تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۲۴۷۶۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
خانواده ها برای حضور دانش آموزان در مدارس همکاری کنند
 مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان از اولیای دانش آموزان خواست برای حضور دانش آموزان در مدارس و برگشت وضعیت تحصیل به حالت قبل از کرونا همکاری کنند.

کوروش مودت بیان کرد: به دلیل فقر یادگیری و آسیب های جسمی و روحی  و پایین آمدن سطح تاب آوری دانش آموزان با مصوبه ستاد ملی کرونا مدارس بعد از ۲ سال تعطیلی به دلیل کرونا بازگشایی شدند.

وی گفت:طبق نظر سنجی انجام شده ۷۵ درصد اولیای دانش آموزان در سطح کشور خواستار بازگشایی مدارس هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: طبق بررسی انجام شده در مدت تعطیلی مدارس به دلیل کرونا  ۶۳ درصد دانش آموزان دچار فقر یادگیری شده اند و یا تمامی دانش آموزان تبلت ندارند که به صورت برابر آموزش ببینند،لذا خانواده ها باید به این آگاهی برسند که آموزش حضوری نیاز مبرم دانش آموزان است.

مودت افزود: خانواده ها این اطمینان را داشته باشند که به طور منظم از مدارس بازرسی می شود و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس خانواده ها می توانند با بازرسی نواحی آموزشی اعلام کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: با اداره کل نوسازی مدارس استان نیز توافق شده تا کاستی ها و مشکلات مدارس و سیستم های سرمایشی مورد نیاز به سرعت تامین شود.

وی با اشاره به آمار واکسیناسیون دانش آموزان در خوزستان افزود: ۹۷ درصد دانش آموزان استان مرحله اول واکسن و ۷۸.۵ درصد دانش آموزان مرحله دوم واکسن را دریافت کرده اند، خوشبختانه میزان واکسیناسیون دانش آموزان در خوزستان از میانگین استان بالاتر است.

مودت افزود: از خانواده درخواست داریم در تزریق مرحله دوم واکسن همکاری و سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

روز شنبه جمعی از خانواده های دانش آموزان در اهواز در اعتراض به بازگشایی مدارس در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان تجمع کردند.

نمایندگان خانواده های دانش آموزان در این تجمع با مدیران این اداره کل نشستی را برگزار کردند و از علت بازگشایی مدارس آگاه شدند.

در خوزستان یک میلیون و ۱۳۰ هزار دانش آموز وجود دارد که در ۱۰ هزار مدرسه دولتی و خصوصی تحصیل می کنند.

استاندار خوزستان روز شنبه در ستاد کرونای استان اعلام کرد که مدارس استان تا ۱۵ اردیبهشت ماه دایر هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار