تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۲۴۷۷۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آشنایی با گیربکس هلیکال

گیربکس صنعتی چیست؟

یکی از مهمترین و پرکاربردترین محصولاتی که در صنعت استفاده می شود گیربکس است. گیربکس صنعتی یک سیستم انتقال و افزایش قدرت است که دور و سرعت موتور را کم کرده و آن را تبدیل به قدرت یا گشتاور خروجی می کند. در واقع گیربکس صنعتی ماشینی است که برای انتقال توان مکانیکی از یک منبع تولید توان به یک مصرف کننده و هچنین برآورده ساختن گشتاور و سرعت دورانی مورد نیاز مصرف کننده به کار می رود. گیربکس صنعتی درواقع یک واسطه بین منبع توان و مصرف کننده توان می باشد که بین منبع توان و مصرف کننده توان یک انعطاف پذیری بر قرار می کند.به دلیل هماهنگ بودن گشتاور و سرعت دورانی منبع تولید توان با مصرف کننده نیاز به ماشینی که بتواند این هماهنگی را به صورت یک واسطه برقرار کند امری ضروری به نظر می رسد. دستگاهی که این خواسته را میتواند تامین کند گیربگس صنعتی نام دارد منبع تولید توان مهم نیست که با چه نوع سوخت یا منابع انرژی توان را تولید میکند بلکه این مهم است که در شفت ورودی به گیربکس توان تولید شده را به صورت گشتاور به گیربکس منتقل کند.

انواع گیربکس صنعتی

گیربکس های صنعتی بر چندین نوع می باشند:

گیربکس حلزونی، شافت دار که بر دو نوع شافت مستقیم و شافت غیر مستقیم

گیربکس چند عددی یا مرکب

گیربکس مدل خورشیدی

گیربکس آویز و یا گیربکس کرانویل و یا رپ

هر کدام این گیربکس ها در صنعت خاصی کاربرد و مناسب هستند.

تعریف گیربکس شافت مستقیم یا هلیکال

گیربکس هلیکال گروه صنعتی ایران گیربکس یا همان گیربکس شافت مستقیم گروه صنعتی ایران گیربکس جزء پر استفاده ترین گیربکس های صنعتی در ایران به حساب می آید. این مدل از گیربکس های شافت مستقیم انواع مختلفی دارد که هر کدام با مشخصات فنی خاص خود طراحی و تولید می شوند. قیمت هر کدام از گیربکس های هلیکال با توجه به شاخصه هایی که دارند متغیر است. اگر میخواهید با ویژگی و مزایای انواع گیربکس هلیکال آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

برخی از ویژگی ها و خصوصیات بارز گیربکس هلیکال یا همان گیربکس شافت مستقیم

جهت آشنایی بیشتر شما با خصوصیات بارز گیربکس های هلیکال یا همان گیربکس های شافت مستقیم برخی از ویژگی های این محصولات را در ادامه عنوان نمودیم:

از سرعت چرخش مناسبی برخوردار است.

توانایی محدود کردن گشتاور خروجی را دارد.

قابلیت بازدهی بالا و انتقال گشتاور بالا را دارد.

هنگام کار بازدهی بالا را در کنار ارتعاش کم تجربه خواهید کرد.

مقایسه با سایر گیربکس ها دارای صدا و نویز کمتری هستند.

بخش ورودی امکان اضافه کردن ضریب اطمینان را دارا می باشد.

مزایای استفاده از گیربکس هلیکال

استفاده فراوان از گیربکس هلیکال در صنایع مختلف نشان دهنده وجود مزایای بی شمار در این گیربکس ها می باشد. برای مثال می توان گفت که با توجه به این که چرخش محور خروجی در این نوع گیربکس ها کمتر از محور ورودی است انتظار می رود که قدرت در خروجی کمتر از ورودی باشد. در حالی که در گیربکس هلیکال قدرت خروجی چند برابر قدرت ورودی می باشد و این موضوع یکی از مزایای چشم گیر این نوع گیربکس ها می باشد. از دیگر مزایای این نوع گیربکس ها می توان به استحکام و مقاومت بالای آن در شرایط مختلف در صنایع سنگین و سخت اشاره کرد. علاوه بر آن گشتاور بالایی که این نوع گیربکس ها دارند آن را برای کاربرد های فراوانی مناسب کرده است که به عنوان یکی از ویژگی های گیربکس هلیکال مطرح می باشد.

نکات مربوط به نگهداری از گیربکس هلیکال

با توجه به این که ممکن است از گیربکس هلیکال به مدت طولانی در موارد مختلفی استفاده کرد لازم است به موارد نگهداری از آن توجه ویژه ای داشت. یکی از مهم ترین مواردی که در رابطه با نگهداری این نوع گیربکس ها می توان به آن اشاره کرد روان کاری گیربکس می باشد. البته در این بین گیربکس هایی نیز وجود دارند که روغن کاری دائمی شده اند و نیازی به روغن کاری ندارند که در این موارد قیمت گیربکس بالاتر از موارد دیگر می باشد و به همین دلیل شاید بسیاری از صنعتگران به دنبال نمونه های دیگر که نیاز به روغن کاری دارند باشند. روغن کاری در گیربکس های هلیکال فواید بسیاری دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جلوگیری از فرسایش و خرابی قطعات متحرک موجود در گیربکس

افزایش طول عمر دستگاه در صورت انتخاب روغن مناسب

باعث کارکرد یکنواخت گیربکس می شود

راندمان گیربکس را افزایش می دهد

تعمیر گیربکس هلیکال شافت مستقیم

در صنعت امروز گیربکس شافت مستقیم از اهمیت بالایی برخوردار است، که خرابی و نیاز به تعمیر آن هزینه زیادی را بدلیل توقف چرخه تولید به مصرف کننده تحمیل می کند. از این رو برای جلوگیری از خرابی گیربکس و از سرویس خارج شدن آن بهتر است ابتدا از خرابی گیربکس تا حد امکان پیشگیری کرد و این مهم با توجه به شرایط و بازرسی مرتب موتور گیربکس تا حد زیادی امکان پذیر است.

 

 

تولید گیربکس صنعتی

با توجه به پیشرفت علم و به تبع آن صنعت استفاده از دستگاه های مدرن و به روز توانسته است در بیشتر حالات جای نیروی انسانی را بگیرد. تولید گیربکس صنعتی گروه صنعتی ایران گیربکس یکی از این موارد می باشد که دارای سرعت های متفاوتی می باشند.

گیربکس هایی که به تولید می رسند به طور معمول دارای ویژگی های متفاوتی نسبت به همدیگر می باشند و بنا به استفاده ی خاصی که دارند به تولید انبوه می رسند. در برخی از موارد استفاده ی آنها در سرعت های خیلی پایین می باشد و در برخی دیگر صرفا سرعت بالا می تواند نیاز مصرف کننده را رفع کند. بنابراین نمی توان به طور قاطع گفت که کدام یک از انواع آن از دیگر نوع بهتر می باشد و این شرایط کار است که تعیین میکند که چه نوعی مناسب کدام محیط می باشد.

مشخصه های تولید گیربکس صنعتی

تولید گیربکس صنعتی همانطور که گفته شد از دیرباز مورد توجه بسیاری از صنعت کاران به دلایل مختلفی قرار گرفته شده است. این دستگاه که در زبان فارسی به آن جعبه دنده می گویند دستگاهی است که بر روی موتور الکتریکی سوار می شود که باعث می شود در دور های بالای موتور گشتاور را کاهش دهد و در گشتاور پایین دور را بالا ببرد. به طور کلی گیربکس های صنعتی به ماشینی گفته می شود که وظیفه ی آن انتقال نیرو و کنترل قدرت وارده به آن و همچنین تبدیل گشتاور می باشد. یکی از مهمترین کارکرد های این نوع ماشین را می توان تغییر جهت در دوران دستگاه دانست.

 

 

فروش گیربکس صنعتی

فروش گیر بکس صنعتی در صنعت کشور هر چه قدر از میزان بیشتری برخوردار باشد به همان اندازه می توان به پیشرفت صنایع داخلی امیدوارتر بود. این گیربکس ها نقشی اساسی در برخی صنایع دارند که به تبع آن می تواند در روند روبه رشد آنها نیز تاثیر گذار باشد.امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در حوزه صنعتی رخ داده است استفاده از گیربکس در بسیاری از کارخانه ها به امری ضروری مبدل شده است.فروش گیربکس صنعتی یکی از عواملی است که در این روند تاثیر گذار بوده و توانسته است در جهش علمی راه مناسبی را برای خود باز کند. تامین برق این نوع گیربکس ها به صورت دو نوع تک فاز و سه فاز می باشند که بنا به انرژی که برای به کار افتادن نیاز دارند می توانند متفاوت باشند.موتور هایی که از قدرت پایین تری برخوردار می باشند به طور معمول از برق با قدرت کمتری بهره می برند و در مقابل گیربکس های بزرگتر که قدرت بالاتری به نسبت بقیه دارند از برق سه فاز تغذیه می شوند.گیربکس ها این توانایی را دارند که زمانی در دوره ای بالا می باشند گشتاور آن را کاهش می دهند و در دور های پایین می توانند گشتاور را بالا ببرند. عواملی که در انتخاب گیربکس های صنعتی موثر هستند می توانند متفاوت باشند. از جمله ی این عوامل شرایط کاری که این نوع دستگاه ها در آنجا نصب و مورد استفاده قرار می گیرد می باشد. مشخصات فنی دستگاه و میزان توانی که مورد نیاز خریداران است از دیگر عواملی است که در فروش این نوع گیربکس ها تاثیر زیادی دارد.

مجموعه صنعتی ایران گیربکس

مجموعه صنعتی ایران گیربکس با بهره گیری از کادر مجرب مهندسی، ماشین کاری و مونتاژکاری و همین طور استفاده از دقیق ترین و به روز ترین ماشین آلات و ابزار های ماشین کاری مربوطه و همچنین در اختیار داشتن واحد های ریخته گری و عملیات حرارتی اختصاصی از نخستین گام تا آخرین مراحل تولید انواع گیربکس های صنعتی را به صورت خودکفا انجام داده است و سعی بر ارتقای کیفیت محصولات تولید داخل جهت رقابت با برند های خارجی دارد.

تلفن ثابت: ۲۸۴۲۱۰۹۵  ۰۲۱

تلفن همراه: ۰۹۱۲۳۹۶۸۷۷۲

 

:
:
:
آخرین اخبار