تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۴۶۸۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنعت‌نفت آبادان - سپاهان اصفهان، ۲ تیم در پی نخستین پیروزی قرن
تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و سپاهان اصفهان در حالی در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر به مصاف هم می‌روند که هر ۲ تیم در پی نخستین پیروزی قرن هستند.

 هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال جام خلیج‌فارس روز جمعه ۱۲ فروردین با ۲ دیدار حساس آغاز می‌شود که در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها ۲ تیم صنعت‌نفت آبادان و سپاهان اصفهان در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

سپاهان اصفهان که در این فصل خود را در حد مدعی قهرمانی می‌دید از هفته‌های ابتدایی جز صدرنشینان کار را دنبال کرده در برابر صنعت‌نفت برای پیروزی به میدان خواهد رفت تا همچنان در مکان سوم جدول تکیه زند.

تیم زردپوش اصفهانی که پس از پیروزی در هفته بیستم و یکم مقابل نفت مسجد سلیمان، فاصله امتیازی خود با در صدر جدول کاهش داد و با انگیزه خاصی به آبادان سفر خواهد کرد تا در صورت لغزش استقلال و پرسپولیس خود را به آنها نزدیک کند.

صنعت‌نفت آبادان که رفته رفته روند خوبی را در پیش گرفت و با شکست رقبا خود را به میانه‌های جدول لیگ برتر رساند تا نشان دهد حریف قدری برای شاگردان محرم نویدکیا است برای نخستین پیروزی قرن انگیزه خاصی دارد.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان که چند هفته درخشان را پشت سر گذاشته بود در ۲ بازی گذشته خود برابر استقلال و پیکان تهران تن به شکست و تساوی داد و برای جبران آن برابر سپاهان اصفهان صف آرایی خواهد کرد تا بار دیگر دل هوادارانش را به دست بیاورد.

مدافعان صنعت‌نفت در این دیدار کار دشواری پیش‌رو خواهند داشت زیرا سپاهان با ۳۱ گل زده یکی از بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و مهاجمان این تیم کاملا زهردار و فرصت طلب نشان داده‌اند هر چند خط دفاعی تیم علیرضا منصوریان به استحکام خاصی دست یافته‌ و عبور از این خط برای هر مهاجمی دشوار است.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط برای ۲ تیم در بازی هفته گذشته یکسان بود و تیم صنعت‌نفت آبادان در بازی گذشته در تهران برابر پیکان متوقف شد و سپاهان نیز برابر میزبانش گلگهر سیرجان تن به تساوی داد.

سپاهان که فوتبال را با کیفیت خاصی انجام می‌دهد برای شکست دادن تیم صنعت‌نفت برنامه خواهد داشت تا با کسب سه امتیاز مدعی جز تیمهای مدعی باقی بماند اما در آن سو نیز زردپوشان آبادانی نمی‌خواهند جایگاه خود را در جدول ا دست بدهند و برای رسیدن به این هدف راهی جز کسب سه امتیاز برابر شاگردان محرم نویدکیا ندارند.

هشت مساوی، هفت باخت و هشت برد عملکردی بوده است که تیم شاگردان علیرضا منصوریان به اینجای لیگ برتر کسب کرده و با ۳۱ امتیاز در رده هشتم جدول جای گرفته است.

سپاهان اصفهان نیز با ۱۲ برد، ۶ تساوی و پنج باخت و با ۴۲ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و برابر صنعت‌نفت برای کسب سه امتیاز تلاش خواهد کرد تا امیدوار به کسب سهمیه آسیا باشد.

شاگردان نویدکیا با دریافت ۱۳ گل خورده دومین خط دفاعی مستحکم لیگ به شمار می‌رود، این خط دفاعی با رهبری گیورگی گولسیانی سد محکمی برای مهاجمان تیم صنعت‌نفت خواهد بود.

اما در آن سو خط حمله سپاهان با ۳۱ گل زده در برابر خط دقاعی قرار خواهد گرفت که در ۲۳ هفته گذشته ۱۸ گل را دریافت کرده اما زوج محمد طیبی و رضا یزداندوست دیوار آهنین برابر سجاد شهباززاده و شهریار مغانلو خواهد بود.

در تیم صنعت‌نفت حکیم نصاری و طالب ریکانی در کنار امید حامدی‌فر نقش کلیدی برابر سروش شریفی و فرشاد احمدزاده خواهند داشت و در آن سوی میدان نیز محمد کریمی و امید نورافکن بازیکنان با کیفیت سپاهان با سرعت و قدرت بدنی بالای خود روز سختی را برای خط میانی صنعت‌نفت رقم خواهند زد.

تقابل سجاد شهباززاده و رضا یزداندوست در خط دفاعی صنعت‌نفت و طالب ریکانی و گیورگی گولسیانی در خط دفاعی سپاهان و سروش شرفی و مهدی حنفی در خط میانی از جدال‌های دیدنی‌ این دیدار حساس خواهد بود.

بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: بازی بسیار سختی پیش رو داریم ولی سپاهان هم در آبادان روز راحتی نخواهد داشت.

طالب ریکانی افزود: سپاهان جز تیمهایی است که فوتبال را نوین و هجومی انجام می‌دهد و شکست دادن این تیم بسیار سخت خواهد بود ولی ما برای انجام این کار سخت کاملا آماده هستیم.

وی اظهار داشت: برابر تیمی مانند سپاهان باید جانب احتیاط را رعایت و از هر فرصت بهترین استفاده را برد و هر اشتباه ممکن است ما را با چالش جدی مواجه کند.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان جمعه هفته جاری از هفته بیست و چهارم لیگ برتر میزبان سپاهان اصفهان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار