تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۲۴۹۴۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه ایذه:
مردم ایذه و قوم بختیاری جان و مال خود را فدای اسلام و قرآن می‌کنند
  امام جمعه ایذه با اشاره به اتفاقات شب گذشته گفت: تاریخ ایذه و قوم بختیاری نشان داده است که مردم این شهر جان و مال خود را فدای اسلام، قرآن و شیعه محمد و آل محمد می‌کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین سید میثم موسوی در خطبه‌های نماز جمعه ایذه افزود: میان اعتراض، نقد، اغتشاش و حرمت شکنی نسبت به مقدسات تفاوت وجود دارد.

وی گفت: شبکه های خارج نشین ‌بی‌بی‌سی، ایران اینترنشال و صدای آمریکا بدانند که اگر روی موضوع شهرستان ایذه حساب باز کرده‌اند بسیار در اشتباهند.

امام جمعه ایذه با بیان اینکه این شبکه ها بر تاریخ ایذه و غیرت، شجاعت و انقلابی بودن این مردم واقف نیستند، افزود: همه جوانان ما بچه‌های همین شهر و پاره‌های تن ما هستند؛ دشمن بداند چه فراد فریب خورده و چه افرادی که در عرصه‌های مختلف به شما تو دهنی زده فرزند ما است.

وی ادامه داد: دشمن بداند نمی‌تواند روی این مردم غیور و باتمدن چند هزار ساله برای ناامنی و ایستادن مقابل ارزش‌ها حساب باز کند اگرچه در این سالها میلیاردها دلار خرج رسانه‌ای کرده‌اند تا در همین شهر ناامنی ایجاد کنند اما بازهم همین مردم و جوانان توی دهان آنها زدند و توطئه‌های آنها را بر باد دادند.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه همه مردم دست به دست هم می‌دهند تا آینده کشور خود را بسازند، خطاب به شبکه‌های معاند هشدار داد که مردم ما به هیچ‌وجه مسایل موجود در کشور و شهر را به دین‌شان ربط نمی‌دهند پس خودتان را خسته نکنید.

وی توهین به اسلام، قرآن و رسول الله را بی نتیجه دانست و افزود: این اقدامات سخیف برعکس موجب محبوبیت اسلام می‌شود.

خطیب جمعه ایذه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت برنامه‌های مهمی در پیش دارد که دستگاه‌ها و همه آحاد مردم باید دست به دست هم بدهند تا به نتیجه برسد.

وی مردمی کردن یارانه‌ها را خبر اول امروز کشور دانست و افزود: این اصلاحی است که همه کارشناسان به آن رسیده‌اند و معتقدند می‌تواند در کوتاه مدت و بلند مدت به نفع مردم باشد.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه هیچکس تردیدی ندارد که ساختار اقتصادی کشور باید اصلاح شود، گفت: نوع پرداخت یارانه‌ها به عده ای دلال و وارد کننده اشتباه بود مثلا ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی مردم با قیمت مناسب به وارد کننده داده و خوراک سگ و لوازم آرایشی و بهداشتی وارد می‌شد یا ارز را در بازار آزاد می‌فروختند.

وی افزود: پرداخت ارز و واردات کالا از نظر اقتصادی یک روند طولانی دارد که قاچاق هم در این میان مضاف بر همه علل می‌شود و درنهایت دولت اقدام به اصلاح اساسی اقتصاد کشور کرد.

امام جمعه ایذه بیان کرد: امروز دولت ۲ ماموریت اساسی در حوزه اقتصاد دارد اول اینکه موانع شکوفایی اقتصاد مقاومتی را از سر راه بردارد؛ بعد از برداشتن این موانع به معنای واقعی کلمه باید اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مردمی و اقتصاد بدون وابستگی به استکبار و کشورهای خارجی محقق شود البته این موضوع نافی ارتباط نداشتن با کشورهای دیگر نیست.

وی افزود: دولت علاوه بر اصلاح اقتصادی در حال حاضر تلاش می‌کند با تمام کشورها حتی طرف‌های برجام و کشورهای منطقه مذاکره و ارتباطات اقتصادی برقرار کند.

حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه ما از درون باید آنقدر قوی شویم تا هیچ موردی نتواند به اقتصاد ما ضرری وارد کند، تصریح کرد: یکی از موانع جدی رسیدن به اقتصاد مقاومتی همین موضوع پرداخت یارانه ها است.

وی افزود: گاهی برای پرداخت ارز ترجیحی به یک وارد کننده به اندازه ۱۵ میلیون ایرانی یارانه پرداخت شده‌است؛ دست مردم هم از این یارانه کوتاه است به خصوص اقشار ضعیفی که استفاده آنچنانی از این یارانه ها ندارند.

امام جمعه ایذه بیان کرد: دولت از ناحیه مجلس و قانون مکلف است کشور را به سمتی پیش ببرد که منافع حداکثری مردم تامین شود، مثلا همین موضوع حذف ارز ترجیحی و پرداخت آن به مردم که دولت باید طبق دستور مجلس آن را انجام دهد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعدد عقب مانده‌ از دهه‌های مختلف به دولت فعلی به ارث رسیده است، افزود: یکی از اینها اصلاح نظام بانکی است، همه می‌دانند که وضعیت بانکی کشور ما در تراز انقلاب اسلامی و شأن مردم نیست که دولت باید آن را اصلاح کنند.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح ساختار بودجه، بهبود فضای کسب و کار، اصلاح ساختار توزیع کالاها، دانش بنیان کردن اقتصاد کشور، اقتصاد منهای نفت، رشد کار و تولید مولد، خودکفایی در کالاهای اساسی، اصلاح الگوی مصرف، تضمین امنیت غذایی و درمان مردم، توسعه تجارت با همسایگان و ریشه کن کردن فساد کارهایی هستند که دولت باید آنها را برای ریشه کنی فقر عملی کند.

وی ادامه داد: طبیعی است که هیچکس انتظار ندارد همه این اتفاقات یک‌باره توسط دولت انجام شود اما گام‌های مهم را دولت باید بردارد؛ دولت‌ها اگر اصلاح مسایل کشور را به سال‌های پایانی موکول و کار را ناقص رها کنند اتفاقات موجود تکرار می‌شود.

امام جمعه ایذه عادلانه کردن یارانه‌ها را از برنامه های مهم دولت دانست و بیان کرد: دولت ماهانه چند ۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کند اما شاید چند درصد آن به مردم برسد.

وی افزود: اکثر اقتصاددان ها معتقدند که این یارانه ها باید به طور مستقیم سر سفره مردم بیایند نه دلال‌ها تا اثرگذاری بیشتری داشته باشند؛ دولت نیز چنین برنامه ای را پیش گرفته است.

شهرستان ایذه در خوزستان بعد از ظهر پنجشنبه شاهد برگزاری تجمع اعتراضی چند ۱۰ نفری بود؛ در این تجمع به برخی از اموال عمومی در این شهر حمله شد؛ حمله به برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین اقدام به آتش زدن یکی از مساجد شهر، موجب شد که با ورود عوامل انتظامی تجمع کنندگان متفرق شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار