.

هتک حرمت مسجدالنبی و سوزاندن قرآن در ایذه

همچنین در شهرستان ایذه هم طی چند روز گذشته و پس از گرانی کالاهای اساسی مردم دست به تجمع اعتراضی در میادین و خیابان‌های اصلی شهر زدند و با سر دادن شعارهایی خواستار رفع مشکلات معیشتی خود شدند.

این در حالی است که عده‌ای با شکستن چراغ‌های تزئینی شهر و اموال عمومی واکنش خود را نسبت به گرانی‌ها نشان دادند که درنهایت منجر به مداخله نیروی انتظامی شد.

تجمع‌های شب گذشته در ایذه هم از ساعت ۲۰ شروع شد اما اعتراضات در این شهر متفاوت‌تر از قبل بود؛ معترضین با روشن کردن آتش ورودی‌های بازار و خیابان‌های منتهی به چهارراه اصلی را مسدود کردند و اجازه عبور و مرور به مردم را ندادند.

هتک حرمت به مسجدالنبی و سوزاندن قرآن و اموال مسجد توسط اغتشاش‌گران رنگ و بوی اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم را تغییر داد و این حرکت اغتشاش‌گران خوراک رسانه‌های معاند شد.

از ساعات ابتدایی بامداد امروز جمعه اوضاع شهر ایذه با پایان اعتراضات مردمی آرام شده و همه‌چیز به روال عادی برگشته است.

برخی گزارش‌های مردمی حکایت از اختلال و قطعی اینترنت در برخی مناطق شهر ایذه دارد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار