تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۲۴۸۹۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نکونام: نمی‌دانم فردا صبح کجا هستم!/ گومز مبلغی نگرفت
 سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در واکنش به ادامه همکاری‌اش با فولاد گفت: من نمی‌دانم فردا صبح کجا هستیم و فوتبال ایران این را نشان داده است.

 جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی فردا تیمش مقابل گل‌گهر، با تبریک عید سعید فطر، اظهار کرد: باتوجه به بازی‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا داشتیم، سعی کردیم در این چند روز فقط ریکاوری انجام دهیم و  نتوانستیم تمرین خاصی انجام دهیم و تلاش کردیم بازیکنان را از نظر ذهنی برای بازی فردا آماده کنیم.

او بیان کرد: از اولین روزی که کارمان را در فولاد شروع کردیم دو برنامه و هدف داشتیم و توانستیم به آن دست پیدا کنیم؛ یکی قهرمانی سوپر کاپ و دومی هم صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: امسال می‌دانیم که در لیگ، سهمیه آسیایی وجود ندارد و خدا را شکر ما در این جام هستیم و بهمن ماه باید در مرحله حذفی آسیا شرکت کنیم. امسال شرایط تیم‌ها باتوجه به سهمیه نداشتن آسیا، وضعیت را کمی برای تیم‌ها راحت‌تر کرده است اما تمام تمرکزمان را برای شش بازی باقی مانده می‌گذاریم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی افزود: بازی فردا با تیم خوب گل‌گهر است. این تیم در چند سالی که در لیگ بوده، برنامه‌ریزی خوبی داشته است و نشان داده باشگاه خوب و حرفه ای است و تیم و بازیکنان خوب و با کیفیتی دارند. در حال حاضر شرایط خوبی در جدول دارند و می‌دانیم بازی سختی داریم و باید با تمرکز وارد زمین شویم تا امتیاز بازی خانگی و حضور هواداران بهره ببریم. واقعا از حضور هواداران خوشحال هستم و امیدوارم یک بازی خوب و توام با موفقیت داشته باشیم.

نکونام در ادامه درباره تیم الفیصلی حریف تیمش در حذفی لیگ قهرمانان آسیا، گفت: اول این که تیم الفیصلی مشکل مالی ندارد و تا لیگ‌شان تمام شد بهترین بازیکنان دنیا را می‌خرند و شروع به برنامه‌ریزی برای آسیا می‌کنند اما در فوتبال ایران من از فردای خودم خبر ندارم و همان اتفاقی که سال گذشته برای من افتاد. نکته دوم این است که من با باشگاه صحبت کرد. من و مواضع‌ام را گفته‌ام. البته من هیچ وقت قول نداده ام اما هر روز بهترین عملکردم را داشته‌ام و تلاش کرده ام فولاد به عنوان نماینده خوزستان تیم قابل احترامی باشد. اگر از همین الان هم برای بازی های آسیایی شروع کنیم دیر است. 

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: ما در ایران هستیم و باید با واقعیت کنار بیاییم. تمام تیم های دنیا و حتی کشورهایی که از ما پایین‌تر هستند، حداقل برنامه ریزی را دارند. اگر قرار است سرمربی تیمی برای فصل بعد مشخص باشد باید از الان شروع به جذب بازیکن کنیم. اما در ایران می گذارند لیگ تمام شود و بعد با مربیان و بازیکنان صحبت مبی کنند و بعد ۲۰ یا ۱۰ روز مانده به شروع لیگ، بازیکن می آید تا با تیم تمرین کند و برخی تیم ها هم هنوز مربی ندارند. پس کاملا بی برنامه هستیم. تیم هایی موفق بوده اند که برنامه شان مشخص بوده و بعد از پایان لیگ استراحت کرده‌اند و سر زمان مشخص تمرینات را شروع می‌کنند. این عملکرد را هر باشگاهی داشته باشد، قطعا به موفقیت می رسد.

وی عنوان کرد: تیم ما هم باید بازیکن بگیرد و نیاز به تقویت داریم. اگر الان در لیگ برتر هدفی برای قهرمانی نداریم زیرا فولاد در نیم فصل امتیازات زیادی از دست داد که به خاطر تغییر و تحول و این که نتوانست بازیکن بگیرد، بود. اگر برنامه ریزی باشد کار من و باشگاه راحت تر است اگر هم نباشد که کار برای دو طرف سخت است.

 نکونام درباره ادامه همکاری با فولاد نیز گفت: من نمی‌دانم فردا صبح کجا هستیم و فوتبال ایران این را نشان داده است و سال گذشته برای خود من هم رقم خورد. در فوتبال ایران هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست.

وی همچنین درباره این که فولاد دومین تیم ارزان قیمت لیگ قهرمانان آسیا بود نیز خاطر نشان کرد:  در چند سال اخیر در فوتبال خودمان هم نمی‌توانیم نزدیک پنج شش تیم ابتدایی جدول شویم و نخواهیم هم شد و این به خاطر هزینه هایی است که انجام می شود. در لیگ قهرمانان آسیا نیز من فکر می کنم تیم ما قطعا از نظر هزینه حرفی برای گفتن ندارد. مثلا قیمت بازیکن شماره ۱۷ الاهلی می تواند به اندازه کل هزینه تیم ما باشد. به هر حال باعث افتخار فوتبال ما، خوزستان و هواداران فولاد است که ما با سخت کوشی می توانیم به افتخارات مهمی برسیم. حس مسئولیت پذیری  و انجام کارهای بزرگ در تیم ما وجود دارد و این شرایط را برای بازیکن فراهم می کند که حداکثر توان خود را بگذارد تا به موفقیت برسیم. به هر حال همین که الفیصلی تلاش  می کند که بازی ها  را در کشور خودشان برگزار کنند حتما هم بازیکنان خوبی جذب می کنند تا صعود کنند زیرا می دانید تیم ها هر مرحله بالا بروند پاداش خوبی می گیرند، هر چند این تیم ها به پاداش نیاز ندارند و برایشان مهم است که به مراحل بالاتر برسند.

وی درباره ایبای گومز و این که آیا حضورش توانست بین بازیکنان خارجی فولاد رقابت ایجاد کند؟ گفت: در کیفیت و شرایط حرفه‌ای ایبای شک و شبهه‌ای نیست. او چون از فرم بازی دور بود و این را خودم می‌دانستم، می‌دانستیم از او نمی‌توانیم مثل بازیکنان خودمان استفاده کنیم اما نکته مهم این بود که در آن پست به بازیکن نیاز داشتیم که به ما کمک کند، حتی برای یک دقیقه. اگر او الان با هر باشگاهی در ایران قرارداد ببندد و از روز اول تمرین کند، ستاره لیگ ایران خواهد شد و شکی در این نیست. من به صحبت‌های غیرفنی کاری ندارم زیرا من فوتبال را می‌فهمم و کسی نمی‌تواند بهتر از من درباره فوتبال صحبت کند زیرا عمرم را در فوتبال گذاشتم. من ۸ سال در اسپانیا بازی کردم و خیلی ها فقط از تلویزیون می‌توانند ببینند و نمی‌توانند درباره این موضوع صحبت کنند. ضمن این که گومز مبلغی هم نگرفته است. به هر حال کاری که من می‌خواستم با جذب گومز انجام شد و حداقل این بود که توانستم به چند بازیکنم استراحت دهم. ما در آسیا  می‌دانستیم چهار بازیکن خارجی داشته باشیم می‌توانیم  از سه بازیکن استفاده کنیم، ضمن این که از یکسری بازیکنان‌مان کیفیت فنی انتظار داشتیم که نداشتند و حضور گومز به ما کمک کرد تا بازیکنان کنار او انگیزه بگیرند و به تیم‌مان نشاط بیاید و بازیکنانم رو به حرفه‌ای‌گری بروند. اگر او بیاید و قرارداد ببندد قطعا در هر تیم که باشم او را می خواهم ولی او در ایران بازی نمی کند اما بیاید یکی از بهترین‌های لیگ ایران می شود و در کیفیت فنی او شکی نیست.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: از حضور هواداران واقعا خوشحالم زیرا تیم ما دو جام گرفت و در آسیا صعود کردیم اما هواداران‌مان نبودند و از نبود آن‌ها ضرر کردیم. متاسفیم که امسال استادیوم‌ها دیر باز شدند اما در سه بازی خانگی حضورشان برای ما انگیزه مضاعفی است. به هر حال اگر در فولاد بودم، نگاهم بهترین برنامه‌ریزی و عملکرد برای فصل آینده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار