تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۴۳۵۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نکونام نگاه ویژه‌ای به آکادمی فولاد دارد / فوتبال خوزستان همچنان با اصالت است
 مدافع سابق فوتبال خوزستان با اشاره به ظرفیت آکادمی باشگاه فولاد، گفت: هیچ کدام از بازیکنان آکادمی در لیست مازاد نکونام در نقل و انتقالات زمستانه قرار نگرفتند و این نشان می‌دهد که او نگاه ویژه‌ای به استعدادهای آکادمی فولاد و فوتبال خوزستان دارد.

کریم مروانی  با بیان این‌که خوزستان مهد فوتبال ایران است و همواره بازیکن‌های بزرگی از شهرهای آبادان، خرمشهر، اهواز و حتی مسجدسلیمان در تیم‌ملی ایران حضور داشته‌اند، اظهارکرد: تغییرات پی در پی مدیریت و مربیان در تیم‌های خوزستانی به فوتبال این استان لطمه وارد کرده است.

وی با اظهار تاسف از عدم سازندگی صحیح در فوتبال خوزستان، گفت: عدم تامین امنیت شغلی مربی در تیم‌های استان موجب سلب اعتماد بازیکنان شده است. زمانی که مربی احساس کند نتیجه نگرفتن تیمش موجب برکناری‌اش خواهد شد، هیچ زمانی به بازیکنان جوان و نیروهای مستعد میدان نمی‌دهد و به دنبال آن‌ها نخواهد رفت.

پیشکسوت فو تبال خوزستان با بیان این‌که در سال‌های اخیر تیم فولاد کارهای بنیادی برای تیم‌های پایه خود انجام داده است، خاطر نشان کرد: نتیجه سرمایه‌گذاری باشگاه فولاد بر تیم‌های پایه راه یافتن چندین بازیکن به تیم‌های ملی بود که این امر نشان می‌دهد استعداد و پتانسیل بازیکن در استان خوزستان وجود دارد. در همین فصل دیدیم جواد نکونام در جام حذفی به غلامزاده که از آکادمی فولاد ظهور کرد، میدان داد و یک پنالتی نیز از حریف مهار کرد و باویه و حزباوی نیز از بازیکنان آکادمی فولاد هستند که در کنار تیم بزرگسالان هستند و مطمئن باشید در آینده‌ای نزدیک بازیکنان دیگری از آکادمی به تیم بزرگسالان راه خواهند یافت. نکته مهم دیگر هم این است که هیچ کدام از بازیکنان آکادمی در لیست مازاد سرمربی تیم بزرگسالان فولاد در نیم فصل دوم لیگ بیست و یکم قرار نگرفتند و این نشان می‌دهد که نکونام نگاه ویژه‌ای به استعدادهای آکادمی فولاد و فوتبال خوزستان دارد. ضمن این‌که سعادت حردانی نیز محصول آکادمی فولاد اخیرا به استقلال تهران پیوست. البته چند سالی در تیم بزرگسالان خوش درخشید.

مروانی همچنین گفت: پول فاکتور کمک‌کننده در فوتبال است ولی پول به تنهایی نمی‌تواند دلیل موفقیت باشگاه شود.

وی با بیان این که فوتبال خوزستان همچنان با اصالت است، تاکید کرد: خوزستان از رکن‌های اصلی فوتبال ایران بوده و هیچ زمان اصالت خود را از دست نداده است و امیدوارم فوتبال خوزستان بتواند به جایگاه واقعی و در خورشأن خود برسد. فوتبال خوزستان می‌تواند دوباره پیشرفت کند. روزگاری ما قطب اول فوتبال کشور بودیم اما حالا خیلی با گذشته فاصله گرفته‌ایم و مایه تاسف است که خوزستان مثل روزهای طلایی‌اش نیست. در فوتبال این استان زحمت کشیده‌ام و زندگی‌ام را فدای فوتبال کرده‌ام اما  فعلا که ۳ دهه  است که بیرون از فوتبال مانده‌ایم و اجاره ورود به فوتبال را نداریم.

مروانی گفت:‌ در فصول مختلف در کشورهایی نظیر انگلیس، آلمان، برزیل، ایتالیا و فرانسه برای تربیت و پرورش مربیان درجه اول امکانات فراوانی وجود دارد و بالاترین و کاربلدترین مدرسان را تعلیم می‌دهند. پس مربیانی که در کشورمان می‌خواهند این دوره ها را ببینند، ایجاب می‌کند که حداقل به یک زبان خارجی آشنا باشند تا مسائل را درک کنند.

وی در پایان نیز بیان کرد:‌متاسفانه هزینه یک جلسه تمرین در زمین چمن بیش از ۴۰۰ هزار تومان است، سالن‌ها نیز بسیار کم هستند و با قیمت گزاف در اختیار جوانان قرار می‌گیرند و تعداد آن‌ها هیچ تناسبی با جمعیت جوان شهری ندارند. باید دید با این اوصاف مسئولان برای رشد و پویایی ورزش و جذب دوباره جوانان به میادین چه تدابیری خواهند اندیشید.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار