تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۴۷۶۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۸۵۰۰ قلم کالا مشمول کاهش قیمت می‌شود
 عباس تابش در بازدیداز  یک کارخانه محصولات نوشیدنی سنندج در خصوص آغاز مراحل طرح درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده، گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح، ایجاد شفافیت لازم برای مردم و مصرف کننده بوده، ضمن اینکه هدف دوم نیز کاهش قیمت حاصل از بهینه سازی زنجیره توزیع است.

او گفت:اکنون بنگاه‌ها به صورت اختیاری می‌توانند اقدام به اجرای این طرح کنند، و در مرحله پنجم یعنی از اول اردیبهشت امسال، اجرای این طرح الزامی است و همه کالا‌های بسته‌بندی و سوپری در کشور مشمول درج قیمت همزمان تولید کننده و مصرف کننده می‌شوند.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در سفر به استان‌ها، پیگیر هستیم این اتفاق بیفتد، و تا کنون برای اجرای این طرح به صورت ارشادی پیش می‌رفتیم، اما با توجه به اینکه آموزش‌های لازم داده شده است و تمام بنگاه ها، شرکت‌های پخش و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرده فروش‌ها آشنا به طرح هستند، با الزامی شدن آن، از این پس هرگونه عدم رعایت ضوابط ابلاغی دولت برای تامین و توزیع، به معنای عدم تمکین از سیاست‌های ابلاغی و اجرایی نظام تامین و توزیع خواهد بود و مشمول تعزیر است.

به گفته تابش: میانگین کاهش قیمت کالا‌های مشمول طرح درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده ۴۰ درصد است  و  اصناف و شبکه‌های توزیع خرده فروش مکلف هستند به استناد ماده ۱۵ قانون نطام صنفی، قیمت مصرف کننده را روی قفسه فروش درج کنند و اجرای درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده نافی وظیفه قانونی برای درج روی قفسه نیست.

او می گوید: درج قیمت مصرف کننده روی کالا گذرا است و بعد از جا افتادن طرح برای مردم، قیمت مصرف کننده از روی کالا حذف و فقط قیمت تولیدکننده درج می‌شود، اما باید قیمت مصرف کننده روی قفسه فروش باشد.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: به تمام واحد‌های تولیدی ابلاغ کردیم در کالا‌های مصرفی حداکثر، ۳۰ درصد قیمت تولید کننده می‌تواند افزایش یابد و اگر بیشتر باشد، اجحاف و تخلف است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار