تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۲۴۸۱۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیکوکاران دزفول افزون بر ۱۲۲ میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی اهدا کردند
 رئیس اداره بهزیستی شهرستان دزفول گفت: نیکوکاران دزفول در سال گذشته ۱۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک نقدی برای افراد تحت پوشش بهزیستی این شهرستان اهدا شد.

سعید ایثاری  پرداخت مستمری را از مهمترین فعالیت‌های ماهانه بهزیستی عنوان کرد و افزود: بین چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال ماهانه به خانواده‌های یک نفره تا پنج نفره تحت پوشش بهزیستی پرداخت می‌شود 
وی ادامه داد: سال گذشته ۱۶۰ دانشجوی تحت پوشش بهزیستی دزفول در دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور در تمام مقاطع تا دکتری تحصیل کردند که هزینه تحصیل آنها را بهزیستی به صورت کامل پرداخت کرد.
رئیس اداره بهزیستی دزفول بیان کرد: سال گذشته در حوزه اشتغال به ۱۰۰ نفر وام ۵۰۰ میلیون ریالی پرداخت شد که دزفول با این پرداختی، شهرستان اول استان خوزستان بود.
وی ادامه داد: همچنین حدود پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز برای افراد تحت پوشش بهزیستی که پیش کارفرما کار می‌کنند بابت  هزینه بیمه پرداخت شد.
ایثاری گفت: افزون بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز سال گذشته در قالب وام بدون بازگشت به عنوان سرمایه کار به زنان بی‌سرپرست تحت پوشش پرداخت شد.
وی افزود: سال گذشته برای حدود ۲۵۰ نفر از جمعیت تحت پوشش بهزیستی اشتغالزایی شد و  ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات بدون بازگشت به عنوان کمک هزینه برای تامین مسکن مددجویان تحت پوشش هزینه شد.
رئیس اداره بهزیستی دزفول اظهارداشت: سال گذشته هفت میلیارد ریال نیز به عنوان ودیعه مسکن به ۱۴ نفر در قالب نهضت ملی مسکن پرداخت شد.
وی با اشاره به توزیع ۱۱ هزار بسته معیشتی بین مددجویان بهزیستی افزود: ۶۵۰ بسته نوشت افزار، یکهزار و ۵۰۰ جفت کفش، ۲ هزار دست لباس و اقلام دیگر طی سال گذشته بین مددجویان توزیع شد که ارزش کمک‌های غیرنقدی خیران در این خصوص ۱۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود و ۲۰ میلیارد ریال نیز کمک نقدی جمع آوری شد.
ایثاری از اهدای ۶۰ تبلت برای دانش آموزان تحت پوشش براای تدریس مجازی طی سال گذشته خبر داد و گفت: برای درمان توانپزشکی معلولان و معرفی آنها به مراکز خصوصی قرارداد بستیم که خدماتی چون گفتار درمانی و فیزیوتراپی ارائه شد.
وی افزود: مناسب سازی ۱۹ مورد منزل و خودرو، تامین هزینه ایاب و ذهاب، تامین ۴۰ مورد اندام مصنوعی برای معلولان از دیگر اقدامات انجام شده طی سال گذشته بوده ضمن اینکه هزینه  کاشت حلزون وخرید قطعاتش برای ۳۵ نفر از مددجویان پرداخت و برای هر نفر ۵۹۰  میلون ریال هزینه شد.

رئیس اداره بهزیستی دزفول اظهارداشت: سازمان بهزیستی یک نهاد خدمات رسان است که دارای چهار معاونت توانبخشی ویژه خدمات رسانی معلولان، معاونت اجتماعی (دفتر زنان، آسیب‌های اجتماعی کودکان و شبه خانواده)، معاونت پیشگیری (دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت و مشاوره) و معاونت مشارکت‌های مردمی است که هرکدام وظایف خاص خود را دارند. 
وی افزود: واحد مشارکت‌های بهزیستی شامل دفتر اشتغال و مسکن است که در جمع آوری مشارکت‌های مردمی در قالب هدایا و نذورات با همکاری خیران اقدام می‌کند.
ایثاری جامعه هدف بهزیستی را تمام آحاد جامعه دانست و گفت: اقداماتی چون مشاوره، سامانه تصمیم برای افرادی که قصد طلاق دارند، طرح تنبلی چشم، طرح غربالگری بینایی و شنوایی، دفتر اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی مانند واحد مداخله در بحران، اورژانس اجتماعی ۱۲۳، شبه خانواده برای افراد بی‌سرپرست و ایتام بدسرپرست، دفتر زنان بدسرپرست و خودسرپرست و دخترانی که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند از جمله خدماتی هستند که توسط سازمان بهزیستی به افراد جامعه ارائه می‌شود. 
رییس اداره بهزیستی دزفول اظهارداشت: در واحد توانبخشی بهزیستی نیز کلیه خدمات معلولان، وضعیت مددکاری و صفر تا ۱۰۰ زندگی‌شان توسط مددکاران رصد و اغلب آنها از مستمری بهره مند می‌شوند.
وی افزود: در مراکز نگهداری شبانه روزی نیز بیماران روانی، عقب مانده‌های ذهنی و  سالمندان نگهداری می‌شوند، در مراکز روزانه نیز آموزش، توانبخشی و حرفه آموزی ارائه می‌شود.
ایثاری با بیان اینکه درمان، تحصیل و تحصیلات تکمیلی از دیگر خدمات سازمان بهزیستی است، گفت:  در حوزه توانبخشی بیش از ۶هزار پرونده در دزفول و در حوزه اجتماعی حدود هزار و ۷۰۰ پرونده ثبت و فعال است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار